Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 50

Temat: Spalił się z lekka przewód przy alternatorze i jest spięcie .. coo robić ? :]

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar marian666666
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    166 2.5 V6
    Postów
    242

    Domyślnie Spalił się z lekka przewód przy alternatorze i jest spięcie .. coo robić ? :]

    Witam.
    Jechałem sobie do kościółka (przedwczoraj), gdy nagle radio zgasło, potem deska zaczęła przygasać, wkońcu stanąłem i zobaczyłem dym pod maską, potem zobaczyłem mały ogienek palący się gdzieś pod spodem, pobiegłęm do rowu i ugasiłem ognisko zapalne : >

    Sprawa jest taka, spaliło się z 15 cm kabla od alternatora wgłąb. Nie mam pojęcia z jakiej przyczyny, gdyż nie grzebałem w kablach, choć kiedyś tam, z rok temu wyciągałem alternator, nie wiem też czy to przy samej wtyczce coś sie porobiło, ponieważ auto nie mam na kabale więc widzę tylko częśc tego kabla od strony koła.

    Tak czy inaczej wypada teraz coś z tym spięciem zrobić. Widziałem że bezpieczniki chyba dobre, chociaż nie wiem czy patrzyłem na wszystkie.

    I mam taki pomysł. Odciąć alternator, po czym sprawdzić czy auto działa, bo obecnie jak tylko podepnę akumulator to zaczyna się palić ta spalona wiążka (kabel) przy tym alternatorze.

    Mam też pytanie, czy ten kabel idący od alternatora ma jakieś oddzielne wiązki ? czy one idą jakoś oddzielnie ? Czy po prostu idzie to do akumulatora i tyle.

    Ważna uwaga. Moje kable od alternatora są zaolejone, więc może poszła iskra, może z wtyczki a może nie, i to się zaczęło palić.



    Dzięki za odp.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Masz zwarcie na diodach alternatora
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar marian666666
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    166 2.5 V6
    Postów
    242

    Domyślnie

    Rozumiem iż spięcie w alternatorze powoduje nagrzanie kabla i przepalenie izolacji ?

    a więc, że niby trzeba alternator wyciągnąć, włożyć nowy alternator a kabel który się palił (czyli jego izolacja) dobrze zaizolować ponownie ? i że jakbym odpiąć alternator to by spięcia już nie było i mógłbym odpalić auto na samym akumulatorze ?

    Dobrze myśle ? : >
    Ostatnio edytowane przez marian666666 ; 29-03-2016 o 13:09

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    Myślisz dobrze, ale wymiany wymaga cała wiązka do alternatora. Nie masz pewności czy izolacja wewnątrz się nie nadpaliła i po doraźnej naprawie problem wystąpi ponownie. Najlepiej udaj się do jakiegoś elektryka, żeby dokonał pomiarów wiązek pod maską. Zwarciem instalacji możesz wykończyć wszystkie sterowniki silnika.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar marian666666
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    166 2.5 V6
    Postów
    242

    Domyślnie

    ale nie wiem czy to to też nie była wina zaolejonego kabla czy tamn wtyczki .. może to olej to spowodował.
    No tak czy inaczej jak podłączę akumulator to pali się ten uszkodzony kabel (w miejscu gdzie kończy się goły kabel a zaczyna izolacja) normalnie ogniem.

    Chodzi o to, że chciałbym sprawdzić czy elektryka w samochodzie działa, bo chcę sprawdzić czy auto jeszcze pojeździ czy pojedzie na złom, bo oceniam że wydatek ponad 500 zł nie opłaca mi się po prostu.

    Widzę wyjście w odłączeniu alternatora od akumulatora. I tak, może przy przy klemie da się odłączyć alternator ? a jak nie da się, to po prostu odetnę ten spalony kabel od reszty kabla i wtedy nie będzie spięcia i wówczas bede mógł obczaić czy samochód nie ucierpiał, w sensie przetestować czy elektronika w saucie działa bez udziału alternatora.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    W sumie i tak nie ma gwarancji, czy już się coś nie nadpaliło. Wypnij więc uszkodzony kabel i sprawdzaj. Dziwne, że nie spaliło bezpiecznika, tylko kabel się zjarał.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał marian666666 Zobacz post
    ale nie wiem czy to to też nie była wina zaolejonego kabla czy tamn wtyczki .. może to olej to spowodował.
    No tak czy inaczej jak podłączę akumulator to pali się ten uszkodzony kabel (w miejscu gdzie kończy się goły kabel a zaczyna izolacja) normalnie ogniem.

    Chodzi o to, że chciałbym sprawdzić czy elektryka w samochodzie działa, bo chcę sprawdzić czy auto jeszcze pojeździ czy pojedzie na złom, bo oceniam że wydatek ponad 500 zł nie opłaca mi się po prostu.

    Widzę wyjście w odłączeniu alternatora od akumulatora. I tak, może przy przy klemie da się odłączyć alternator ? a jak nie da się, to po prostu odetnę ten spalony kabel od reszty kabla i wtedy nie będzie spięcia i wówczas bede mógł obczaić czy samochód nie ucierpiał, w sensie przetestować czy elektronika w saucie działa bez udziału alternatora.

    Haha jesli Ciebie wydatek ponad 500zl w tym aucie przeraża to albo nic nie robiłeś w nim, bądź robiłeś tylko po taniości. Sprzedaj auto i kup cinkocienko za 200zl

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    Cytat Napisał sneijder Zobacz post
    Haha jesli Ciebie wydatek ponad 500zl w tym aucie przeraża to albo nic nie robiłeś w nim, bądź robiłeś tylko po taniości. Sprzedaj auto i kup cinkocienko za 200zl
    Każdy orze, jak może. Ta uwaga jest zbyteczna. Też się zdziwiłem, że można doprowadzić do tego, że olej leje się po kablach, ale to nie mój interes...

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar barkonar
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 166 JTD 2002r.
    Postów
    102

    Domyślnie

    a Wy mariana wcześniej nie widzieliście???

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Hakowi się nie dziwię że nie zna mariana ale zdziwienia sneidera nie rozumiem
    marian, tnij kątówą i tyle. nie stać cię na zrobienie więc złomuj albo ładuj aku pod domem i jeździj tylko tyle ile starczy baterii

Podobne wątki

  1. Co to za przewód mokry jest? JTD 1.9
    Utworzone przez xrayPL w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-03-2016, 10:20
  2. [Giulietta] Lekka czkawka przy odpuszczaniu gazu
    Utworzone przez Imć w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-07-2014, 16:58
  3. [159] EGR, DPF, klapy wirowe- czekać czy robić + puknięcie przy sprzęgle
    Utworzone przez tomek2234 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 24-04-2014, 20:26
  4. [156] Za co odpowiedzialny jest ten przewód w JTD.
    Utworzone przez kobe83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 09:18
  5. Czy jest sens robić?
    Utworzone przez kilu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 12:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory