Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: 166 i małe problemy z klimą

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie 166 i małe problemy z klimą

    Panowie, jako że ciepłe dni się nieuchronnie zbliżają postanowiłem nieco pomajstrować przy mojej nieco zapomnianej 166 2.0 TS. pod koniec lata ubiegłego roku siadła mi klima - tzn. rok wcześniej chłopcy z warsztatu mi regenerowali i połatali co mogli mówiąc ze dłużej niż rok nie pochodzi i mieli racje. Testowałem to jeszcze u gościa od klimy i czynnik schodził dosłownie po ok 1h od uzupełnienia. Wyciek jest na rurkach wchodzących do kompresora (jutro dam fotki jak to wygląda przy UV), generalnie z tego co mówili raczej ciężkie do naprawy.
    I teraz pytanie - czy kupować nową (raczej kosztowo nie bardzo) czy szukać dobrej używki? nie wiem jak to wygląda w tym rodzaju części-czy można spokojnie trafić na coś co pochodzi z 2-3 lata?
    I jak ustawić nawiwy aby teraz jeździć i nic nie spieprzyć? w trybie econ grzeje cały czas równo obojętnie jaką dam temperaturę, w trybie auto przy ustawieniu <20 czuć lekki chłodek. Oczywiście teraz ciężko to oceniać bo inne temperatury ale chciałbym to naprawić za wczasu.
    Żebyście mogli mi dobrze doradzić co mam pofotografować? Co dokładnie opisać? W temacie klimy jestem zielony zupełnie

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Ale nieszczelność jest gdzieś na rurkach czy na samym gnieździe kompresora ?
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie

    stojac na wprost silnika i patrząc na kompresor to nieszzczelnośc jest z jego prawej strony, w miejscu gdzie wchodzą te małe rurki. generalnie wszystko jest tam uwalone czynnikiem i doskonale to pod UV widać. dziś nie dam rady zrobić fotek - jutro wrzuce.
    i drugie pytanie - czy mimo braku klimy da radę jakoś ustawić aby z nawiewów leciało chłodne powietrze? u mnie po krótkiej jeździe wali gorącem jak z pieców na titanicu.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał jerry46 Zobacz post
    w trybie econ grzeje cały czas równo obojętnie jaką dam temperaturę
    To coś jest nie tak,bo u mnie mogę włączyć eco i zadana temperatura jest utrzymywana,obojętnie w jakim trybie -manual/auto/full auto.Chyba,że zewnętrzna jest wyższa niż zadana na panelu,to wtedy jest info o eco.

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tak jak motogold pisze.
    Odnośnie wycieku to kiepscy ci fachowcy. Trzeba wszystko wyczyścić i sprawdzić skąd jest wyciek. Może przewody? A może po prostu oringi? Tu nikt nie zgadnie bez wymycia i ponownego sprawdzenia wycieku

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    No wlasnie. z teog co kojarze to tam masz oringi. Jeżeli to turki , czy na zakuciach cos puszcza, to ja bym kupiłuzywki. Ale przed zakupem zapytał sprzedajacego czy klima w aucie była sprawna do końca i czy przewody są szczelne... Wolaj gwarancje rozruchową...
    [C

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Piszczyk
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Opole Lubelskie
    Auto
    AR166 2,5 / DELTA I 1,6 GTie / Thesis 3,0 V6 / HILUX 3,0 / Thema 2,8 PRV
    Postów
    132

    Domyślnie

    jeśli nie dostaniesz oryginalnych przewodów może warto dorobić nowe?
    w dobrym warsztacie od klimatyzacji (a nie tam gdzie potrafią tylko napełniać...) dorobią każdy przewód giętki (guma z metra + końcówki) a przewody sztywne albo pospawają albo ... wymienią na miękkie z nowymi okuciami...

Podobne wątki

  1. Małe problemy ze zmianą biegów
    Utworzone przez Karol147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2016, 09:49
  2. [159] Małe problemy
    Utworzone przez grzopi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-03-2016, 20:42
  3. [166] Problemy z klimą ....pomocy ?
    Utworzone przez bogusch13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-10-2011, 14:24
  4. Małe problemy. Chyba przepływka.
    Utworzone przez prezeskxd w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-04-2011, 14:46
  5. [145] Małe problemy. Pomocy
    Utworzone przez mały w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-08-2008, 15:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory