Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Kupiłem AR156, problem głównie z AIRBAG

  1. #1
    Wolfer
    Gość

    Domyślnie Kupiłem AR156, problem głównie z AIRBAG

    Witam.
    Niedawno, bo dokładnie 13.09.2010 zostałem miejmy nadzieje szczęśliwym posiadaczem Alfy Romeo 156 2002 rok z jednostką napędową 1.9 JTD 85kw. Przyznaje że długo zastanawiałem się nad wyborem marki i początkowo oglądałem auta niemieckich koncernów, jednak nie znalazłem takiego który by mnie do siebie przekonał. Trafiła się okazja i dość tanio udało mi się kupić Alfe. Już przy oglądaniu auta wiedziałem że kilka rzeczy jest do zrobienia jednak uznałem że warto.

    Mianowicie pierwszym i najbardziej irytującym defektem było skrzypienie w lewym przednim kole. Po powrocie z zakupów do miejsca zamieszkania szybka diagnoza w zaprzyjaźnionym warsztacie, bardzo mocno uszkodzona guma na sworzniu wahacza i w rezultacie wahacz do wymiany. Kupiłem firmy Vema nie chcąc zakładać najtańszego ale jednak nie wydawać tyle kasy co np. za TRW.

    Jednak po wymianie wahacza okazało się że w zawieszeniu coś jeszcze stuka… Po wstępnym przeglądnięciu forum stawiałem na końcówkę drążka lub łącznik stabilizatora. Górne wahacze wykluczyłem gdyż poprzedni właściciel je wymieniał dość niedawno. U mechanika okazało się że do wymiany gumy na stabilizatorze, wydatek na części niewielki jednak rozbierania sporo i pewnie za robotę z 3 razy więcej wyniesie, aktualnie auto stoi na warsztacie w celu wymienienia w/w gum.

    Rzecz która mnie najbardziej zastanawiała czy aby na pewno kupić ten egzemplarz to świecąca się lampka AIRBAG. Jednak postanowiłem zaryzykować, a przekonał mnie do tego fakt że syn osoby od której kupiłem Alfę posiadał serwis turbosprężarek i zaproponował podpięcie się autem pod kompa. Szybka diagnoza, Błąd rezystancji na centralce AIRBAG. Korzystając z doświadczenia (pracuje jako Automatyk) pomyślałem sobie że mogą być to zaśniedziałe styki. Co również wyczytałem kilka dni później na forum. Do rozwiązania tego problemu się jeszcze jednak nie zabrałem.

    Na koniec jeszcze jeden ‘mankament ’ mojej Alfy. Wracając już do domu po kupnie auta zauważyłem że temperatura jaka maksymalnie można zaobserwować na wskaźniku to około 75 stopni. Zaniepokoiło mnie to ale zamiast wydawać 200zł na termostat postanowiłem zaopatrzyć się najpierw w interfejs oraz program FiatECUskan. Okazało się że dobrze zrobiłem po podłączeni się laptopem do kompa okazało się że wskaźnik w aucie pokazuje 70 stopni a na laptopie 87…. Także ten problem odsuwam na razie na drugi plan.

    Głupio było nie skorzystać z interfejsu do zdiagnozowania problemu z poduchami, jednak w tym serwisie posiadali bardziej profesjonalny sprzęt widocznie bo FECUS wyświetla tylko nieznany błąd AIRBAG. I tutaj nasuwa się właściwie moje jedyne pytanie od czego zacząć aby przywrócić do poprawnego działania system AIRBAG ??
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 13-10-2010 o 01:55

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Najczęściej nie ma styku na kościach pod fotelami.
    Niektórzy lutują kable na sztywno, żeby mieć z tym spokój raz na zawsze.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    jeśli kolega ma kurtyny to może też być kostka w bagażniku po prawej stronie - u mnie tak było tyle, że mam SW z 2004r.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Błąd dotyczył całej centralki, czy konkretnej poduchy? Jeżeli to był profesjonalny program, to chyba powinien to pokazać, bo nawet Alfadiag pokazuje poszczególne wiązki.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Wolfer: Błąd rezystancji na centralce AIRBAG.
    Może centralka padła, nie raz już przerabiane, albo programowanie na nowo albo zakup używki.
    Komputer łączy się z centralką poduszek?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    Błąd rezystancji na centralce AIRBAG.
    - super program diagnostyczny jak nie podaje rozwinięcia bledu.
    - ważny kod błędu, reszte można sobie znależć.
    - błąd był chyba 04 ale to tylko wróżenie z fusów.
    - jesli tak co cos było ruszane w tej centralce !!!

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Wolfer
    Gość

    Domyślnie

    Witam. wczoraj odebrałem auto od mechanika po wymianie gum na na stabilizatorze, poezja... teraz jazda to czysta przyjemność. opisać to można niczym z allegro... nic nie puka nie stuka.

    Odnośnie wspomnianego błędu AIR BAG. Dzisiaj spędziłem całe popołudnie w garażu.

    Podpiełem się jeszcze raz komputerem i zczytałem błąd:

    01-ECU
    The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear
    Powodem tego błędu jest Nieznany / Błąd wewnętrzny
    Obecny status błędu jest Przerywany / Obecny(ciagły)
    Błąd wartość licznika jest 72


    Działania jakie podjąłem to demontaż całej tapicerki bagażnika w poszukiwaniu wspomnianej kostki po prawej stronie. Jedyne co tam znalazłem to wtyczki od lamp i jakieś białe masywne wtyczki dwu pinowe nie wiem od czego zarówno po prawej jak i po lewej stronie. Wrzucił bym zdjęcia bo zrobiłem telefonem ale niestety kiepskiej jakości. Pomierzyłem także kostki pod fotelami, działają bez zarzutu. Jedyne co mi przychodzi do głowy to kontrola wtyczek na centralce. Czy od razu brać się za sprawdzenie centralki. Dzisiaj już nie zdążyłem rozebrać konsoli na tyle żeby się dostać do centralki. Czy w obwodach występują jeszcze jakieś kostki które pominąłem ?



    Macie jakieś pomysły ?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jaki to numer sensora, tak jak podaje program diagnostyczny ?
    - tego sie spodziewałem.
    - jest to tzw. internal error.
    - poniżej to moje domysły:
    - jak bład jest dość długo, to ecu mówi dość i robi sobie loop, czyli kasuje flasha w swoim uprocesorze.
    - co można zrobić: naprawić, czyli rozebrac sensor i wgrac nową zawartość flasha.
    - wiele juz osób sie tym zajmuje, operacja kosztuje tak od 75 do 100 zł .
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Wolfer
    Gość

    Domyślnie

    Skopiowałem cały opis błędu, nic więcej nie ma. Wiec nie wiem jaki to numer sensora chyba że chodziło Ci o numer z 'puszki' to tam się jeszcze nie dokopałem. Może znajdę trochę czasu jutro i się tym zajmę. Teraz ok do wymiany bądź zaprogramowania jest centralka, ale co było przyczyną błędu ?? Czy sama wymiana/zaprogramowanie pomoże ??

  10. #10
    zal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wolfer Zobacz post
    Witam.
    Niedawno, bo dokładnie 13.09.2010 zostałem miejmy nadzieje szczęśliwym posiadaczem Alfy Romeo 156 2002 rok z jednostką napędową 1.9 JTD 85kw. Przyznaje że długo zastanawiałem się nad wyborem marki i początkowo oglądałem auta niemieckich koncernów, jednak nie znalazłem takiego który by mnie do siebie przekonał. Trafiła się okazja i dość tanio udało mi się kupić Alfe. Już przy oglądaniu auta wiedziałem że kilka rzeczy jest do zrobienia jednak uznałem że warto.

    Mianowicie pierwszym i najbardziej irytującym defektem było skrzypienie w lewym przednim kole. Po powrocie z zakupów do miejsca zamieszkania szybka diagnoza w zaprzyjaźnionym warsztacie, bardzo mocno uszkodzona guma na sworzniu wahacza i w rezultacie wahacz do wymiany. Kupiłem firmy Vema nie chcąc zakładać najtańszego ale jednak nie wydawać tyle kasy co np. za TRW.

    Jednak po wymianie wahacza okazało się że w zawieszeniu coś jeszcze stuka… Po wstępnym przeglądnięciu forum stawiałem na końcówkę drążka lub łącznik stabilizatora. Górne wahacze wykluczyłem gdyż poprzedni właściciel je wymieniał dość niedawno. U mechanika okazało się że do wymiany gumy na stabilizatorze, wydatek na części niewielki jednak rozbierania sporo i pewnie za robotę z 3 razy więcej wyniesie, aktualnie auto stoi na warsztacie w celu wymienienia w/w gum.

    Rzecz która mnie najbardziej zastanawiała czy aby na pewno kupić ten egzemplarz to świecąca się lampka AIRBAG. Jednak postanowiłem zaryzykować, a przekonał mnie do tego fakt że syn osoby od której kupiłem Alfę posiadał serwis turbosprężarek i zaproponował podpięcie się autem pod kompa. Szybka diagnoza, Błąd rezystancji na centralce AIRBAG. Korzystając z doświadczenia (pracuje jako Automatyk) pomyślałem sobie że mogą być to zaśniedziałe styki. Co również wyczytałem kilka dni później na forum. Do rozwiązania tego problemu się jeszcze jednak nie zabrałem.

    Na koniec jeszcze jeden ‘mankament ’ mojej Alfy. Wracając już do domu po kupnie auta zauważyłem że temperatura jaka maksymalnie można zaobserwować na wskaźniku to około 75 stopni. Zaniepokoiło mnie to ale zamiast wydawać 200zł na termostat postanowiłem zaopatrzyć się najpierw w interfejs oraz program FiatECUskan. Okazało się że dobrze zrobiłem po podłączeni się laptopem do kompa okazało się że wskaźnik w aucie pokazuje 70 stopni a na laptopie 87…. Także ten problem odsuwam na razie na drugi plan.

    Głupio było nie skorzystać z interfejsu do zdiagnozowania problemu z poduchami, jednak w tym serwisie posiadali bardziej profesjonalny sprzęt widocznie bo FECUS wyświetla tylko nieznany błąd AIRBAG. I tutaj nasuwa się właściwie moje jedyne pytanie od czego zacząć aby przywrócić do poprawnego działania system AIRBAG ??

    ---------
    Kolego ~2 tys zl. dla dobrego mechanika i problem z glowy.Ja bylem w tej sytuacji 4 lata temu kupujoc Alfe 156 2,0-benzyna z1998r.Ale jak zrobisz to powines byc zadowolony bo te auta majo cos.Ja jestem ze swojej benzyniarki b.zadowolony majoc porownanie z 4-ma innymi markami ktore mialem w zyciu.

Podobne wątki

  1. Kupiłem fotele skórzane i mam problem :(
    Utworzone przez ar_147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-04-2015, 22:44
  2. AR156 FL jtd 16v, problem z hamulcami
    Utworzone przez stanleytbg w dziale 156
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 15-03-2015, 19:07
  3. [GTV] problem z Abs i Airbag
    Utworzone przez Futrzak w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-11-2013, 20:55
  4. problem z airbag
    Utworzone przez pawelmotylek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-09-2013, 11:37
  5. Airbag- problem
    Utworzone przez 1etnies1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-05-2011, 10:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory