Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 2.4JTD spadek mocy i mulenie

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Brera 2.4JTD
    Postów
    45

    Domyślnie 2.4JTD spadek mocy i mulenie

    Witam!
    Od około 2 tygodni zauważyłem dziwny spadek mocy w mojej alfie, jadąc na autostradzie zauważyłem gorsze przyspieszanie (widziałem jak jakiś S-max niemalże idzie na równo z moim), następnie przy jeździe 130km/h na 6 biegu to już była mega zamuła - ledwo przyspieszał, a pod lekkim wzniesieniem musiałem zredukować bo na wciśniętym gazie w podłodze prędkość malała!
    Jedną rzecz zauważyłem mniej więcej od tego samego czasu - auto gwiżdże już od najniższych obrotów, jeszcze zanim zbierze się turbo. Gwizd lekko słyszalny ale coś tam słychać. Jeszcze jeden objaw to przy przyspieszaniu jeszcze w okolicach 1500obrotów wskazówka Turbobara idzie już do pierwszej kreski.
    Sprawdzałem jeszcze korekty wtrysków i również nie wygląda to jakoś optymistycznie, mianowicie jak niżej:
    1cyl. 1500RPM = +2,00
    2cyl. 1500RPM = -1,70
    3cyl. 1500RPM = -1,40
    4cyl. 1500RPM = +0,45
    5cyl. 1500RPM = +0,65

    1cyl. 3500RPM = +1,80
    2cyl. 3500RPM = -1,35
    3cyl. 3500RPM = -1,20
    4cyl. 3500RPM = +0,35
    5cyl. 3500RPM = +0,40

    Pytanie czy to korekty wtrysków, zawór overboost czy może EGR (sprawdzałem zamyka się i otwiera poprawnie) - być może zapchane nieco i zasyfione.
    Ja to laik jestem i nie bardzo wiem jak to rozpoznać i ewentualnie poczyścić.

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Korekty mierz dla rozgrzanego silnika na biegu jałowym z wyłączonym obciążeniem.
    Podaj przebieg, w jakim stanie jest kolektor dolotowy (sprawdź czy nie pojawiły się nieszczelności na łożyskowaniu klap wirowych). Do diagnozy zaślep EGR pełną zaślepką.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Brera 2.4JTD
    Postów
    45

    Domyślnie

    Korekty mierzone właśnie taki sposób jak podałeś.
    Co do przebiegu to na liczniku 156k km, resztę prosiłbym opisać jak zrobić bo nie bardzo wiem jak to wykonać.

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Bieg jałowy oznacza, że zdejmujesz nogę z gazu Wkleiłeś wartości dla wyższych obrotów.
    Kontrola stanu kolektora polega na wizualnym sprawdzeniu szczelności. W przypadku wyrobionego mechanizmu klapek kolektor będzie zabrudzony smolistą substancją przy łożyskach klap.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ultra Violence
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Maserati Quatroporte GTS
    Postów
    212

    Domyślnie

    piszczenie i spadek mocy to objawy urwanych szpilek w kolektorze

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Brera 2.4JTD
    Postów
    45

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Bieg jałowy oznacza, że zdejmujesz nogę z gazu Wkleiłeś wartości dla wyższych obrotów
    OK. Jutro po robocie jak przyjade to sprawdzę, teraz nie ma sensu grzać motora.
    Cytat Napisał swierzak7 Zobacz post
    piszczenie i spadek mocy to objawy urwanych szpilek w kolektorze
    jak to sprawdzić na oko? tyle że to bardziej gwizdanie niż piszczenie.

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Urwane szpilki możesz zdiagnozować tak: odpalasz silnik i kilka chwil później przegazowujesz 2500-3000 obr. W wielu przypadkach wtedy słychać już głośny pisk właśnie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Bieg jałowy oznacza, że zdejmujesz nogę z gazu Wkleiłeś wartości dla wyższych obrotów.
    Kontrola stanu kolektora polega na wizualnym sprawdzeniu szczelności. W przypadku wyrobionego mechanizmu klapek kolektor będzie zabrudzony smolistą substancją przy łożyskach klap.
    U mnie jest lekko okopcone i tylko na 5 cyl. Także smoła nie zawsze.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Brera 2.4JTD
    Postów
    45

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Urwane szpilki możesz zdiagnozować tak: odpalasz silnik i kilka chwil później przegazowujesz 2500-3000 obr. W wielu przypadkach wtedy słychać już głośny pisk właśnie.
    Sprawdzałem, nic nie piszczy. Gwizdanie też słychać tylko pod obciążeniem, aczkolwiek dziś już nie słyszałem.
    Co do kolektora to daje zdjęcie od góry, nie bardzo wiem jak zdiagnozować łożyska klap, do mnie trzeba naprawdę łopatologicznie i za rączkę prowadzić
    Na zdjęciu można zauważyć że, przy łączeniu kolektora z silnikiem przy pierwszym cylindrze jest spocone, a przy pozostałych sucho.

    Mierzyłem korekty na jałowym i wygląda to jeszcze gorzej na pierwszym cylindrze, mianowicie jak niżej:
    1cyl. = +2,80
    2cyl. = -1,80
    3cyl. = -1,35
    4cyl. = +0,50
    5cyl. = +0,15

    Kupiłem płyn do czyszczenia wtrysków (dodatek do benzyny), ale na razie jeszcze nie używam.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20160129_183045 (2).jpg
Wyświetleń:	48
Rozmiar:	85.8 KB
ID:	189532

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zdjęcie przedstawia szynę CR. Zrób takie, żeby było widać kolektor dolotowy z listwą (z tyłu silnika).
    Cytat Napisał adas.j Zobacz post
    Kupiłem płyn do czyszczenia wtrysków (dodatek do benzyny)
    Do diesla rozumiem?

    Korekta pierwszego cylindra jest bardzo kiepska. Ale zanim zaczniesz grzebać we wtryskiwaczach, trzeba zdiagnozować kolektor i EGR.
    Napisz skąd jesteś, może w Twojej okolicy jest mechanik znający się na Alfach. Zapytaj na regionalnym.

    Na forum czasem uda się nakierować na rozwiązanie problemu, ale to nie zastąpi diagnostyki.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. spadek mocy
    Utworzone przez exodus21 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 02-03-2013, 17:35
  2. spadek mocy??
    Utworzone przez viking865 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-09-2010, 16:01
  3. [146] Spadek mocy jtd
    Utworzone przez zhyperpl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 09:32
  4. czesty brak mocy i tzw mulenie 2.5 v6
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-01-2010, 20:12
  5. [156] Szarpanie, mulenie, brak mocy!!
    Utworzone przez marcin_512 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2008, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory