Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Chwilowy brak mocy na 1 biegu

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar AlfRomeo
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    54

    Domyślnie Chwilowy brak mocy na 1 biegu

    Koledzy,
    Od 3 dni jestem szczęśliwym posiadaczem 159 1,9 jtdm 16v. Niestety dopadł mnie pewien problem. Podczas jazdy po mieście zdarzyła mi się ze 2-3 razy taka sytuacja:
    Podczas ruszania silnik jakby zupełnie nie miał mocy. Trwało to z 5-8 sekund. W tym czasie samochód "rozpędzał" się gdzieś do 20-25 km/h ledwo się tocząc po czym turbo ożywało i auto wystrzeliło do przodu. Na wyższych biegach wszystko ok. Przy wszystkich kolejnych (i wcześniejszych) "ruszaniach" też wszystko ok. W żadnej innej sytuacji czy to na mieście czy na trasie takiego spadku mocy nie doświadczyłem. Nie ma też żadnej prawidłowości typu że np. tylko na ciepłym czy tylko na zimnym silniku to wystąpiło. Zupełnie losowe sytuacje. Pech chciał że 2 razy zdarzyło się to przy włączaniu do ruchu na zielonej strzałce, gdzie z założenia trzeba manewr wykonać szybko a tu takie coś... Jakieś pomysły? Z góry dzięki za pomoc:-)

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zacznij od wyczyszczenia EGR lub szybciej - zaślep go pełną blachą i pojeździj. Wyskoczy check związany z zaślepieniem EGR, ale auto będzie jeździć normalnie, a może nawet lepiej niż w Twoim przypadku
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar AlfRomeo
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Zacznij od wyczyszczenia EGR lub szybciej - zaślep go pełną blachą i pojeździj. Wyskoczy check związany z zaślepieniem EGR, ale auto będzie jeździć normalnie, a może nawet lepiej niż w Twoim przypadku
    Ale czy gdyby to był EGR zawalony, to czy taki problem nie powinien się pojawiać regularnie a nie raz na XXX ruszeń??. Jestem laikiem w tym temacie, więc jakby co to sorry za głupie pytania:-))

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfRomeo Zobacz post
    Ale czy gdyby to był EGR zawalony, to czy taki problem nie powinien się pojawiać regularnie a nie raz na XXX ruszeń??. Jestem laikiem w tym temacie, więc jakby co to sorry za głupie pytania:-))
    Twój objaw w 100% odpowiada objawowi niedomagającego zaworu EGR. Typowe jest też to, że nie ma żadnych błędów zapisanych w ECU. Typowe jest też to że silnik potrafi zgasnąć.
    Kupujesz to:
    http://allegro.pl/54-zestaw-zaslepek...883985212.html
    (wystarczy tylko dolna zaślepka, śrubki niepotrzebne)
    i wkręcasz tak jak na obrazku. 2 śrubki, 20 minut roboty. Tylko przyda się trzy lub cztery ręce. Samemu jest dość trudno jak się nie ma wprawy.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfRomeo Zobacz post
    Koledzy,
    Od 3 dni jestem szczęśliwym posiadaczem 159 1,9 jtdm 16v. Niestety dopadł mnie pewien problem. Podczas jazdy po mieście zdarzyła mi się ze 2-3 razy taka sytuacja:
    Podczas ruszania silnik jakby zupełnie nie miał mocy. Trwało to z 5-8 sekund. W tym czasie samochód "rozpędzał" się gdzieś do 20-25 km/h ledwo się tocząc po czym turbo ożywało i auto wystrzeliło do przodu. Na wyższych biegach wszystko ok. Przy wszystkich kolejnych (i wcześniejszych) "ruszaniach" też wszystko ok. W żadnej innej sytuacji czy to na mieście czy na trasie takiego spadku mocy nie doświadczyłem. Nie ma też żadnej prawidłowości typu że np. tylko na ciepłym czy tylko na zimnym silniku to wystąpiło. Zupełnie losowe sytuacje. Pech chciał że 2 razy zdarzyło się to przy włączaniu do ruchu na zielonej strzałce, gdzie z założenia trzeba manewr wykonać szybko a tu takie coś... Jakieś pomysły? Z góry dzięki za pomoc:-)

    Czasem sie robi dziura w gazie przy ruszaniu i tyle.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar AlfRomeo
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Czasem sie robi dziura w gazie przy ruszaniu i tyle.
    No to by było najlepsze rozwiązanie. To moja 2 alfa, ale pierwszy diesel, więc zero doświadczenia z ropniakami. Wcześniej jeździłem autem z silnikiem 2.0 turbo (benzyna) i nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem. Czyli u Ciebie też takie przypadki się zdarzają? No to teraz mamy 2 skrajne opinie: ten typ tak ma vs problem z EGR...:-(

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    U mnie taka dziura nie występuje. A wygląda to na zacinający się EGR.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfRomeo Zobacz post
    No to by było najlepsze rozwiązanie. To moja 2 alfa, ale pierwszy diesel, więc zero doświadczenia z ropniakami. Wcześniej jeździłem autem z silnikiem 2.0 turbo (benzyna) i nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem. Czyli u Ciebie też takie przypadki się zdarzają? No to teraz mamy 2 skrajne opinie: ten typ tak ma vs problem z EGR...:-(
    Miałem tak może 3 do 5 razy na początku jak kupiłem teraz nie występuje. Też myślałem, że coś nie halo no ale to nie benzyna. To też pewnie kwestia przyzwyczajenia sie do wozu. Nie szukał bym tu żadnych EGR-ów itd.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Jeśli auto przez 5-8 sekund nie ma mocy i się nie rozpędza to to nie jest normalne. Egr, klapy wirowe do obejrzenia. Zaślepka Egr kosztuje grosze, prosta diagnoza i można wykluczyć lub potwierdzić awarię.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Jeśli auto przez 5-8 sekund nie ma mocy i się nie rozpędza to to nie jest normalne. Egr, klapy wirowe do obejrzenia. Zaślepka Egr kosztuje grosze, prosta diagnoza i można wykluczyć lub potwierdzić awarię.

    Jahu miałem to w mojej 2.0 - poprostu nie może złapać obrotów - nie może sie wkręcić na obroty przez chwilę. To miałem na początku auto zastane z komisu. Trzeba zalać dobrym paliwem i przegonić.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Chwilowy brak mocy
    Utworzone przez serial w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 20:32
  2. Chwilowy brak mocy, po odłączeniu akumulatora V6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 19-10-2013, 10:20
  3. chwilowy brak mocy
    Utworzone przez hexen w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-04-2011, 20:04
  4. chwilowy brak mocy
    Utworzone przez hexen w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-04-2011, 19:45
  5. Chwilowy brak mocy...!Cos dziwnego?
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-11-2009, 20:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory