Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: 2.4 210KM 2008 mocno dymi po starcie - przyczyna/obawa?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    105

    Domyślnie 2.4 210KM 2008 mocno dymi po starcie - przyczyna/obawa?

    Witajcie.

    Mój pierwszy post, pozdrawiam wszystkich miłośników Alf, piękne samochody

    Teraz do rzeczy, chce kupić AR 159 210KM sprowadzoną ze Szwajcarii, ogólnie, stan samochodu jest na prawdę rewelacyjny, zawieszenie nie stuka, na silniku żadnych plam, skóra i wnętrze jak nowa. Auto ma przejechane 155 tkm, według książki serwisowej były robione 4 przeglądy co 40 tkm, nic nie stuka, nic nie trzeszczy, ale...

    Jedna rzecz mnie dziwi - zapalałem tą Alfę tylko raz i po uruchomieniu na postoju bardzo długo dymiła z rur, szary dym, szary i dosyć gęsty (w porównaniu, była obok niej odpalona druga, taka sama Alfa tylko z 2006 roku i ona po dłuższej chwili przestała dymić w ogóle). Dziwną sprawą jest to, że po wciśnięciu pedału gazu i podbiciu obrotów na 3500 nie ma efektu odblokowanego EGRa (czyli auto nie wyrzuci czarnego dymu) i auto po prostu kopci jeszcze bardziej (druga alfa przy takim samym zabiegu wyrzuci czarny dymek i kopci, ale zdecydowanie mniej).

    Poprosiłem sprzedawcę, żeby mnie przewiózł po okolicy, sprawa wygląda tak, że Alfa DALEJ kopciła, unosiła się za nami wręcz chmura spalin, ale po tym jak sprzedawca ją docisnął parę razy - dymienie całkowicie przeszło i po powrocie do bazy nie było widać już jakichkolwiek spalin, ale to wiadomo - silnik się nagrzał. Co więcej podczas jazdy nie zauważyłem jakiegokolwiek rwania, ani spadku mocy (chociaż nie mam porównania do innej 210 konnej wersji), a do 140kmh kręciła się na można powiedzieć zwykłej, dziurawej drodze w mgnieniu oka.

    Ważne jest jeszcze, żeby powiedzieć konkretnie o warunkach - chciałem sprawdzić tą alfę w poniedziałek 06.02, ale był wtedy solidny mróz i auto dosłownie leżało pod śniegiem, przyjechałem zatem 10.02 już mając nadzieję, że nie ma na niej śniegu, a i pogoda była znacznie lepsza. Auto dalej było zamarznięte, czyli nikt nim nie jeździł w tym okresie na pewno, nie było palone - ALE, zapaliło od kopa, sprzedawca po prostu wsiadł do samochodu, wsadził kluczyki, wcisnął przycisk start i auto zapaliło, bez zająknięcia, bez żadnego stukania, świszczenia, oczywiście, przez pierwsze sekundy zimny diesel klekota, ale po kilku sekundach ustabilizował tłoki i brzmiał NA PRAWDĘ ładnie, stabilnie, równo, no ślicznie.

    Czego to mogą być objawy, czy tak może być? W końcu każdy diesel po rozruchu na mrozie i zimnym silniku będzie dymił, pytanie, czy aż tak długo i mocno?
    Czy to może być kolektor ssący, czy to mogą być luzy na zaworach, czy to może być problem z EGRem, czy po prostu te Alfy tak mają po długim staniu?

    PS.
    Jest jeszcze częsta obawa, którą bym chciał sprawdzić, przeczytałem na forum, że na włączonym silniku trzeba skręcić koła maksymalnie w prawo i w lewo, po czym nasłuchiwać, czy jest metaliczny stukot, ale z której strony? Czy to będzie dobrze słyszalne po otwarciu maski czy muszę się gdzieś konkretnie przysłuchiwać?
    Ostatnio edytowane przez gziemzik ; 11-02-2017 o 08:00

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Prawdopodobnie była to po prostu para wodna. Tym większa im dłużej auto stało. Ja bym się nie martwił za nadto. Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdź, czy nie ma tam żadnego "majonezu". Jeśli nie ma, płyn jest czysty i na odpowiednim poziomie, oraz po odkręceniu nie unosi się nagle, to jest git. Na korku od oleju jeśli długo stała i przepalana tylko na krótkie jazdy testowe, może pojawić się troche mazi.

    Odnośnie wspomagania, to jeśli nic nie wyje, a na kierownicy nie czuć jakiś dziwnych przeskoków, to wszystko jest git. Przy skręceniu do max może zabuczeć na ułamek sekundy.
    Odnośnie kopcenia na czarno, to jeśli EGR jest sprawny lub zaślepiony, to nie powinno występować. Tzn. jak go przeciągniesz pod odcięcie, to może się pojawić, ale to raczej przy wyciętym DPF-ie.
    Sprawdź auto pod kątem korozji. W szczególności progi i przedni rant maski. No i jeśli masz możliwość, to przednie sanki.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    105

    Domyślnie

    Dzięki za poradę, na pewno sprawdzę ten zbiorniczek wyrównawczy Stan nadwozia to była pierwsza sprawdzana przeze mnie rzecz i jest w idealnym stanie, zero rdzy, dlatego się napaliłem na ten samochód. Jeszcze miało to auto jedną wadę, bardzo "dudniło" przy jeździe na małych prędkościach, zasugerowałem, że to opony i wszyscy się ze mną zgodzili, na kolejnej jeździe mają być wymienione.

    Też myślałem, że to para, zaniepokoiło mnie jednak, że druga Alfa nie kopciła aż tak no i wyraźnie było czuć te spaliny, a przecież druga Alfa nie odpaliła, musieli ją ratować powerboxem.
    Ostatnio edytowane przez gziemzik ; 11-02-2017 o 17:31

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Może być nieszczelność w dolocie, może nieszczelny kolektor lub sterowanie klapami szwankuje.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    105

    Domyślnie

    To że "może" to ja wiem, pytanie jak to sprawdzić, żeby mieć więcej pewności? Stacja diagnostyczna/ASO to wykryje? :/
    Ostatnio edytowane przez gziemzik ; 11-02-2017 o 20:10

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    ASO powinno. Nieszczelność na kolektorze w 2.4 możesz zauważyć, trzeba zdjąć maskownicę silnika i spojrzeć na łożyskowanie klap kolektora w poszukiwaniu czarnej mazi.
    Z dziurą w dolocie już tak łatwo nie jest, ale również są sposoby.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    105

    Domyślnie

    Zastanawiam się jak sprawdzić dziurę w dolocie... Hmm... podczas jazdy można po prostu ostro przyśpieszyć na niskim biegu aby wskazówka obrotów podskoczyła do 3000, ale to chyba bym musiał przymocować kamerę z tyłu żeby zobaczyć, czy wyleci czarny smog z rur, więc trochę słabo ;p Można by nim było pojeździć i sprawdzić spalanie, przy spokojnej jeździe powinien palić ok. 8L/100km, jak będzie więcej to już coś nie tak.

    Nie wiesz może ile będzie takie "poszukiwanie" kosztować w ASO?

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Argosan
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 150 km
    Postów
    118

    Domyślnie

    Sprawdz zawor VGT, u mnie alfa mocno kopcila i czuc bylo brak mocy, okazalo sie ze sterowanie geometria lopatek szwankowalo, po przeczyszczeniu zaworu smiga jak ta lala, a ja juz szykowalem sie do wymiany wtryskow turbiny innych takich tam

  9. #9
    ZBANOWANY Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    159 SW Q4 2.4 JTDM @235HP 505Nm Bez klap, egr i dpf :-)
    Postów
    257

    Domyślnie

    Obstawialbym nieszczelności w dolocie i kolektorze lub problem z wtryskiwaczami. Swojego czasu spadla mi w trakcie jazdy rura między IC a turbo i wtedy przy każdym (nawet delikatnym) dodaniu gazu zostawiałem za sobą czarna chmurę. Przejechałem tak jakieś 2 km zanim udało się zjechać na pas awaryjny na wrocławskim odcinku A8. Rurę założyłem i było niby ok ale nadal lekki dymek był przy wciśnięciu gazu w podłogę. Rura znów ściągnięta i okazało się że była w jednym miejscu przetarta - otwór ok 2x2 mm. Nowa rura rozwiązała problem.

    Naskrobane przez Galaxy S7 EDGE

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Argosan
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 150 km
    Postów
    118

    Domyślnie

    tez tak moze byc, odrobina mniejszej ilosci powietrza wtlaczanego do silnika powoduje kopcenie bo za malo tlenu lesnik, jak tą rure zalozyles na autostradzie ? przeciez ta rura od turbo do ic jest na samym dole ? z gory nie ma jak tam reki wsadzic chyba ze w 2.4 jest jakis mniejszy niz moje 1.9

Podobne wątki

  1. 1.6 ts dymi mocno przy odpalaniu
    Utworzone przez barjew w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 13:52
  2. Alfa 147 1.9 JTD - nie dymi za mocno - film
    Utworzone przez zasit w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 08:06
  3. Światła świecą mocno w dół. Przyczyna?
    Utworzone przez zabazsc w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 20:48
  4. 2.0 ts dość mocno dymi na czarno
    Utworzone przez LSTOMAS w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-08-2009, 20:58
  5. Dymi przy starcie
    Utworzone przez mikahan w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 14:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory