Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Spryskiwacze reflektorów w wersji po lifcie..

  1. #1
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie Spryskiwacze reflektorów w wersji po lifcie..

    Mam problem ze spryskiwaczami reflektorów, ogólnie działają dobrze, pryskają bardzo ładnie i wogole.. ale prawy spryskiwacz nie chowa się spowrotem w zderzak, tylko trochę się opuszcza.. lewy tez nie zawsze do konca.. Można je ręcznie wcisnąć, no ale jak spryskam sobie szybę to sterczy mi to ze zderzaka.. Tam jest jakis system podcisnieniowego chowania ich z tego co mi się wydaje.. ale nie mam pojęcia czy mozna coś z tym zrobic czy jedyna rada to wymiana.. Miał ktoś może podobny problem ?
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    witam!!!
    walczę z podobnym problemem w swojej 147.
    w mojej spryskiwacze chowają się prawidłowo ale ciekną!
    to gówno jest beznadziejnie skonstruowane i w ogóle nie trwałe,mało tego kosztuje kupę kasy.

    jeśli twoje jeszcze nie przeciekają to proponuję ci je wyjąć,zdjąć główkę z dyszami (trzeba rozchylić druciane zabezpieczenie szczypcami) i całość przedmuchać sprężonym powietrzem.

    ja próbuję zaadoptować inne spryskiwacze,kupiłem już bardzo podobne od skody octavii.
    problem mam tylko z zamontowaniem maskującego dekielka...

    pozdrawiam!!!


    moja druga ulubienica...

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rain
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Niziny
    Auto
    Stilo 1.9 JTD, Brava_HGT
    Postów
    734

    Domyślnie

    ja miałem podobnie ale popsikałem wd-40 na tą rurkę co się wysuwa i teraz chowają się jak nowe.

  4. #4
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Zamówiłem nowe mechanizmy bez głowic z dyszami, koszt ok. 80zl/szt. Okazuje się, że mechanizm nie jest podcisnieniowy, działa to na zasadzie takiej, że jak idzie cisnienie to wypycha ono długi tłoczek z głowicami dysz, który na odpowiedniej wysokości daje ujście płynu do dysz.. reflektory zostają spryskane i sprężyna ściąga cały tłoczek z dyszami spowrotem.. Problem polega na tym, że tłoczek jest plastikowy tak jak i jego cylinder i jak plastik trze o plastik to się po jakims czasie zaciera.. Smarowałem to i WD40 i smarem.. ale efekt był krótkotrwały.. Przyjdą nowe, to je nasmaruję przed montażem i mam nadzieję, że jakiś czas to posłuży..

    Numer części dla mechanizmu to 71737887 - SPRYSKIWACZ (bez głowicy z dyszami)
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Podłącze się do tematu.
    Mam 147 z 2002 roku, ze spryskiwaczami niestety niedzialajacymi - nie wiem od czego zaczac szukac przyczyny. Sprawdzilem na razie bezpiecznik obok aku jest ok. Prosze o pomoc.

  6. #6
    superglide
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    w mojej spryskiwacze chowają się prawidłowo ale ciekną!
    Potrzebujesz zaworków zwrotnych na przewodach

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rain
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Niziny
    Auto
    Stilo 1.9 JTD, Brava_HGT
    Postów
    734

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mariusz AutoDS Zobacz post
    Zamówiłem nowe mechanizmy bez głowic z dyszami, koszt ok. 80zl/szt. Okazuje się, że mechanizm nie jest podcisnieniowy, działa to na zasadzie takiej, że jak idzie cisnienie to wypycha ono długi tłoczek z głowicami dysz, który na odpowiedniej wysokości daje ujście płynu do dysz.. reflektory zostają spryskane i sprężyna ściąga cały tłoczek z dyszami spowrotem.. Problem polega na tym, że tłoczek jest plastikowy tak jak i jego cylinder i jak plastik trze o plastik to się po jakims czasie zaciera.. Smarowałem to i WD40 i smarem.. ale efekt był krótkotrwały.. Przyjdą nowe, to je nasmaruję przed montażem i mam nadzieję, że jakiś czas to posłuży..

    Numer części dla mechanizmu to 71737887 - SPRYSKIWACZ (bez głowicy z dyszami)
    Masz rację moje przestały już chować się do końca, a wieczne smarowanie mija się z celem. Jak wymienisz daj znać. Też chyba będę to robił. Fajnie jakbyś jakieś fotki zamieścił z roboty
    Co posiadam: Fiat Brava 2.0 20V 155KM, Opel Meriva A
    Co mi się przez łapki przewinęło:
    Alfa Romeo: 156 1.8 TS, 156 2.4 M-JET, 166 3.2 V6 24V Lancia: Lybra 2.4 JTD, Delta 1.8ie, Thesis 2.4 JTD Hyundai: Lantra 1.6 GLS, BMW: E90 320d, Fiat: Stilo 1.9 8v, Brava 80 16v, Brava 80 16v, Brava 100 16v, Marea 155 20v, Renault: Laguna III 2.0 16v

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mariusz AutoDS Zobacz post
    Zamówiłem nowe mechanizmy bez głowic z dyszami, koszt ok. 80zl/szt.
    kolego a gdzie znalazłeś spryskiwacze w takiej cenie???
    ja szukałem do swojej i najtańsze jakie znalazłem to po 170zł szt.

    zrobiłem tak jak pisałem wyżej,założyłem spryskiwacze od skody oktawii.mają trochę inną konstrukcję niż te alfowskie i są bardziej trwałe i niezawodne,działają naprawdę super.miałem trochę komplikacji z zamontowaniem kapselka maskującego ale odpowiedni klej załatwił sprawę.poniżej link do tej aukcji:

    http://moto.allegro.pl/item752836683...row_xenon.html

    Cytat Napisał superglide Zobacz post
    Potrzebujesz zaworków zwrotnych na przewodach
    w systemie wysuwanych spryskiwaczy nie występuje zewnętrzny zawór zwrotny,jako taki zaworek jest wbudowany w spryskiwaczu.
    zawór zwrotny występuje w spryskiwaczach montowanych na zderzaku.


    moja druga ulubienica...

  9. #9
    superglide
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    w systemie wysuwanych spryskiwaczy nie występuje zewnętrzny zawór zwrotny
    nie występuje fabrycznie, dlatego większosc 156 FL z ksenonami cieknie, bańka płynu ucieka w ciągu 2 dni. Zakładałem zaworki tydzień po zakupie auta, w ASO pomachali ręką że znany temat i zrobili za free, stąd moja podpowiedź.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał superglide Zobacz post
    Zakładałem zaworki tydzień po zakupie auta, w ASO pomachali ręką że znany temat i zrobili za free, stąd moja podpowiedź.
    tak,masz rację.też początkowo założyłem zaworek zwrotny na główny przewód zasilający ale to spowodowało że spryskiwacze gorzej pryskały (strata ciśnienia) i bardzo bardzo wolno się chowały.

    spryskiwacze które mam obecnie mają lepszą sprawność niż te oryginalne i skutecznie czyszczą lampy.

    w mojej 156 również montowałem takie spryskiwacze,pochodziły z golfa IV.

    http://www.forum.alfaholicy.org/styl...flektorow.html


    moja druga ulubienica...

Podobne wątki

  1. Spryskiwacze reflektorów
    Utworzone przez Raflik21 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-11-2014, 21:17
  2. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-05-2014, 18:26
  3. [145] spryskiwacze reflektorów AR 145
    Utworzone przez kuba18nh w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-04-2011, 07:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory