Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Wentylator klimy nie odpala + topiący sie bezpiecznik dmuchawy nawiewu

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dexter1213
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    156 1.9jtd 110KM / była 166 2.4 140KM
    Postów
    169

    Domyślnie Wentylator klimy nie odpala + topiący sie bezpiecznik dmuchawy nawiewu

    Dzisiaj zajechałem sprawdzić i ewentualnie nabić klime. Azot trzymał ciśnienie 9,5 czegoś tam(bara?). Ponoć to trochę za mało, jednak trzymało te ciśnienie. Sprężarka klimy się odpala elegancko. Przy nabijaniu czynnikiem maszyna wyrzuciła, że układ jest nieszczelny(spodziewałem się tego). Mimo wszystko po nabiciu klima chłodziła, jednak do pewnego momentu. Po pewnym czasie sprężarka się wyłączała. Dodatkowo wentylator klimy się nie odpalał. Powiedziano mi, że ciśnienie się robi za duże, przez brak chłodzenia i dlatego się wyłącza. Musze teraz znaleźć przyczynę nieodpalającego się wentylatora... tylko od czego zacząć? Przekaźnik w podszybiu wygląda ok. jednak go nie sprawdzałem. Bezpieczniki wszystkie też wydają się ok. Dodatkowo po sprawdzeniu ciśnienia azotem i odpaleniu auta wywaliło checka(jak ja go nie cierpie.... -,-). Nie mam tylko jak go sprawdzić, bo pożyczyłem ELM'ma koledze. Jakie mogą być jeszcze przyczyny nieodpalającego się wentylatora klimy? Widziałem też na forum, że presostat może powodować takie schizy, jednak sprężarka działa ok, klima chłodzi, jednak po chwili(jakaś minuta) gaśnie i wieje dalej ciepłem... Na razie odessano mi cały czynnik aby nie męczyć klimy.

    A i jeszcze jedną mam ciekawostkę: jakiś druciarz wyprowadził bezpiecznik dmuchawy wentylatora do komory silnika. Zauważyłem, że przy najwyższym biegu bezpiecznik wraz z przewodem się strasznie grzeje, aż podtapia(założony chyba 20A, nie wiem czy nie za duży, manual pokazywał 15A z tego co pamiętam...). Poza tym wszystko jest z nawiewem ok. Wyczytałem, że może być to wina modułu sterowania nawiewem. Jaka jest Wasza opinia na ten temat? Moduł, silnik, a może rezystor? Nie miałem jeszcze styczności z tymi rzeczami więc wole zapytać zamiast pchać łapska

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    A sprawdzałeś bezpiecznik od wentylatora na nadkolu?Na nawiew jest 25A.Może silnik nawiewu Ci pada i grzeje przewód,bo za duży opór stawia.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dexter1213
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    156 1.9jtd 110KM / była 166 2.4 140KM
    Postów
    169

    Domyślnie

    W tylnym nadkolu? tak, wszystkie bezpieczniki jakie są w aucie są ok. Najpierw sprawdzałem odpowiedzialne za klime, później wypinałem jeden po drugim i sprawdziłem wszystkie - 0 przepalonych, chyba, że coś pominąłem. Może zrobie test w alfaOBD wentylatora klimy?

    Co do silnika dmuchawy też mi o tym mówiono w serwisie, jednak internety więcej słyszały o padniętych modułach..:/
    Ostatnio edytowane przez dexter1213 ; 04-04-2016 o 20:15

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    W mojej był w przednim lewym nadkolu.Duży bezpiecznik chyba 40 lub 50 A.Tam są 2 na 2 wentylatory.Tutaj częściej pojawiała się wina silnczka z nadmuchu.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dexter1213
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    156 1.9jtd 110KM / była 166 2.4 140KM
    Postów
    169

    Domyślnie

    puszka bezpieczników przy reflektorze? tam wszystkie bezpieczniki są ok :/ wszystkie małe jak i duże.. tak jak pisałem - wszystkie bezpieczniki przejrzalem od A do Z. Sprawdzałem je razem z manualem, wiec raczej nie pominąłem żadnej puszki z bezpiecznikami. Jak sprawdzic czy przekaznik w podszybiu jest sprawny? widać na nóżkach, że dosyć niedawno ktoś go przecierał papierem ściernym.. Chyba poprzedni właściciel leciał w **uja opowiadajac bajeczki o klimie...

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał dexter1213 Zobacz post
    Chyba poprzedni właściciel leciał w **uja opowiadajac bajeczki o klimie...
    A Ty mu uwierzyłeś?Hehe.To tylko zostaje wziąć kabelek i zrobić test na wentylatory.
    Może jeszcze rezystor/opornik na chłodnicy masz spalony?
    Ostatnio edytowane przez motogold ; 04-04-2016 o 21:20

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dexter1213
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    156 1.9jtd 110KM / była 166 2.4 140KM
    Postów
    169

    Domyślnie

    nie, po prostu uswiadamiam sie co raz bardziej, ze uczciwych ludzi to jak grzybow największą suszą :p a twn rezystor w jakim miejscu jest? multimetrem go sprawdze? Jutro będę miał interfejs to sprawdze co znowu nie pasuje ze sie swieci ten cholerny check... moze tez cos powie o wentylatorze, bo kontrolka sie zapalila po uruchomieniu klimy, wiec moze wykrylo jakis blad.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Cytat Napisał dexter1213 Zobacz post
    a twn rezystor w jakim miejscu jest?
    Wkręcony w obudowę wentylatora.

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Sprawdź z fes albo alfaobd czy ten wentylator się załącza. Poza tym masz jeszcze jeden problem. Nieszczelność. Dziwny wydaje mi się ten serwis i ta historia bo jeżeli jest nieszczelność to ciśnienia trzymać azot nie będzie (a ponoć trzyma). Po drugie jak maszyna od klimy wykrywa nieszczelność to masz dziurę jak w dup....e i azot by spieprzył w atmosferę momentalnie. Tak więc już na wstępie coś tu się nie zgadza. A wentylator to osobna sprawa.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dexter1213
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    156 1.9jtd 110KM / była 166 2.4 140KM
    Postów
    169

    Domyślnie

    dzisiaj sprawdze po południu czy sie odpala bo bede mial swojego biednego ELMa. właśnie azot trzymało na poziomie 9(bar czy atm, nie wiem co to za jednostki). Jdnak przy nabijaniu maszynka wykryla nieszczelnosc. Też dziwne jest to dla mnie, ale było to dokładnie tak: napuscili azotu, odpalili auto na dwie sekundy aby sprawdzic czy sprezarka aie odpala. Oczywiscie odpalila i nabila cisnienie. po zgaszeniu silnika cisnienie powoli opadło do 9 i tak stało w miejscu. A jakie cisnienie azotu powinna trzymac klima?

Podobne wątki

  1. Gdzie jest bezpiecznik dmuchawy
    Utworzone przez Piotrekx w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-01-2016, 18:02
  2. Bezpiecznik na podszybiu od dmuchawy
    Utworzone przez skladak w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-06-2013, 12:51
  3. Wentylator dmuchawy nie działa
    Utworzone przez SimonFox w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-10-2012, 23:34
  4. Wentylator dmuchawy
    Utworzone przez FatalityOverBur w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-09-2010, 11:33
  5. Jak wymontować wentylator dmuchawy?
    Utworzone przez alfasound_mania w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-05-2010, 22:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory