Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Powracający problem nieszczęsnego mikrofonu.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Screwdriver
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM 2006r
    Postów
    55

    Domyślnie Powracający problem nieszczęsnego mikrofonu.

    Witam wszystkich Alfistów!

    Mam jedną z pierwszych Belli 166 z końca 1998 roku. Był tam ICS bez telefonu i zapragnąłem mieć taki gadżet u siebie w aucie, w ogóle chciałem zamontować ICSa z nowszego modelu, znajomy miał taki więc mi odstąpił. Był zupełnie inny od tego oryginalnego w środku, pewnie z jakiegoś o wiele nowszego rocznika. No i przechodzę do sedna, oczywiście jak zrobić żeby mnie słyszano... Niby miała być kostka w podsufitce, u mnie nie było. No ok, zacząłem więc przekopywać net i forum w celu znalezienia rozpiski złącz no i udało się, znalazłem. Według opisu to 8 i 20 pin zielonego złącza ICS. Do 8 pinu nie było oryginalnie doprowadzonego żadnego przewodu, był on po prostu pusty. Hm, rozebrałem więc ICS i dolutowałem do pinów 8 i 20 mikrofon pojemnościowy, plusem do 8 pinu. Oczywiście nie słychać mnie dalej... Czy ktoś wie coś o rozpisce pinów w nowszych ICS i czym różnią się one od starego? Gdzie mam dolutować mikrofon żeby było ok?
    Z góry dzięki za wszelką pomoc, bo wysyłanie sms-ów nie leży mi jakoś na tym urządzeniu
    Pozdrawiam!

    P.S. W ogóle ICS, który otrzymałem od znajomego, był jakiś dziwny, bo miał to zaokrąglenie w płycie czołowej po prawej stronie, podczas gdy każdy oglądany przeze mnie na necie model ma je zawsze po lewej...musiałem zmieniać płytę czołową by w ogóle to pasowało. Przyciski i w ogóle wszystko było w tym samym miejscu, tylko to zaokrąglenie było z drugiej strony...Aha, może się przyda komuś ta wskazówka... Model użytego tam telefonu to Siemens A20
    Ostatnio edytowane przez Screwdriver ; 29-03-2017 o 20:55 Powód: Chciałem dopisać coś ważnego.

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja też mam początek produkcji i w zeszłym roku zakładałem telefon. Bez problemu. Zmieniłem ICS, wiązkę i mikrofon z podsufitki. Działa. Nic nie musiałem drutować.
    Wrzuć foto tego ICSa bo pierwsze słyszę o tych różnicach co piszesz.

    - - - Updated - - -

    Odnośnie tego telefonu to fajne info. Ale co z nim zrobić? w sensie co nam po tym że to wiemy?

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Screwdriver
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM 2006r
    Postów
    55

    Domyślnie

    Ok dzięki za odpowiedź, chciałem po prostu dowiedzieć się czy z każdego ICSa, niezależnie od wersji i wieku wychodzą sygnały w tych samych miejscach, tj czy piny się zgadzają ze sobą. Ja wiązki nie będę instalował bo mogę się przecież dolutować bezpośrednio do gniazda ICS tylko czy to na pewno są piny 8, 20 (Telephone microphone receiver)?
    Co do ICSa to kolega wejdzie sobie np, na alledrogo i wpisze "alfa 166 ics" i tam będzie taki z tym zaokrągleniem z prawej.
    Ostatnio edytowane przez Screwdriver ; 29-03-2017 o 21:51 Powód: Link

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Schematy są w eLearn. Ściągnij sobie ze znanych i lubianych portali i będziesz miał wszystkie schematy po roczniku.

    - - - Updated - - -

    Nie czaję tego zaokrąglenia po prawej panele ICS`a były tylko dwa. Ze slotem na kartę po prawej i bez tego slotu. Oczywiście jeszcze był przycisk słuchawki.

    - - - Updated - - -

    Czekaj.... chodzi o to że masz ICS z anglika? W sensie panel?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Screwdriver
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM 2006r
    Postów
    55

    Talking

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Schematy są w eLearn. Ściągnij sobie ze znanych i lubianych portali i będziesz miał wszystkie schematy po roczniku.

    - - - Updated - - -

    Nie czaję tego zaokrąglenia po prawej panele ICS`a były tylko dwa. Ze slotem na kartę po prawej i bez tego slotu. Oczywiście jeszcze był przycisk słuchawki.

    - - - Updated - - -

    Czekaj.... chodzi o to że masz ICS z anglika? W sensie panel?
    No tak, przeciez to ICS z angola...ale jestem ciemny

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jaki to model ? Teraz masz BE2580 a wcześniej miałeś BE2569 ? Z jakiego rocznika pochodzi aktualny ?
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Screwdriver
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM 2006r
    Postów
    55

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Jaki to model ? Teraz masz BE2580 a wcześniej miałeś BE2569 ? Z jakiego rocznika pochodzi aktualny ?
    Dokladnie tak jak piszesz, nie wiem niestety z jakiego rocznika pochodzi ten ICS, ale przepasc technologiczna pomiedzy tymi modelami jest dosc spora :-) Sciagnalem schematy...przegladajac natknalem sie na kostke P26, ktorej na pewno u mnie w aucie nie ma. W ogole ilosc przewodow wychodzacych z zielonej wtyczki jest dosc mala w porownaniu z opisem zlacza. Dlatego, zeby nie ceregielic sie z wiazkami, chcialem dolaczyc mikrofon bezposrednio do gniazda ICS.

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jak podłączysz fabryczny mikrofon wg schematu to wszystko powinno być ok. Ciekaw jestem tych różnic ICS`a bo ja też zmieniałem ten z pierwszych lat produkcji na cf3 z telefonem i różnic nie znalazłem żadnych.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Screwdriver
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM 2006r
    Postów
    55

    Domyślnie

    Aha...wedlug schematu to mi nic nie pasuje. Wedlug opisu zielonego zlacza ICS wyjscie mikrofonu to pin 8, u mnie do pinu 8 nie jest nic dolaczone, a podlutowany tam mikrofon (moze byc dowolny pojemnosciowy) nie dziala. I tu jest problem.

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał Screwdriver Zobacz post
    a podlutowany tam mikrofon (moze byc dowolny pojemnosciowy)
    Skąd ta pewność?

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Powracający problem. Opona, koło, zawieszenie?
    Utworzone przez dbcooper w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-03-2017, 10:40
  2. Powracający problem z błędem P0091
    Utworzone przez kami_l w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-01-2016, 22:41
  3. Powracający błąd
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 10:40
  4. Powracający błąd ABS!
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 03-11-2011, 12:34
  5. Powracający błąd P0404 EGR
    Utworzone przez skipas w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-10-2011, 07:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory