Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Jak długo grzeje się disel???

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie Jak długo grzeje się disel???

    Panowie wymieniłem ostatnio termostat w 1.9 JTD (Verneta) bo Alfa prawie wcale się nie grzała.

    Teraz żeby osiągnąć 70 C samochód musi pochodzić na luzie jakieś 10-15 min. A żeby było niecałe 90 C muszę zrobić jakieś 15 Km i pokręcić go do 4-5 tyś obrotów.
    Jak długo u Was się grzeje czy taki stan rzeczy jest normany??? Czy mam coś jeszcze sprawdzić???
    Ostatnio edytowane przez SEBEK ; 22-09-2010 o 10:45

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    to fakt, diesle się długo grzeją... ja np. dziś jadąc do pracy musiałem poczekać jakieś 15-20 minut aby wskazówka podskoczyła ponad 50C - stałem w korku - 1 bieg 5 metrów do przodu stop itd. Co prawda mam nieszczelny termostat ale w przypadku dieselków to normalne że grzeją się dłużej niż benzynowce - aha na pewno szybciej się zagrzeje gdy wyłączymy nawiew - najlepiej włączać gdy wskazówka troszkę skoczy do góry.

    Wg. mnie Twój przypadek to norma - ale lepiej poczytać opinie pozostałych użytkowników JTD

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Norma, a tymbardziej dużo czasu potrzebuje aby wskazówka doszła do 90 stopni, gdy wymienisz chłodnicę i zalejesz ją nowym płynem. Ja tak mam po wymianie. W korku dochodzi do 90 bez problemu, natomiast w trasie spada szybko i osiąga 70-75 stopni

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Cytat Napisał zieloo007 Zobacz post
    Norma, a tymbardziej dużo czasu potrzebuje aby wskazówka doszła do 90 stopni, gdy wymienisz chłodnicę i zalejesz ją nowym płynem. Ja tak mam po wymianie. W korku dochodzi do 90 bez problemu, natomiast w trasie spada szybko i osiąga 70-75 stopni
    Nom jakiś miesiac temu wymieniałem chłodnice wraz z płynem chłodzącym i dokładnie tak jak piszesz. Czy ktoś jeszcze to potwierdza???

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał SEBEK Zobacz post
    Teraz żeby osiągnąć 70 C samochód musi pochodzić na luzie jakieś 10-15 min. A żeby było niecałe 90 C muszę zrobić jakieś 15 Km i pokręcić go do 4-5 tyś obrotów.
    Zasadnicze pytanie: co przyjąłeś za temperaturę 70st oraz 90st ?
    Bo jeśli drugą kreskę wskaźnika kabinowego oraz środkową (90) - to możesz być w błędzie.

    U mnie wygląda to tak:

    1. Druga kreska = 80st
    2. Milimetr poza drugą kreską = 82-84st
    3. Środkowa kreska = 90st
    4. Milimetr poza środkową kreską = 94-97st (do akcji wkraczają wentylatory)

    Przy normalnej jeździe nawet w upalne lato wystarcza sam obieg wody - wentylatory nie chodzą. Dopiero jak przejedzie się ostro kilka kilometrów to wentylatory zbijają temperaturę i trzymają 90st.

    Teraz wracając do pytania: u mnie temperaturę optymalną 84st samochód w sezonie letnim osiąga po przejechaniu (kręcąc do 2100obr) po ok 4-5km, w zimie 8-10km (można by to przyspieszyć kręcąc do wyższych obrotów). W sumie to dupa a nie punkt odniesienia - przydałby się wskaźnik temperatury oleju

    A wracając jeszcze do powyższego, to jeśli po wymianie termostatu przy 90st kabinowych (które osiągniesz nie kręcąc samochodu do wyższych obrotów) i wyłączonej klimatyzacji, włączają Ci się wentylatory - to niestety, ale wsadziłeś lipny termostat.
    Ostatnio edytowane przez twardy ; 22-09-2010 o 11:18

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Mi tam osiąga 70st już po ok 5km jednostajnej jazdy. A do 88st dochodzi powiedzmy po 7-8km (bez włączania nawiewu). Jak już złapie tą temperaturę tak i ją trzyma.
    Nie zauważyłem by mój diesel grzał się wolniej niż benzyna no ale to inny diesel oczywiście.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Zasadnicze pytanie: co przyjąłeś za temperaturę 70st oraz 90st ?
    Bo jeśli drugą kreskę wskaźnika kabinowego oraz środkową (90) - to możesz być w błędzie.

    U mnie wygląda to tak:

    1. Druga kreska = 80st
    2. Milimetr poza drugą kreską = 82-84st
    3. Środkowa kreska = 90st
    4. Milimetr poza środkową kreską = 94-97st (do akcji wkraczają wentylatory)

    Przy normalnej jeździe nawet w upalne lato wystarcza sam obieg wody - wentylatory nie chodzą. Dopiero jak przejedzie się kilka kilometrów to wentylatory zbijają temperaturę do 90st.

    To tyle jeśli chodzi o krótki wykład. Teraz wracając do pytania: u mnie temperaturę optymalną 84st samochód w sezonie letnim osiąga po przejechaniu (kręcąc do 2100obr) po ok 4-5km, w zimie 8-10km (możnaby to przyspieszyć kręcąc do wyższych obrotów).

    A wracając jeszcze do powyższego, to jeśli po wymianie termostatu przy 90st kabinowych i wyłączonej klimatyzacji, włączają Ci się wentylatory - to niestety, ale wsadziłeś lipny termostat.
    Tak, mówie o temperaturze wg wskazań w kabinie (czyli druga i środkowa kreska) bo wiem, że trochę się różni ona przy pomirach faktycznych.

    Termostat nowy Verneta (moim zdaniem leprzy od Behra) wentylatory raczej się nie włączają bo robie krótkie trasy i cieżko osiągnąć 90 C

    Jest jeszcze coś takiego jak czujnik temperatury płynu chłodzacego. Nie wiem za co on jest odpowiedzialny moze jego wymiana by przyśpieszyla grzanie silnika???

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Podepnij laptopa i wszystko będzie jasne. Ważne, żeby samochód się nie przegrzewał, bo to dla diesla nie jest za dobre.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Ważne, żeby samochód się nie przegrzewał, bo to dla diesla nie jest za dobre.
    Przegrzewanie czyli jaka temperatura?

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Przegrzewanie czyli jaka temperatura?
    Czyli taka, aby JTD nie trzymał minimum jakie zapewniają wentylatory. Bo przy ostrej jeździe mogą nie wyrobić i przekroczymy stówkę. Takie wnioski wyciągam po postach osób, które wsadziły vernet'y o temp otwarcia 88st - w zimie zadowoleni, a na lato wysyp tematów o przegrzewaniu...

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Silniki JTD
    I bieg 92C
    II bieg 94C
    Termostat
    temperatura otwarcia 78-82C
    temperatura pełnego otwarcia: 86-90C
    Kto ma wątpliwości niech podpina komputer - wykres pokaże idealnie moment otwarcia termostatu.
    Kabelek za 40zł jest wart swojej ceny.

Podobne wątki

  1. Alfa 147 LPG & Disel , wersja ekonomiczna.
    Utworzone przez grabarz_tg w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-08-2012, 23:03
  2. chodzi jak disel
    Utworzone przez jurandw w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-04-2012, 21:06
  3. [145] benzyna czy disel
    Utworzone przez budyn77 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 11:56
  4. Alfa 156 1.9 disel
    Utworzone przez Awagandro w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-04-2009, 23:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory