Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [147] Swap 1,6 na 1,8

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    147
    Postów
    3

    Domyślnie [147] Swap 1,6 na 1,8

    Witam, wiem, że podobne tematy już były lecz żadnych konkretów. Chciał bym się dowiedzieć jak wygląda sprawa z przekładką silnika 1,6 105km na 1,8ts 144km. Większości tematów widziałem, że wystraczy słupek, kolektory, ecu, wiązka do wariatora. Jak się ma sprawa z elektroniczną przepustnicą? Czy trzeba w takim razie przerzucać cała instalacje? Może ktoś już wykonał podobny swap i podpowie co i jak.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Napisz do użytkownika Juro - robił ostatnio przekładkę z 1.6 na 1.8.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    147
    Postów
    3

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Napisz do użytkownika Juro - robił ostatnio przekładkę z 1.6 na 1.8.
    Dzięki, może kolega Juro nie robił ze 105, ale dowiedziałem się konkretów.

    Temat można usunąć.

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar BigMen23
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Mieleszyn k. Wieruszowa
    Auto
    Alfa Romeo 147 Twin Spark
    Postów
    136

    Domyślnie

    Witam!

    Ja pozwolę sobie trochę odkopać temat.
    Mam zrobioną przekładkę silnika z 1.6 105 KM na 1.8 144 KM tylko że tak to ujmę nie pełną. Słupek jest wsadzony do samochodu lecz brakuje następujących elementów:
    -elektrozawór wariatora
    -kabelek do wyżej wymienionego wariatora
    Jako że na dniach będę robić rozrząd to prawdopodobnie wymienię też wariator bo klekocze jak diesel i jego zużycie objawia się też dziwnym zachowaniem samochodu gdy jest zimny (wypadanie zapłonu, ktoś miał tak na grupie FB). Szkoda aby wydać te 650 złotych bezużytecznie.
    Co jest jeszcze potrzebne aby dokończyć to co zostało zapoczątkowane? Domyślam się że kolektor ponieważ to właśnie do niego przymocowany jest elektrozawór. Jak to natomiast wygląda z ECU?

    Pozdrawiam Konrad!
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 TS - była
    Alfa Romeo 156 Berlina 1.9 JTD - była
    Alfa Romeo 147 teoria 1.6 ECO, praktyka 1.8 1?? KM - jest

  5. #5
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Chcesz powiedzieć ze odpaliłeś 1.8 na kompie z 1.6 ?? To tak to nie zadziała na bank . Musi być ecu z 1.8

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar BigMen23
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Mieleszyn k. Wieruszowa
    Auto
    Alfa Romeo 147 Twin Spark
    Postów
    136

    Domyślnie

    Ja nie robiłem tej przekładki tylko prawdopodobnie handlarz. Wydaję mi się że panewka powiedziała stop w poprzednim 1.6.
    Kurcze zaciekawiłeś mnie z tym ECU.
    Numery silnika na łączeniu bloku ze skrzynią wskazują na 1.8 i to w dodatku ten 144 konny z Alfy 156. Numery na głowicy również.

    Skanujac auto FES wyszukuje że jest to ECU ME 7.3.1 bodajże. Gdzie szukać ECU aby można było rzucić na niego okiem?

    Pozdrawiam!

    Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 TS - była
    Alfa Romeo 156 Berlina 1.9 JTD - była
    Alfa Romeo 147 teoria 1.6 ECO, praktyka 1.8 1?? KM - jest

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Suzumushi
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    155Q4, 147GTA, Giulietta QV, Giulia Q, Ducati STF V4S
    Postów
    754

    Domyślnie

    Cytat Napisał BigMen23 Zobacz post
    Ja nie robiłem tej przekładki tylko prawdopodobnie handlarz.
    to co do zasady rzuca pewne swiatlo na sprawę
    w przypadku wymieny ecu zaczynaja sie zabawy z body, kluczykami, pilotami itd itp
    no chyba ze zflashowali ECU

    najprostsza weryfikacja do podlaczyc sondę szerokopasmowa i pomierzyc afr, bedzie wiadomo od razu.

    w

  8. #8
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    W życiu tego żaden handlarz nie flashował nie uwierzę że oni cokolwiek innego flashują poza licznikami . Generalnie komp od 1.6 przystosowany jest do pracy z innymi wtryskami z innymi czasami wtrysków itd. z innymi przepływami powietrza. Zdarzają się przypadki w świecie motoryzacji że komp od mniejszego motoru jest wstanie pracować po takim swapie (w granicach autoadaptacji) ale nie jest właściwe podejście do tematu, bo o ile wóz odpala i jakoś jeździ to może pod pełnym obciążeniem narobić szkód zbyt ubogą mieszanką itd itd itd. Potrzeba Ci kompa i wiązka silnikowa od 1.8 z GT(wiązka i zegary takie same jak w 147) do tego pestki immo i samo immo(taka zółta puszka pod kierownica). Albo sam komp od 1.8 GT i wgrywanie nowych kluczków do immo etc (co jest zdecydowanie trudniejsze do zrealizowania).
    Edit:
    Widze że ECU ME 7.3.1 jest też do 1.8 własnie z GT więc może ktoś przełożył komp z silnikiem i tylko wiązki silnikowej nie zmienił. Zacznij od zmiany wiązki na ori z GT i sprawdz czy się włacza cewka wariatora.
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 10-11-2015 o 11:07

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar BigMen23
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Mieleszyn k. Wieruszowa
    Auto
    Alfa Romeo 147 Twin Spark
    Postów
    136

    Domyślnie

    Czyli grubsza sprawa widzę będzie. Przyjdzie czas będziemy kombinować powoli bo póki co zawalony pracą jestem. Taki sam komp jest chyba też w 1.6 120 PS i w 156 1.8 140 KM (ten bardziej ekologiczny silnik).

    Z tego co widac po numerach to silnik jest 1.8. Kolektor ssący jest od 1.6 ponieważ nie mam elektrozaworu wariatora. Dodatkowo w oczy rzuca się połączenie wtyczek od czujników położenia wału i walków rozrządu oplotami termokurczliwymi tak jakby było grzebane.

    Nic. Będziemy się bawić bo trzeba to do ładu doprowadzić. Zacznę od zmiany wiązki i kolektora ssącego na ten z elektrozaworem tak jak kolega pisze.

    Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 TS - była
    Alfa Romeo 156 Berlina 1.9 JTD - była
    Alfa Romeo 147 teoria 1.6 ECO, praktyka 1.8 1?? KM - jest

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Suzumushi
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    155Q4, 147GTA, Giulietta QV, Giulia Q, Ducati STF V4S
    Postów
    754

    Domyślnie

    tylko ze jak ci zalezy na tym silniku, i piszesz ze juz zaplony wypadaja, to tam ubogo musi byc tak ze zaraz bedzie kapitalny remont....

Podobne wątki

  1. SWAP z 2,5 na 3,0/3,2
    Utworzone przez markus w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-12-2019, 21:12
  2. [GTV Spider] Swap 3.0 24v
    Utworzone przez ar4me w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 11:53
  3. SWAP 156 1.6 TS na 2.5 V6
    Utworzone przez chudydegie w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 11:58
  4. Swap v6 do 147
    Utworzone przez sabotagepl w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 19:56
  5. SWAP z 2.5 na 3.0 24V
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 09:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory