Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    alfa 145 1.9 jtd
    Postów
    34

    Domyślnie dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)

    Może ktoś się podzieli ze mną własnymi odczuciami na temat dynamiki silnika 1.9 jtd 105 koni, jestem posiadaczem alfy 145 1.9 jtd i muszę powiedzieć ze jestem troszkę rozczarowany jej dynamiką. Silnik pracuje mi niby dobrze ale co do przyspieszenia to jest ono takie sobie oczywiście coś się tam dzieje ale muszę wdepnąć pedał gazu w podłogę. Rozpędzanie auta po wyżej 120 km\h do wyższych prędkości trwa wieki. Mam świadomość że to tylko 105 koni ale dziwi mnie jak tu niektórzy piszą ze ich belle śmigają że aż miło. Pewnie napiszecie abym sobie kupił coś mocniejszego a może wtedy przestane marudzić. Dodam ze jadąc moja alfa muszę się dobrze zastanowić jak kogoś zacznę wyprzedzać. Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    a może sprzęgło Ci się ślizga... ja mam co prawda 115 i jestem zadowolony

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Młody_Alfista
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Okolice Olkusza i... zagranica
    Auto
    Civic ej9
    Postów
    375

    Domyślnie

    Na moje (niedoświadczone) oko to z Twoim silnikiem jest coś nie tak jak powinno być, jeżeli jest tak źle ze masz problemy z wyprzedzaniem...

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    dla przykładu, opel astra 2.0 dtl silnik ok 100KM, rozpedza sie bardzo ładnie, duzo zalezy od przełozen skrzyni, a alfa przeciez napewno lzeksza jest, 105KM na takie małe autko powinno rwac...popatrz sprzegło i bym radził sie przyjzec turbince, moze jest zasyfiała? kumpel to w pasku miał... przeczyscił ja i od razu rwie auto, problemem był syf taki ze łopatki zle chodziły, dzieje sie to niby od zamulania, nie uzywania turbiny(trzymania obrotów ponizej 2 tys..., jedz jeszcze na kompa popatrz na błędy

  5. #5
    tomkolp
    Gość

    Domyślnie

    Akurat od 100 do 140 to się moment powinno zbierać. Musisz najpierw podłączyć pod kompa. Ja miałem tak samo już jest w porządku i zapiernicza. Sprawdź czy nie ma błędów, ile pompuje turbina, czy nie masz katalizatorem zapchanego tłumika, filtr powietrzny, przepływke.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    alfa 145 1.9 jtd
    Postów
    34

    Domyślnie

    dzięki za rady na pewno skorzystam i jak znajdę czas to sobie to wszystko posprawdzam, tylko mam pytanie jeśli bym chciał podłączyć auto do kompa w celu diagnostyki to gdzie mogę to zrobić czy musi to być ASO alfy czy są inne miejsca ?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    w sumie to obojetnie gdzie, ceny sa podobne bardzo

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał asterix Zobacz post
    musi to być ASO alfy czy są inne miejsca ?
    Musi to być ktoś, kto wie, jak podłączyć się do Alfowej trzypinówki.
    A dieselek 1.9 nawet 105 zbiera się bardzo ładnie - możesz mieć zapieczone kierownice łopatek turbiny, ale to trochę strzał w ciemno, nie wiem za dużo o Twojej awarii
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #9
    tomkolp
    Gość

    Domyślnie

    możesz mieć zapieczone kierownice łopatek turbiny, ale to trochę strzał w ciemno, nie wiem za dużo o Twojej awarii
    W tym silniku jest turbina o stałej geometri. Więc nie ma się co zapiekać.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomkolp Zobacz post
    W tym silniku jest turbina o stałej geometri. Więc nie ma się co zapiekać.
    Mój błąd
    To pewnie dziura w jakimś przewodzie do turbo, albo od IC.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. [GTV] różnice między 2.0ts 150 koni a 155 koni/problemy ze swapem? Alfa GTV
    Utworzone przez legionistaadas w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 22:47
  2. [Giulietta] Dynamika silnika MultiAir 170 KM przed vs poliftowa
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 25-09-2015, 19:16
  3. Dynamika 2.4 JTD
    Utworzone przez barkonar w dziale 166
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 10-08-2015, 18:37
  4. [33] Spalanie, obroty, dynamika 1.4 IE
    Utworzone przez amigas w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-07-2011, 16:21
  5. dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)
    Utworzone przez asterix w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory