Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: 166 2.5 V6 chłodzenie alternatora?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar kamil202
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 '01
    Postów
    4

    Smile 166 2.5 V6 chłodzenie alternatora?

    Cześć
    Mam taki problem :-) Wymieniłem padnięty alternator i wydaje mi się, że ten nowy się przegrzewa. Ładowanie na zimno 14,2V i później, w miarę rozgrzewania, coraz słabsze, aż do niecałych 13V. Dołączam zdjęcie alternatora, który był wcześniej - ma on taki jakby wlot powietrza. Czy w V6, z racji niekorzystnego umieszczenia alternatora, był montowany jakiś kanał wentylacyjny, czyli coś, co kieruje zimne powietrze do tego wlotu? Dodam, że nowy alternator ma normalną osłonę, taką zwykłą. Co z tym zrobić? Czy szukać alternatora z wlotem powietrza i czegoś jeszcze tam brakuje?
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	altek.jpg
Wyświetleń:	27
Rozmiar:	36.3 KB
ID:	197187

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Twój stary alternator jest z silnika cf2, a Ty zapewne założyłeś z cf1, różnią się nieco ponieważ w cf2 kolektory wydechowe mają wbudowane katalizatory wstępne, a więc jest tam cieplej, stąd te zmiany.
    Jako ciekawostkę powiem, że w Lanci Thesis v6 zastosowano alternator chłodzony cieczą
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    A ja jako ciekawostke dodam, ze mam ten chlodzony z thesis zamontowany u siebie

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Cytat Napisał matezoma Zobacz post
    A ja jako ciekawostke dodam, ze mam ten chlodzony z thesis zamontowany u siebie
    Montaż jest bezproblemowy? Czy trzeba coś cudować?

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ale generalnie na forum nie ma lawiny skarg na przegrzewający się alternator. To w takim razie to powszechny problem wady fabrycznej czy przypadek?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Ale generalnie na forum nie ma lawiny skarg na przegrzewający się alternator. To w takim razie to powszechny problem wady fabrycznej czy przypadek?
    Tak jak napisałem w 2- gim poście, kolega założył alternator od cf1, a tam jest zwykla obudowa.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Specjalnie cudować nie trzeba, tyle tylko co kombinacja z obiegiem wody.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar kamil202
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 '01
    Postów
    4

    Domyślnie

    Mam silnik CF2 (elektroniczna przepustnica, bez linki), czyli wystarczy, że poszukam sprawnego alternatora z takim wlotem, założę i po sprawie? Nie potrzeba tam żadnych dodatkowych rur, kanałów czy czegoś jeszcze do kierowania powietrza?

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamil202 Zobacz post
    Mam silnik CF2 (elektroniczna przepustnica, bez linki), czyli wystarczy, że poszukam sprawnego alternatora z takim wlotem, założę i po sprawie? Nie potrzeba tam żadnych dodatkowych rur, kanałów czy czegoś jeszcze do kierowania powietrza?
    Skoro tak było i działało to chyba nie potrzeba
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar kamil202
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 '01
    Postów
    4

    Domyślnie

    Było, ale nie działało - alternator jakoś tam ładował (nie wiem tylko jakim napięciem, bo nie zdążyłem sprawdzić) i w krótkim czasie padł (zero ładowania + kontrolka na desce). Dlatego pytam, bo nie wiem, czy się też nie przegrzewał.

Podobne wątki

  1. Chłodzenie silnika i klimatyzacja dwa pytania
    Utworzone przez macminik w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-05-2015, 11:15
  2. 156 chłodzenie temp 121 C
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 17-07-2012, 14:57
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 23:27
  4. [155] Chłodzenie a właściwie jego brak
    Utworzone przez azer w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 02-08-2010, 18:29
  5. [164] Uszczelki turbiny - chłodzenie turbosprężarki
    Utworzone przez lupo7 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2008, 22:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory