
Napisał
twardy
Zasadnicze pytanie: co przyjąłeś za temperaturę 70st oraz 90st ?
Bo jeśli drugą kreskę wskaźnika kabinowego oraz środkową (90) - to możesz być w błędzie.
U mnie wygląda to tak:
1. Druga kreska = 80st
2. Milimetr poza drugą kreską = 82-84st
3. Środkowa kreska = 90st
4. Milimetr poza środkową kreską = 94-97st (do akcji wkraczają wentylatory)
Przy normalnej jeździe nawet w upalne lato wystarcza sam obieg wody - wentylatory nie chodzą. Dopiero jak przejedzie się kilka kilometrów to wentylatory zbijają temperaturę do 90st.
To tyle jeśli chodzi o krótki wykład. Teraz wracając do pytania: u mnie temperaturę optymalną 84st samochód w sezonie letnim osiąga po przejechaniu (kręcąc do 2100obr) po ok 4-5km, w zimie 8-10km (możnaby to przyspieszyć kręcąc do wyższych obrotów).
A wracając jeszcze do powyższego, to jeśli po wymianie termostatu przy 90st kabinowych i wyłączonej klimatyzacji, włączają Ci się wentylatory - to niestety, ale wsadziłeś lipny termostat.