Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 61

Temat: Swap silnika 1.75 TBI w miejsce 2.2 JTS

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar TomSon1991
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Cieszanów
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 SW, 1,9JTD (85kW) 115km (mapa na 150;]) Jest: Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    97

    Domyślnie Swap silnika 1.75 TBI w miejsce 2.2 JTS

    Tak jak w temacie. Ktoś już podejmował się takiej operacji? Czy silnik 1.75 z Gulietty jest taki sam jak ten np. Z Brery?
    Wiem że w przypadku 159/Brery silnik był parowany ze skrzynia M32 czyli nie musiałbym zmieniać. Jak jest z resztą? Wiązka do wymiany? Co jeszcze?
    Pytam poniewaz mój 2.2 pije wodę, w dodatku pali olej czyli musiałbym zrobić kapitalke, więc stwierdziłem, że może lepiej zmienić silnik na lepszy.

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez TomSon1991 ; 10-04-2017 o 02:27

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Lekko nie będzie. TBi ma dwumas, inną skrzynię, przeguby itp. Całą wiązkę masz do wymiany. Tam jest listwa CAN, która też nie ułatwia takiego manewru. Ogólnie tanio nie będzie tym bardziej, że silników TBi nie ma na pęczki i do najtańszych nie należą. Silnik z Giulietty różni się nieco osprzętem. Ten sam co w 159 masz teoretycznie w Delcie i Brerze.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 09-04-2017 o 20:49

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli popatrzeć na opłacalność operacji, to moim zdaniem się nie opłaca. Wolałbym zrobić remont JTSa i dołożyć kompresor
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar TomSon1991
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Cieszanów
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 SW, 1,9JTD (85kW) 115km (mapa na 150;]) Jest: Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    97

    Domyślnie

    Zrobiłem swoim jts'em 10 tysięcy kilometrów. Zaczął złopać olej i wodę więc przestał mi się podobać... Na allegro wisi silnik z Gulietty za 4500zl to prawie tyle ile mniej więcej będzie kosztować sama wymiana uszelki pod głowica do tego jeszcze remont. W skrzyni coś się tłucze... Dlatego zacząłem myśleć nad zmianą. Jeżeli mocowania silnika byłyby takie same to wydaje mi się że gra jest warta świeczki. Co do skrzyni to doczytałem się tutaj na forum że w Brerze z silnikiem 1,75 też jest M32

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar TomSon1991
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Cieszanów
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 SW, 1,9JTD (85kW) 115km (mapa na 150;]) Jest: Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    97

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Jeśli popatrzeć na opłacalność operacji, to moim zdaniem się nie opłaca. Wolałbym zrobić remont JTSa i dołożyć kompresor
    Żeby dołożyć kompresor z tego co mi wiadomo pasowaloby chyba zakuc tłoki (wiem to nie turbo i skok mocy o 50KM) i najlepiej jeszcze wał bo jakoś nie ufam temu silnikowi. A ta operacja kosztuje nie mało pieniędzy. Do tego jeszcze koszt kompresora no i oczywiście trzeba ingerować w program a to rowniez kosztuje.

    Poza tym silnik do ekonomicznych nie należy. Dokładajac kompresor wyszło by na to że bardziej opłacało by się kupić 3.2, spalanie będzie podobne... A o walorach 3.2 rozpisywać się nie trzeba...

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez TomSon1991 ; 10-04-2017 o 02:30

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał TomSon1991 Zobacz post
    Na allegro wisi silnik z Gulietty za 4500zl to prawie tyle ile mniej więcej będzie kosztować sama wymiana uszelki pod głowica do tego jeszcze remont
    Że co proszę? 4500 za wymianę uszczelki pod głowicą? (Za dużo o jedno zero?)
    W TBi też siedzi M32, ale obudowa skrzyni może się różnic. Do tego musisz sprawdzić czy półosie są takie same.
    Pokaż aukcję z tym silnikiem. Ma pełny osprzęt czy to tylko goły słupek? (W dodatku nie wiesz w jakim jest stanie) Turbo? Zawieszenie jednostki napędowej? A sterownik silnika i wiązka elektryczna? Założę się, że pierwszy fragment wydechu też nie będzie pasować.
    Jak będę miał później chwilę to zerknę do ePer z ciekawości.
    I tak wydaje mi się, że lepiej dołożyć kompresor. Są gotowe zestawy chociażby. A spalanie na pewno nie wzrośnie do poziomu V6. Przy dobrze skrojonym programie spalanie w trasie może nawet spaść.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał TomSon1991 Zobacz post
    Dokładajac kompresor wyszło by na to że bardziej opłacało by się kupić 3.2
    Kwestia opłacalności zakupu takiego silnika, zważywszy na "ogrom" i cenę części zamiennych, to dopiero kosztowna zachcianka.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar TomSon1991
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Cieszanów
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 SW, 1,9JTD (85kW) 115km (mapa na 150;]) Jest: Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    97

    Domyślnie

    Przecież żeby uszczelkę wymienić trzeba pol silnika rozebrać może mnie trochę poniosło z tym "prawie 4500" ale 2000 napewno. Silnik bez osprzętu. http://allegro.pl/silnik-alfa-romeo-...933532311.html

    Gotowe zestawy? O czym konkretnie mówisz?


    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie żartuj, aż tyle roboty z wymianą uszczelki to nie ma Zwłaszcza, że trzeba się zająć poborem oleju - z tym może być drożej.
    Więc 4500 zł za goły słupek, do tego dolicz sobie dość drogi osprzęt. Rozrząd trzeba wymienić. Roboty masa.

    A gotowiec z kompresorem do JTS kupisz np. tutaj:
    http://www.autodeltashop.com/product...roducts_id=581
    No dobra, mnie też trochę poniosło. Wydawało mi się, że to było trochę tańsze
    Gdzieś czytałem jeszcze, że w DE takie rzeczy robią.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    A nie lepiej naprawić to i zmienić samochód zamiast cudować?

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar TomSon1991
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Cieszanów
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 SW, 1,9JTD (85kW) 115km (mapa na 150;]) Jest: Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    97

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Nie żartuj, aż tyle roboty z wymianą uszczelki to nie ma Zwłaszcza, że trzeba się zająć poborem oleju - z tym może być drożej.
    Więc 4500 zł za goły słupek, do tego dolicz sobie dość drogi osprzęt. Rozrząd trzeba wymienić. Roboty masa.

    A gotowiec z kompresorem do JTS kupisz np. tutaj:
    http://www.autodeltashop.com/product...roducts_id=581
    No dobra, mnie też trochę poniosło. Wydawało mi się, że to było trochę tańsze
    Gdzieś czytałem jeszcze, że w DE takie rzeczy robią.
    5700£ dobry zart

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [75] SWAP silnika czy remont silnika?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:02
  2. Przekładka silnika 1,9JTD 110KM w miejsce 105KM
    Utworzone przez FXX w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 14:38
  3. SWAP 2,4 20v 175km w miejsce 1,9 16v
    Utworzone przez rybakmj w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 131
    Ostatni post / autor: 09-12-2011, 18:55
  4. [75] Swap silnika V6 24V
    Utworzone przez zielony75 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 22-10-2010, 17:51
  5. [33] Przekładka silnika 1.4 na miejsce 1.7 16V
    Utworzone przez zuurooo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-09-2009, 12:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory