Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Brera 3.2 stuki w silniku po remoncie

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Pszów
    Auto
    Brera 3.2
    Postów
    3

    Domyślnie Brera 3.2 stuki w silniku po remoncie

    Cześć,

    Zleciłem mechanikowi kapitalny remont silnika 3.2, obecnie silnik jest poskładany, ale słychać stuki po lewej stronie.
    Mechanik zdiagnozował uszkodzony nowy napinacz rozrządu i wymienił jeszcze raz na nowy.
    Po uruchomieniu silnika przez około 1 godziny było ok. Pożniej stuki znów się pojawiły.
    Problem pozostał, nadal słychać stuki - czy ktoś miał podobny problem?
    Ostatnio edytowane przez bolsbelfer ; 09-06-2017 o 14:16

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar elgritone
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    916 / 939 / 955
    Postów
    741

    Domyślnie

    Cytat Napisał bolsbelfer Zobacz post
    Cześć,

    Zleciłem mechanikowi kapitalny remont silnika 3.2, obecnie silnik jest poskładany, ale słychać stuki po lewej stronie.
    Mechanik zdiagnozował uszkodzony nowy napinacz rozrządu i wymienił jeszcze raz na nowy.
    Po uruchomieniu silnika przez około 1 godziny było ok. Pożniej stuki znów się pojawiły.
    Problem pozostał, nadal słychać stuki - czy ktoś miał podobny problem?
    "Stuki po lewej stronie" to dosc ogólne okreslenie najlepiej gdybys nagrał te stuki i wrzucil link do yt. Co bylo powodem remontu?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Diabeł
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2 JTS TI
    Postów
    85

    Domyślnie

    "Kompletny remont" to zbyt ogólne określenie.
    Był robiony wał? Panewki? Rozrząd? Pierścienie tłokowe? Głowice?

    Ogólnie mogę napisać tylko, że stukanie w tym silniku to nie jest zdrowy objaw. A przy rozrządzie moim zdaniem nie ma co stukać.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Pszów
    Auto
    Brera 3.2
    Postów
    3

    Domyślnie

    Tak robiony był wał, panewki, głowice, pierścienie i wymieniony rozrząd.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Thoo24Mass
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    Alfa Romeo 156 V6 Berlina, Toyota Celica GTi V gen
    Postów
    152

    Domyślnie

    Jeżeli był robiony szlif wału pod nad wymiarowe panewki (są takie w sprzedaży jakby ktoś miał wątpliwości) to i tak mechanik dał ciała. Stuki mogą być od kilku rzeczy jeżeli silnik był składany od podstaw ale raczej to nie napinacz stuka.
    Stukać może popychacz zaworowy jeżeli został przytkany syfem. Może korbowód na panewce albo na sworzniu. Ciężko trafić na odległość .
    Jednak współczuję wydanej kasy i takiego efektu.
    @Mocno przestawiony rozrząd to też nic nadzwyczajnego przy tym silniku bez blokad i wówczas zawór może stukać o denko tłoka.

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Thoo24Mass Zobacz post
    Jeżeli był robiony szlif wału pod nad wymiarowe panewki (są takie w sprzedaży jakby ktoś miał wątpliwości) to i tak mechanik dał ciała. Stuki mogą być od kilku rzeczy jeżeli silnik był składany od podstaw ale raczej to nie napinacz stuka.
    Stukać może popychacz zaworowy jeżeli został przytkany syfem. Może korbowód na panewce albo na sworzniu. Ciężko trafić na odległość .
    Jednak współczuję wydanej kasy i takiego efektu.
    @Mocno przestawiony rozrząd to też nic nadzwyczajnego przy tym silniku bez blokad i wówczas zawór może stukać o denko tłoka.
    Akurat w tym silniku sama wymiana rozrządu jest łatwa i trzeba być wybitnym, żeby to spierniczyć. Do jego ustawienia nie są wymagane blokady, co więcej - takowe w przyrodzie nie występują. Prędzej skopana została regeneracja wału bądź samych głowic, ale to tylko gdybanie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Thoo24Mass
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    Alfa Romeo 156 V6 Berlina, Toyota Celica GTi V gen
    Postów
    152

    Domyślnie

    No tak. To JTS a nie Busso. Jakiś rozkojarzony dzisiaj jestem.

    Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo 156 2.0 TS stuki w silniku po remoncie
    Utworzone przez patrykalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-05-2015, 10:11
  2. Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 19:16
  3. [156] stuki w silniku 1.8
    Utworzone przez cinas w dziale 156
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 09-10-2011, 20:56
  4. Stuki w silniku
    Utworzone przez patryk2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 00:53
  5. [145] Stuki w silniku
    Utworzone przez Wojce w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-01-2008, 14:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory