Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: brak mocy = muł :(

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie brak mocy = muł :(

    Witam. Mam problem z moją laleczką Mianowicie autko od około miesiąca poprostu nie chce jechać kiedyś pędziło jak mały samochodzik a teraz poprostu po wciśnięciu gazu w podłogę auto nie reaguje Dosłyszałem się też ostatnio ,że turbina tak jakby wogóle nie pracowała... Nie wiem co jest grane a denerwuje mnie to strasznie bo wiecej niż 110km/h nie pojadę, a żeby rozbujać ją do takiej predkości to potrzeba dłuuuuugiej prostej. Oleju nie bierze zaraza i nie kopci nic bo sprawdzalem. Przedtem kręciła się turbina tak od 2 tys czuć było siłę, a teraz nic. Na 3 pod górę obrotomierz zatrzymuje się na 3,5tys i dalej można zapomnieć, że się podniesie. Nawet na "luzie" obroty rosną bardzo powoli (porównywalnie z tym jak kiedyś straciłem puszkę od turbiny zwaną kolektorem przyspieszenia) autko nie gaśnie mi, ani nic, wiec co może być ??
    Prosze o pomoc w diagnozie


    Przepraszam moda jeśli powieliłem temat, ale nie doszukałem sie tematu który dotyczył by diesla stąd też ten temat.
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 04-09-2009 o 19:46

  2. #2
    homel86
    Gość

    Domyślnie

    Masz Kolego najwyraźniej jakiś problem z turbinką.
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 04-09-2009 o 19:41

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie

    Tylko co mogło paść turbina czy może coś innego ?? Co będzie jeśli tego szybko nie zrobię, poza tym że pali mi jak smok, bo czymś to musi nadrobić żeby jechać ;/
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 05-09-2009 o 13:12

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SeBa_145
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Będzin-Warpie
    Auto
    AR 145 JTD 99'
    Postów
    92

    Domyślnie

    Jedz na kompa i zobaczysz co wykaże ale obstawiałbym bym EGR albo przepływka. Posprawdzaj jeszcze węże od turbiny i intercollera czy są suche bo może opaska poluzowała się albo gdzieś masz dziurę i łapie lewe powietrze. Sprawdź także kostkę od czujnika przyspieszenia pedału gazu która jest za schowkiem pasażera bo lubi się wypiąć.
    Ostatnio edytowane przez SeBa_145 ; 05-09-2009 o 07:25

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie

    Akurat byłem na diagnozie komputera i stwierdzono ze jest "błąd pedału przyspieszenia na drugim obiegu (?)" nie wiem czy dobrze to pisze. To w takim wypadku co mogło sie poluzować ?? kable ktore ida do komputera?? tam pod nogami pasażera przejrzeć i przeczyścić??

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Kedzierzyn-Kozle, Poland
    Auto
    AR 145 1.6 boxer '96 i AR 147 1.9 JTD 8v '01
    Postów
    332

    Domyślnie

    Za bardzo po Opolu przyciskałeś na pedał i tak teraz to wygląda ;p Wydaje mi się,że to może byc wina jakiegoś czujnika położenia przepustnicy (jeżeli takowy istnieje).
    Podobno Henry Ford zdejmował z głowy kapelusz, kiedy mijała go Alfa Romeo, a Enzo Ferrari w dniu, kiedy pokonał Alfę, płakał jak dziecko.

  7. #7
    Wojtas
    Gość

    Domyślnie

    Miałem dokładnie taki sam problem i paliła się "marchewka", obroty max 3,5 tys. Pojechałem na komputer i :

    5 usterek.

    1. Sterowanie czasem grzania.
    2. Czujnik położenia pedału 2.
    3. Synchroniz. wałka roz. do wału kor..
    4. Czujnik ciśnienia doładowania.
    5. Przepływomierz pow.

    Diagnosta skasował błędy i stwierdził że trudno powiedzieć co spowodowało zapalenie się kontrolki, że prawdopodobnie to przepływomierz, skoro odczuwałem brak mocy. Powiedział mi, że mogę jeździć teraz a przy ponownym zapaleniu się mam przyjechać i wtedy pokaże mniej błędów i będzie wiadomo.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SeBa_145
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Będzin-Warpie
    Auto
    AR 145 JTD 99'
    Postów
    92

    Domyślnie

    Co do pedału przyśpieszenia przeczytaj ten post http://www.forum.alfaholicy.org/145_..._mocy_jtd.html tam jest nawet zdjęcie tego czujnika który jest zamocowany przy pedale gazu a wtyczka idzie przez całą deske roździelczą i łączy się z drugą wtyczką pod schowkiem pasażera. Zlokalizuj tą wtyczke, przeczyść styki i nawet możesz je lekko pozaginać żeby wtyczka mocniej trzymała. Mi to pomogło

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie

    No właśnie, ale nie mogłem dostać sie do komputera :/ Tą kostkę co Kolego seba pokazałeś tam w tym temacie dosłownie trzymałem ten kabel w ręce,a wraz z inną kostką, z którą się łączyła, tzn widziałem ją od spodu bo musiałbym chyba całą deskę odkręcać żeby się dostać do kompa :/ Bo schowek mam cały zintegrowany z deską :/ ,albo już śpię i głupoty gadam
    Wojtas chyba to Opole tak wykańcza nasze alfy
    Dokładnie to co napisałeś: "Czujnik położenia pedału 2." tzn jakiś drugi obieg czy cuś, jak tłumaczył mi to dzisiaj elektryk. Ale komp pokazał tylko ten jeden błąd i go skasował. Wg elektryka "Auto idzie ale trzeba umiejętnie dodawać gazu bo tak jakby się nie załączał jakiś czujnik" (to sam stwierdziłem jak się dzisiaj powoziłem trochę. Fakt żwawo przyspiesza nawet powyżej 3 tys. obr. tyle że muszę tak jakby sam regulować gazem zamiast komputera) Mowił że może być coś do wymiany i w poniedziałek zostawiam mu auto będzie grzebał Ja nie mam cierpliwości ,ale mowił że to też może być wina chipa... :/
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 06-09-2009 o 10:50

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Wg mnie masz problem z zaworem regulującym ciśnienie - zacierające się cięgno
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36
  5. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory