Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: problem... błąd P0404 oraz P0238

  1. #1
    alf147
    Gość

    Arrow problem... błąd P0404 oraz P0238


    Na wstępie witam wszystkich miłośników naszych pięknych ALF

    Proszę o porady oraz wskazówki dotyczące dwóch błędów.
    Mam nadzieję, że uda mi się je wyeliminować bez wjazdu do serwisu...

    Po pierwsze
    błąd P0404
    Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność
    oraz
    błąd P0238
    Czujnik A wspomagania turbosprężarki - wysoki sygnał wejściowy

    dodam, że raz na jakiś czas podczas ostrej jazdy wyłączy się turbina
    po zrestartowaniu auta moc powraca
    kilka dni temu wyczyściłem EGR w benzynce myśląc iż to jest przyczyna wyłączania się turbiny lecz po usunięciu błędów i ostrej przejażdżce pojawiły się nowe błedy wypisane powyżej...
    proszę o pomoc bo nie ukrywam iż nie jestem znawcą w tym przypadku...

  2. #2
    alf147
    Gość

    Domyślnie

    czyżby nikt nie miał podobnego przypadku?

  3. #3
    alf147
    Gość

    Domyślnie

    pomocy żadnej a problem tkwi dalej

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    EGR - sprawdzić, wyczyścić raz jeszcze i częściowo zaślepić (jeśli zaślepisz całkowicie, wywali błąd i auto pójdzie w tryb serwisowy) - temat o zaślepce rozpoczął Maciek-156. No chyba, że zawór do wymiany, ale zawsze lepiej raz jeszcze sprawdzić, czy nie uda się tańszym kosztem wyeliminowac błędu.

    Turbina - co to znaczy, że zatrzymała się w czasie ostrzejszej jazdy? Nie masz czasem przeładowania?
    Ale tak naprawdę tylko kumaty mechanik + podpięcie pod kompa prawdę Ci powiedzą.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  5. #5
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    ja chyba miałem styczność tylko z tym drugim błędem. czyszczenie i zaślepienie EGRu nic nie dało. podobnie czyszczenie kolektora i czujnika ciśnienia doładowania wpiętego w kolektor /ale przeczyść go też, może tu tkwi problem/. to chyba nie turbina Ci się wyłącza tylko w ogóle odcinany jest dopływ paliwa. przynajmniej u mnie tak było że czasem komputer odcinał całkiem dopływ, naciskam gaz i nic sie nie działo /niefartowna sprawa szczególnie podczas wyprzedzania/
    pojechałem z tym do ASO to mi powiedzieli że to mogą być dziesiątki powodów tej awarii i zaczęli od najbardziej prawdopodobnej - zaślepili EGR i wykasowali błąd z kompa, wzięli 250zl i nara. miałem wrócić jak by problem się powtórzył. nie zdążyłem nawet dojechać do domu
    ale z ASO dałem se spokój, pojechałem do speca od Alf w Poznaniu, opisałem objawy i od razu dostałem odpowiedzieć że na 85% zawór sterujący turbiną do wymiany. i tak też było
    także bez wizyty u mechanika się kolego raczej nie objedzie

  6. #6
    alf147
    Gość

    Domyślnie

    kolego ile zapłaciłeś za ten zawór sterujący turbiną...
    i gdzie się on znajduje...???

  7. #7
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał alf147 Zobacz post
    kolego ile zapłaciłeś za ten zawór sterujący turbiną...
    i gdzie się on znajduje...???
    dokładnie nie wiem w którym miejscu się to znajduje ale to jest, jak dobrze pamiętam, to
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html

    ja za ten zawór dałem 300zł ale właśnie widzę że na Allgero można kupić już za około 150zł nowy.. hehehehhe.. dopiero teraz to widzę robocizna 90zł
    pewnie gdybym znalazł ten link powyższy wcześniej to może sam bym spróbował najpierw przeczyścić ten zawór
    .. chociaż nie, jak wymieniałem ten zawór to jeszcze nie było tego manuala bo on widzę z czerwca jest

  8. #8
    alf147
    Gość

    Arrow

    koledzy gdzie odnajdę zawór sterujący turbiną???

    ma ktoś może jakieś foty???

Podobne wątki

  1. Problem z przeładowaniem , błąd P0238 .
    Utworzone przez Frost556 w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-08-2015, 15:22
  2. Błąd p0404 - co zrobić?
    Utworzone przez dexster w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-03-2014, 11:11
  3. Powracający błąd P0404 EGR
    Utworzone przez skipas w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-10-2011, 07:34
  4. [156] EGR po zaślepieniu - błąd P0404
    Utworzone przez you w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 18:05
  5. błąd P0404
    Utworzone przez sproket w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-05-2009, 08:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory