Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Temat: Szybko znikający płyn chłodniczy.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9jtdm 16v
    Postów
    11

    Domyślnie Szybko znikający płyn chłodniczy.

    Witam wszystkich.
    Panowie po zjechaniu z autostrady pewnego dnia (około 80km) nagle ogrzewanie przestało działać, zamiast ciepłem to dmuchało zimnym i temperatura zaczęła się podnosić powyżej 90 stopni. Zatrzymałem się, podnoszę maskę a tam pusty zbiorniczek płynu i mokro dookoła zbiorniczka. Kupiłem płyn zalałem do poziomu max i wróciłem już normalnie do domu bez ubytku. Jednak gdy pojeżdżę trochę agresywniej to płyn stopniowo znika, kupiłem nowy zbiorniczek płynu jednak jeszcze go nie założyłem tylko korek na szybko ten nowy zakręciłem na stary zbiornik, pojeździłem trochę podnoszę maskę i znowu pusto, odkręcam ten nowy korek i zaczęło mi wypychać powietrze patrze a tu płyn idzie do góry i zatrzymał się powyżej max. Odpaliłem silnik i stan płynu zaczął opadać. Panowie o co chodzi? Auto jest mi codziennie potrzebne ale boję się tak jeździć bo nie wygląda to za dobrze, nie widzę nigdzie wycieków, węże całe, a jedyne miejsce gdzie widać skąd wypychało płyn to ten odpowietrznik u góry z tyłu zbiorniczka. Proszę o pomoc.

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Sprawdź płyn chłodniczy na obecność CO2. Nie chciałbym źle wróżyć, ale możesz mieć problem z głowicą.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Jesteś pewien, że nie spadł Ci wężyk? Jeśli nie to niestety może to być uszczelka pod głowicą albo inna nieszczelność w tej okolicy...

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Po jeździe sprawdź czy grube węże nie są twarde. Jeśli nie jesteś w stanie och ścisnąć to UPG lub UPG i pęknięta głowica.

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cokolwiek by nie było na warsztacie zleć wymianę termostatu. Twój już mocno dostał po zaworach

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9jtdm 16v
    Postów
    11

    Domyślnie

    Po wymianie tego korka jest jeszcze gorzej, ten nowy ma dwie uszczelki a stary jedną, nie wiem czy ma to coś do tego ale na starym korku jak ścisnę węża to słychać syk tam gdzie odpowietrznik a na nowym korku mam wrażenie że ten odpowietrznik jest zatkany.

    - - - Updated - - -

    Jeśli to uszczelka to z jakim kosztem muszę się liczyć?

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9jtdm 16v
    Postów
    11

    Domyślnie

    Przejechałem teraz odcinek około 30km, podnoszę maskę a tam płynu prawie pod korek, dałem gazu i zaczęło sikać przez odpowietrznik z tyłu zbiornika, węże miękkie, nie wiem co o tym myśleć

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Termostat puścił płyn na chłodnicę? Może zacina się.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Mito
    Postów
    28

    Domyślnie

    Wali spaliny w układu chłodzenia. Może być uszczelka może być tuleja.


    Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Whiplash
    Gość

    Domyślnie

    Wygląda że masz problem z korkiem. Węże powinny być twarde ale nie betonowe.

Podobne wątki

  1. znikający i pojawiający się płyn chłodniczy w ar 159
    Utworzone przez gibson w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-06-2015, 10:15
  2. [146] Znikający płyn chłodzący
    Utworzone przez micrus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-01-2012, 16:59
  3. [145] Znikający płyn do chłodnicy
    Utworzone przez Wit w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 13-10-2010, 22:25
  4. [155] znikający płyn hamulcowy
    Utworzone przez kln w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-01-2010, 10:56
  5. Znikający płyn hamulcowy
    Utworzone przez MARIN w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-09-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory