Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Problem z silnikiem 1.9 JTDm 06r.

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Zambrów
    Auto
    ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm
    Postów
    25

    Domyślnie Problem z silnikiem 1.9 JTDm 06r.

    Witam wszystkich!
    Mam kłopot ze swoja Alfą, mianowicie podczas delikatnego przyspieszania na 2, 3 biegu w okolicach 2000 obrotów słychać coś jakby ocieranie z okolic silnika i dodatkowo auto lekko szarpie, przy prędkości 120-130 na 5 biegu podczas przyspieszania wskazówka turbo nerwowo "skacze". Dodatkowo podczas mocnego przyspieszania auto wpada w tryb awaryjny i obroty dochodzą max do 3000 obrotów. Kolektor wyczyszczony, zawór EGR wyczyszczony, pracuje w całym zakresie obrotów, czujnik ciśnienia doładowania nowy, klapy usunięte. Co może być ???

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Na próbę zaślep EGR całkowicie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Zambrów
    Auto
    ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm
    Postów
    25

    Domyślnie

    Egr czysty zaślepiony dedykowaną zaślepka, overboost czysty i sprawny, czujnik w kolektorze nowy i czysty, klapy wirowe usunięte, przepływka sprawna...
    Z mojej obserwacji obstawiam na zacinające sie turbo, które od jakiegoś czasu głośno gwiżdże i dodatkowo ten metaliczny dźwięk jak by coś się przycinało.
    Mogą być zapieczone łopatki turbiny ??? Pytanie do kogoś bardziej "kumatego" w tej dziedzinie.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał PrzemekZ81 Zobacz post
    Egr czysty zaślepiony dedykowaną zaślepka, overboost czysty i sprawny, czujnik w kolektorze nowy i czysty, klapy wirowe usunięte, przepływka sprawna...
    Z mojej obserwacji obstawiam na zacinające sie turbo, które od jakiegoś czasu głośno gwiżdże i dodatkowo ten metaliczny dźwięk jak by coś się przycinało.
    Mogą być zapieczone łopatki turbiny ??? Pytanie do kogoś bardziej "kumatego" w tej dziedzinie.
    Zaślep EGR zaślepką całkowitą, nie dedykowaną z otworami.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Zambrów
    Auto
    ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm
    Postów
    25

    Domyślnie

    Zaślepka na próbę założona i efekt jeszcze gorszy jak przed założeniem. Dodam że przy większych prędkościach na 4 i 5 biegu auto wpada w tryb awaryjny a po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy. Możliwe żeby była to wina turbo?

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 jtdm problem z silnikiem
    Utworzone przez mekanik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 12-06-2017, 14:46
  2. [159] Rozrząd w Alfie 159 z silnikiem 2.4 JTDm 200KM
    Utworzone przez slawek986 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-04-2015, 18:40
  3. [159] wymiary osłony pod silnikiem 1.9 JTDm 16V
    Utworzone przez LukeMazur w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-04-2013, 21:53
  4. Problem z silnikiem w 159 1.9 JTDM
    Utworzone przez GregDublin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2011, 16:10
  5. JTDM 150 KM duży problem z silnikiem
    Utworzone przez skorpi36 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-04-2010, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory