Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Alfa Romeo 166 TI - czego się spodziewać po 300tyś?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    E61
    Postów
    4

    Domyślnie Alfa Romeo 166 TI - czego się spodziewać po 300tyś?

    Witam. Mam zamiar nabyć: http://olx.pl/oferta/alfa-romeo-166-...e63bd;promoted
    Auto ma 300tyś i automat. Z tego co doczytałem do auto ma skrzynie ZF4hp20? (miałem 4hp14 była igła) Jak te skrzynie znoszą przebieg? Jakieś sugestie odnośnie gdzie zajrzeć i co sprawdzić?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Trzeba zacząć od tego że z dieslem był aisin nie ZF. Różnica polega na tym że ZF miał 4 biegi a aisin 5. Niestety akurat ten aisin z tym silnikiem nie grzeszył trwałością. Oczywiście jak był olej wymieniany i auto dbane to ok. Ale generalnie jak nie zmieniano mu oleju to prawdopodobnie posypał się przy jakiś 150-200tys. W dodatku wytrzymałość tej skrzyni jest na granicy osiągów tego silnika. W zasadzie fabryczny silnik nawet ma zdławiony i spłaszczony moment względem manuala właśnie z tego względu aby skrzynia nie padła jeszcze na gwarancji
    Tak więc biorąc aisina trzeba pamiętać że nie jest tak trwały jak ZF przy benzynach.
    Ta alfa z takim przebiegiem albo miała robioną skrzynię, albo tak bardzo ktoś o nią dbał że jeszcze nie była robiona. Tak więc trudno przewidzieć co się może stać. Co nie zmienia postaci rzeczy że i tak taki przebieg dla automatu podwyższa ryzyko jego remontu (jaki by nie był).
    Należy też wspomnieć o tym że tu przebieg może być prawdziwy. W innych nie a kupisz to samo albo gorzej.
    Na pocieszenie powiem że jakbyś kupił manuala z tym przebiegiem to pewnie czekało by Cię sprzęgło z dwumasą. Co pod względem finansowym będzie kosztować tyle samo co średni remont tego automatu (przecież rzadko kiedy pada Ci kompletnie cała skrzynia).
    Jak automat sprawdzać to chyba wiesz. Jeżeli podczas jazdy i sprawdzania skrzyni na postoju totalnie nic nie wyłapiesz to jest git. Bardzo rzadko skrzynia pada nagle. Prawie zawsze daje o sobie znać wcześniej, puknięciami, szarpnięciami, uślizgami i to dopiero wkrótce będzie potrzebna naprawa czegoś.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Co do skrzyni, to przede wszystkim podłącz ją pod kompa i zobacz czy nie ma błędów.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    Coś mi świta, że ta alfa była wystawiona jakiś czas temu, sam nawet zastanawiałem się czy jechac oglądać ale było daleko...
    Tylne drzwi widać mają inny odcień, zdjecia z lata, ogólnie bardzo ładna.
    Odnośnie skrzyni, mam taką z mocą 210 Km i 450 Nm i żyje, prawie 200 tys. wytrzymała, teraz jest 40 tys. po remoncie i jeździ bardzo fajnie.

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    E61
    Postów
    4

    Domyślnie

    Byłem i widziałem. Nie zdecyduję się.
    Auto na zdjęciach dużo ładniejsze niż w realu (rok czasu w Polsce widać)
    Z wad wizualnych: dziwne odbarwienie po dwóch stronach progów w jego tylnej części (niby każda alfa tak ma) lakier jakby schodził? wsporniki lusterek zmasakrowane (jakby lakier popuchł) błotnik lewy przód przerysowany (mechanik przy rozrządzie zarysował guzikiem?) maska przód (rant) w odpryskach, widoczne ślady korozji, znaczek przód do wymiany, wloty również wypłowiałe do lakierowania, listwa srebrna mocowana do progu nie przylega równo wszędzie, pofalowana
    Przebieg w ogłoszeniu 300tyś w realu ponad 325 :/ felga przód lewy do prostowania, w środku strasznie przenosi wibracje, normalnie słyszałem jak skóra skwierczy (może jakaś poduszka?) ogólnie głośno... (widać że auto używane pozamiejsko, słychać po wnętrzu jak pracują plastiki)
    styl jazdy kierowcy (przewiózł mnie) chyba przesądził... jeżeli tak traktował automat to klęknie... ogólnie widać zmęczenie na klamkach chromowanych itp... stan dobry ale do perfektu brakuje +/- 2000-3000tyś zł bez głębszego trzepania (skrzyni, zawiechy nie sprawdzałem) plusem są nowe hamulce, płyny i rozrząd zakładany w UK (faktura na ponad 600F) ja jestem pedantem i się nie zdecydowałem ale może ktoś jara się TI i dołoży troszkę PLN i wyprowadzi auto na perfekcyjny stan... ogólnie do grubszego dopieszczenia, ogarnąć wnętrze, poczyścić komorę troszkę, podmalować tu i tam i może będzie dobrze
    Ostatnio edytowane przez wojtek89 ; 27-03-2015 o 20:51

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    166 nie rdzewieje jak nie była bita, spasowanie wnętrza może nie jest jak w E61 ale nie ma prawa nic piszczeć, skrzypieć itp. widocznie auto dobijane.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Łukasz 166
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    Peugeot 406 Coupe 3.0 Była Alfa Romeo 166 2.4
    Postów
    750

    Domyślnie

    Dziś Adrian1115 wystawił swoją na sprzedaż tu masz link do jego tematu o aucie: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...drian1115.html
    Jest Peugeot 406 Coupe 2002r 3.0 V6
    Była Alfa Romeo 166 2002r. 2.4 JTD
    Była Vectra B 2000r 2.0 DTI
    Była Vectra A 1993r 1.8 B+G

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtek89 Zobacz post
    Byłem i widziałem. Nie zdecyduję się.
    Auto na zdjęciach dużo ładniejsze niż w realu (rok czasu w Polsce widać)
    Z wad wizualnych: dziwne odbarwienie po dwóch stronach progów w jego tylnej części (niby każda alfa tak ma) lakier jakby schodził? wsporniki lusterek zmasakrowane (jakby lakier popuchł) błotnik lewy przód przerysowany (mechanik przy rozrządzie zarysował guzikiem?) maska przód (rant) w odpryskach, widoczne ślady korozji, znaczek przód do wymiany, wloty również wypłowiałe do lakierowania, listwa srebrna mocowana do progu nie przylega równo wszędzie, pofalowana
    Zdjęcia są sprzed niecałego roku. Wtedy oglądałem auto i w zasadzie potwierdza się to co widziałem poza paroma szczegółami (pewnie przybyły podczas używania auta). Progami bym się raczej nie martwił. Owszem odpryski lakieru są w tamtych miejscach, ale to typowe dla 166. Poza tym z tego co pamiętam to tam był ocynk, czyli nikt nie wsadzał jeszcze łap, a to raczej dobry znak. Bo o ile to może nie wygląda estetycznie, to raczej progi nie będą tam dalej gnić. Jak się za to zabrać, wyszlifować i zrobić (nawet porządnie) żeby było ładnie, to niestety ale usunie się fabryczne zabezpieczenie i po paru latach to wróci i to ze zdwojoną siłą. Tym bardziej, że to newralgiczne miejsce i łatwo o uszkodzenia.


    Cytat Napisał wojtek89 Zobacz post
    Przebieg w ogłoszeniu 300tyś w realu ponad 325 :/
    Wciąż nie mogę wyjść ze zdumienia dlaczego ta magiczna cyfra 2 z przodu powoduje taką panikę. A jak już jest 3 albo i więcej to w ogóle strach się bać. To była jedna z najładniejszych 166 spośród kilkunastu, które oglądałem i z największą liczbą na liczniku. Oglądałem również takie, które miały po 150 - 190 tys. i były w dużo gorszym stanie (nie wiem jak trzeba używać auto żeby je tak zniszczyć). Mało tego, byli i tacy co chcieli wystawiać gwarancję na autentyczność przebiegu. Tylko co mi po takiej gwarancji? Ani oni w żaden sposób nie udowodnią mi, że przebieg jest autentyczny, ani ja nie udowodnię im, że jest nieprawdziwy. Także takie papiery to mogą sobie w... cztery litery wsadzić.

    Z drugiej strony się nie dziwię, że kręcenie liczników ma się dobrze, skoro naprawdę dobrego auta nie idzie sprzedać, bo cyferki na liczniku się nie podobają kupującym...

    Cytat Napisał wojtek89 Zobacz post
    felga przód lewy do prostowania, w środku strasznie przenosi wibracje, normalnie słyszałem jak skóra skwierczy (może jakaś poduszka?) ogólnie głośno... (widać że auto używane pozamiejsko, słychać po wnętrzu jak pracują plastiki)
    Ja niczego takiego wtedy nie zaobserwowałem, ale może właściciel zdążył w rok tak dobić auto...


    Cytat Napisał wojtek89 Zobacz post
    styl jazdy kierowcy (przewiózł mnie) chyba przesądził... jeżeli tak traktował automat to klęknie...
    Znaczy jak? Że "w palnik dawał"? Nie przesadzałbym tak bardzo, od tego jest tam włożony taki silnik żeby z jego mocy korzystać. Z resztą skrzynia biegów pracowała poprawnie, zarówno w trybie automatycznym, jak i manualnym. Przełączanie z P na D i z powrotem też odbywało się bez jakichkolwiek niepokojących objawów.


    Cytat Napisał wojtek89 Zobacz post
    ogólnie widać zmęczenie na klamkach chromowanych itp... stan dobry ale do perfektu brakuje +/- 2000-3000tyś zł bez głębszego trzepania (skrzyni, zawiechy nie sprawdzałem) plusem są nowe hamulce, płyny i rozrząd zakładany w UK (faktura na ponad 600F) ja jestem pedantem i się nie zdecydowałem ale może ktoś jara się TI i dołoży troszkę PLN i wyprowadzi auto na perfekcyjny stan... ogólnie do grubszego dopieszczenia, ogarnąć wnętrze, poczyścić komorę troszkę, podmalować tu i tam i może będzie dobrze
    Swoją drogą zastanawia mnie skąd w tym aucie faktura na wymianę rozrządu w UK, skoro było sprowadzone z Belgii...

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    E61
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz1t Zobacz post
    Zdjęcia są sprzed niecałego roku. Wtedy oglądałem auto i w zasadzie potwierdza się to co widziałem poza paroma szczegółami (pewnie przybyły podczas używania auta). Progami bym się raczej nie martwił. Owszem odpryski lakieru są w tamtych miejscach, ale to typowe dla 166. Poza tym z tego co pamiętam to tam był ocynk, czyli nikt nie wsadzał jeszcze łap, a to raczej dobry znak. Bo o ile to może nie wygląda estetycznie, to raczej progi nie będą tam dalej gnić. Jak się za to zabrać, wyszlifować i zrobić (nawet porządnie) żeby było ładnie, to niestety ale usunie się fabryczne zabezpieczenie i po paru latach to wróci i to ze zdwojoną siłą. Tym bardziej, że to newralgiczne miejsce i łatwo o uszkodzenia.




    Wciąż nie mogę wyjść ze zdumienia dlaczego ta magiczna cyfra 2 z przodu powoduje taką panikę. A jak już jest 3 albo i więcej to w ogóle strach się bać. To była jedna z najładniejszych 166 spośród kilkunastu, które oglądałem i z największą liczbą na liczniku. Oglądałem również takie, które miały po 150 - 190 tys. i były w dużo gorszym stanie (nie wiem jak trzeba używać auto żeby je tak zniszczyć). Mało tego, byli i tacy co chcieli wystawiać gwarancję na autentyczność przebiegu. Tylko co mi po takiej gwarancji? Ani oni w żaden sposób nie udowodnią mi, że przebieg jest autentyczny, ani ja nie udowodnię im, że jest nieprawdziwy. Także takie papiery to mogą sobie w... cztery litery wsadzić.

    Z drugiej strony się nie dziwię, że kręcenie liczników ma się dobrze, skoro naprawdę dobrego auta nie idzie sprzedać, bo cyferki na liczniku się nie podobają kupującym...



    Ja niczego takiego wtedy nie zaobserwowałem, ale może właściciel zdążył w rok tak dobić auto...




    Znaczy jak? Że "w palnik dawał"? Nie przesadzałbym tak bardzo, od tego jest tam włożony taki silnik żeby z jego mocy korzystać. Z resztą skrzynia biegów pracowała poprawnie, zarówno w trybie automatycznym, jak i manualnym. Przełączanie z P na D i z powrotem też odbywało się bez jakichkolwiek niepokojących objawów.




    Swoją drogą zastanawia mnie skąd w tym aucie faktura na wymianę rozrządu w UK, skoro było sprowadzone z Belgii...

    Może nie będę się rozdrabniał na części więc wytłumaczę prosto i krótko: STAN PERFEKT w ogłoszeniu mija się z prawdą. Ewentualnie ktoś nie rozumie znaczenia słowa perfekt. I nie chodzi tu o magiczne cyferki z przebiegu (swoją drogą zachowanie typowo wsiowe) lecz o fakty. Skoro auto ma na liczniku 325 to po co podawać że ma 300? Skoro auto jest z roku 2004 to po co pisać że jest z 2005? Tak jak wspomniałem stan auta nie jest jakiś tragiczny, wystarczy 2000-3000zł i będzie Bella lecz w obecnym stanie perfekt to nie jest. Faktura z UK bo autem podróżował 2 razy do Anglii i na miejscu niby była jakaś promocja (rozrząd + klocki + coś tam jeszcze) Co do skwierczenia w środku to wydaje mi się że winowajcą jest właśnie miejsce gdzie auto użytkowane. W Tykocinie spory kawałek miasta jest pokryty drogą z kamieni, nierówne toto że masakra. (20km/h bezpiecznie) Druga sprawa to że ma się 180 KM nie znaczy że trzeba rwać za każdym razem. Do rwania są samochody rajdowe. Nie mylić jazdy szczeniackiej z jazdą dynamiczną lub rajdową. Ja jedyne co zauważyłem to że auto strasznie przenosi wibracje w środku czy to przy zmianie biegów, czy podczas zwykłego postoju - strasznie rezonuje.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    odpryski na progach i odstające nakładki progowe to norma w 166. Nakładki odchodza od podnoszenia na podnosnikach, pewnie spinki szlag trafił, u mnie tez po jednej odstaje.
    Tak jak Łukasz pisze, obejrzyj alfe Adriana

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 23:23
  2. 166 po 3 latach postoju. Jakich usterek się spodziewać?
    Utworzone przez alfapier w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 12:45
  3. [164] Tarcze hamulcowe tył ALFA ROMEO 164 Q4 - od czego pasują
    Utworzone przez Gepard w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-03-2015, 21:44
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-10-2012, 07:27
  5. Rozbita alfa 156 v6. Od czego zacząć?
    Utworzone przez ar2r w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-08-2008, 14:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory