Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Ciśnienie przy rozruchu, zawory

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    307

    Exclamation Ciśnienie przy pierwszym rozruchu, regulatory

    Witam,

    od dłuższego czasu borykam się z problemem z PIERWSZYM rozruchem oraz jakością jazdy na zimnym silniku przez kilkanaście minut od odpalenia (twarda jazda, auto przy początkowych obrotach puszczając sprzęgło bez gazu lub z małym gazem potrafi zrobić żabkę lub zgasnąć). Im zimniej na dworze tym auto potrzebuje więcej czasu na kręcenie, ale tragedii nie ma jak u niektórych na filmikach. Przy -25 odpalała tylko trzeba było zagrzać świece 3 razy i pokręcić z 5 sek bo zaskakuje na chwile i kręci, zaskakuje, kręci i odpala. Drugi i kolejne rozruchy są już ok. Przeczytałem wiele tematów na forum, podnosiłem dawki startowe itd, niewiele to pomogło.

    Co zrobiłem?
    * podniesione dawki startowe
    * sprawdzałem na innym aku
    * nowy termostat z czujnikiem temp
    * sprawdzenie przewodów masowych, czyszczenie
    * sprawdzenie swiec żarowych
    * odkręcałem i czyściłem regulator ciśnienia na listwie i na pompie
    * czyściłem map sensor
    * egr zaślepiony
    * dpf wypala normalnie
    * Alfa ma chipa, na standardowej mapie sprawdzone i to samo.
    * czyszczony kolektor ssący

    Korekty wtrysków: -0,17 -0,10 0,03 0,24
    Pod obciążeniem 2-2,5tyś obr: ostatni rośnie na -1,5

    Auto postało 3 dni nie odpalane i zrobiłem następujące logi przy odpaleniu, światła nawiew radio włączone, poczekałem aż zgaśnie kontrolka świec i zapali się komunikat start, temp 8*C:


    Niektóre dane odbiegają od normy widzę. Ktoś jest w stanie powiedzieć coś z tych danych gdzie szukać przyczyny?

    Tak odpalała rok temu, trochę lepiej niż obecnie, bo auto stało tylko 1 dzień na nagraniu i było cieplej:


    Alfa była już w dwóch serwisach specjalizujących się dieselami i nikt nie wie co to :-) Wydaje mi się , że problem leży w ciśnieniu paliwa, może któryś regulator? Paliwo z tego co mówili w serwisie się nie cofa.
    Ostatnio edytowane przez JAC0 ; 22-02-2017 o 18:38

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    Ciekawe ze do 14 sekundy zmierzona dawka powietrza i zmierzona dawka paliwa drastycznie odbiegaja od oczekiwanych. Ciekawe skad wynikaja te rozbieznosci, czy to blad pomiaru czy moze jakas usterka.
    Czy przy takim odpalaniu "na raty" samochod wyrzuca chmure niedopalonego paliwa?
    Ostatnio edytowane przez porterneon ; 22-02-2017 o 20:14

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    307

    Domyślnie

    Jutro z rana zrobię ponownie wykres, bo możliwe że coś nie wyszło, a co do tej wysokiej oczekiwanej dawki powietrza to na postoju na wyłączonym silniku bardzo często jest ta wartość i zmienia się na ułamek sekundy z inną, nie zwracałem uwagi z jaką.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    Ale turbo to Ci gwiżdże niemiłosiernie

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał JAC0 Zobacz post
    Jutro z rana zrobię ponownie wykres, bo możliwe że coś nie wyszło, a co do tej wysokiej oczekiwanej dawki powietrza to na postoju na wyłączonym silniku bardzo często jest ta wartość i zmienia się na ułamek sekundy z inną, nie zwracałem uwagi z jaką.
    Rób logi z max 4 parametrami naraz, żeby częstotliwość próbkowania była większa.
    Te korekty to na rozgrzanym? A na zimnym jakie?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    307

    Domyślnie

    Sprawdziłem jeszcze na AlfaOBD i te wartości również są tak jak w Multiecuscan dla masy powietrza. Głównie jest ta 3275,50 , czasem wskakuje na 200 lub -200 gdy silnik nie pracuje.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_20170222-202507.jpg
Wyświetleń:	55
Rozmiar:	52.0 KB
ID:	222494Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_20170222-202612.jpg
Wyświetleń:	48
Rozmiar:	52.4 KB
ID:	222495Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_20170222-202936.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	51.2 KB
ID:	222496


    Cytat Napisał porterneon Zobacz post
    Ale turbo to Ci gwiżdże niemiłosiernie
    To z zachwytu Wezmę się za to jak ogarnę regeneracje M32 i rozrząd, póki co nic się nie dzieje.

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Te korekty to na rozgrzanym? A na zimnym jakie?
    Tak na rozgrzanym, swiatla, radio, nawiew off.. Korekty na zimnym i dokładne wykresy z Mes dodam rano.
    Ostatnio edytowane przez JAC0 ; 22-02-2017 o 20:49

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Byłem niedawno hamować Belle i mam kilka zrzutów dla porównania. Moja przy porannym odpalaniu też chwile łapie czkawkę, ale podczas jazdy nie odczuwam żadnych objawów. Miałem tez 3 błędy...P0180 - Czujnik A temp. paliwa - usterka, P0335 - Czujnik A położenia wału korbowego - usterka, P2453 - Czujnik ciśnienia różnicowego
    Sorry za foty, ale na szybko tel. Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	hamownia bledy.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	50.6 KB
ID:	222497Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	hamownia wykres1.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	82.0 KB
ID:	222498Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	hamownia wykres2.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	78.2 KB
ID:	222499Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	hamownia wykres3.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	77.2 KB
ID:	222500Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	hamownia wykres4.jpg
Wyświetleń:	45
Rozmiar:	65.8 KB
ID:	222501Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	hamownia wykres5.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	86.1 KB
ID:	222502
    http://soft-tuning.pl/ & http://dklreklama.pl/
    Zniżki dla Alfaholików...! :cool

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Majster wspominał, że dziwnie odpala "twardo" jak to nazwał, bo nie pali od strzała, tylko tak jakby na raty...i powinienem sprawdzić rozrusznik. Tak zrobię
    http://soft-tuning.pl/ & http://dklreklama.pl/
    Zniżki dla Alfaholików...! :cool

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    307

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sokol_Milenijny Zobacz post
    Może masz problem z pedałem przyspieszenia, też bym sprawdził czujnik położenia wału korbowego
    Ten post tyczył się mojego wątku czy zdjęć który dodał inny kolega?
    Jeśli mojego wątku, to na czym miałby polegać problem z pedałem przyspieszenia? W jaki sposób zdiagnozować czujnik położenia wału korbowego.

    Jeśli nie mojego, to proszę nawiązywać tylko do mojego tematu, a do innych problemów tworzyć osobny wątek bo się zrobi bałagan

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Sorrki, ja posta napisałem, żebyś może porównał sobie to i owo z moimi parametrami, a odpowiedz kolegi odebrałem, jakoby pisał do mnie... Już nie będę utrudniał...
    http://soft-tuning.pl/ & http://dklreklama.pl/
    Zniżki dla Alfaholików...! :cool

Podobne wątki

  1. Dźwięk przy rozruchu 147 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez haya w dziale 147
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 23-02-2015, 16:41
  2. Napięcie przy rozruchu
    Utworzone przez pawel365 w dziale GT
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 20-01-2015, 19:47
  3. Pytanie laika o zawory i ciśnienie w cylindrach w V6
    Utworzone przez Sudi w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 24-07-2012, 20:49
  4. Problem przy rozruchu 156 jtd 98r
    Utworzone przez krzysiek25011 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-05-2011, 01:01
  5. [156] pisk przy rozruchu
    Utworzone przez Szef w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-12-2008, 09:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory