Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Padnięty termostat?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar sprajt
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    159 1.9 JTDM
    Postów
    208

    Domyślnie Padnięty termostat?

    Witam, mam mały problem z temperaturą wskazywaną przez wskaźnik . Otóż, podczas jazdy miejskiej, pokazuje mi ok 70-80*, w trasie to samo, chyba, że jadę 140km/h na autostradzie. Auto wewnątrz grzeje dobrze. Czy jest to wina termostatu, czy wskaźnik aż tak przekłamuje? Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Miliony tematów już o tym były...

    Wyryte rantem felgi

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Termostat do wymiany.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    Na razie bym się wstrzymał z wymianą termostatu. Jeśli na autostradzie pokazuje właściwą temperaturę, to raczej nie jego wina. Otwarty termostat powoduje spadek temperatury w trakcie jazdy, gdyż pęd powietrza owiewa chłodnicę. Temperatura będzie rosła tylko na postoju. Sprawdź, czy zaraz po odpaleniu zimnego silnika nagrzewają się wszystkie węże (również te do chłodnicy), jeśli tak, to wymień termostat, jeśli jednak nagrzewa się tylko wąż do nagrzewnicy, to winny szukaj w czujnikach temperatury.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Sprawny termostat w Alfie powoduje, że wskaźnika zawsze pokazuje równo 90 stopni. Wymień go bo szkoda paliwa, po pierwsze a po drugie silnika.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar sprajt
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    159 1.9 JTDM
    Postów
    208

    Domyślnie

    hak64 no właśnie jak piłuję go na autostradzie 140 temperatura trzyma, gdy hamuję gwałtownie spada

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar gar_krk
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    159 / MiTo
    Postów
    642

    Domyślnie

    Cytat Napisał sprajt Zobacz post
    hak64 no właśnie jak piłuję go na autostradzie 140 temperatura trzyma, gdy hamuję gwałtownie spada
    Miałem tak samo, przy jezdzie autostradowej było 90 *C jak tylko zjechałem spadało. Po wymianie termostatu problem już sie nie pojawil.
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 163KM | 345Nm
    Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155km

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Grzeniu159
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Warszawa Bemowo
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 136km, DPF on
    Postów
    161

    Domyślnie

    Wymień termostat. Jak pisze kolega quba : szkoda silnika i paliwa, bo dobry termostat zawsze trzyma 90 stopni.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał sprajt Zobacz post
    hak64 no właśnie jak piłuję go na autostradzie 140 temperatura trzyma, gdy hamuję gwałtownie spada
    W sumie sam sobie odpowiedziałeś. Piłujesz i spalasz dużo paliwa, które zamieniane jest w ciepło do ogrzania płynu. Gdy zwalniasz tego ciepła jest za mało żeby ogrzać płyn i dlatego wtedy wkracza sprawny termostat, który ogranicza obieg płynu. Gdy masz niesprawny termostat silnik spala dodatkowe paliwo(marnuje), żeby dogrzać płyn. Dodatkowo mapy silnika są skorelowane z temperaturą silnika. W skrajnym przypadku ECU może wydłużać czas wtrysku bo myśli , ze silnik jeszcze nie jest optymalnie rozgrzany. Zimny diesel pracuje głośno bo ma dłuższe otwarcie wtryskiwacza, a ciepły ciszej bo wtrysk otwarty jest krócej. To również powiązane jest z temp. cieczy chłodzącej.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar swap126p
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    Postów
    43

    Domyślnie

    Witam, mam taki sam problem. Bella z 2000 roku 156 2.4 JTD 135 ogierów. Gdzie szukać termostatu, jakoś bardzo schowany jest ? I jakie są mniej więcej koszty takiego urządzenia, oraz czy można sam termostat wymienić czy nie jest on rozbieralny ??
    Ostatnio edytowane przez swap126p ; 15-03-2016 o 19:05

Podobne wątki

  1. padnięty wtrysk
    Utworzone przez maniek6600 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-03-2016, 11:20
  2. 156 jtd padnięty przepływomierz?
    Utworzone przez gwilinski w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 19:12
  3. Dwumas padnięty co dalej?? 156 1,9 16V JTD
    Utworzone przez acik666 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 17:42
  4. padnięty aku - wymiana na żelowy
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-04-2011, 08:15
  5. [164] Padnięty komp?
    Utworzone przez burza w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-12-2007, 20:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory