Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Niedogrzewanie sie silnika

  1. #1
    Bari
    Gość

    Domyślnie Niedogrzewanie sie silnika

    Witam,

    Problem polega na tym ze po wymianie termostatu silnik nadal sie nie dogrzewa...nie mowie tu juz o temp.roboczej 90C,przy obecnej temperaturze silnik przekracza nieco ponad 50C i tak trzyma...mam 12 kilometrów do pracy i kiedy dojerzdzam to mam max 60/65C.Jak było cieplej (temp.na zewnatrz 15C to wskazówka dochodzila do 80C/85C).Teraz caly czas mam 60 maksymalnie 70 stopni.Co jest przyczyną ?
    Auto to 156 1.9 JTD M-Jet 140KM 2003 r.(kupione w polskim salonie).
    Termostat wymieniłem 3 tygodnie temu.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    podłącz pod komputer i sprawdź faktyczną temperaturę, ja dziś to zrobiłem i byłem w szoku w jaki sposób wyskalowany jest wskaźnik... wtedy będziesz wiedział czy dalej się martwić czy po prostu ten typ tak ma

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    dokladnie, niestety ale wskaznik seryjnie montowany w alfie to sobie mozna w dup... wlozyc.

    przydaloby sie rozwiazac ten problem bo jest to bardzo denerwujace, tym bardziej w zimie.

    mam dokladnie takie same objawy jak ty Bari i dojezdzam tez do pracy okolo 15km. Ale jak mi pokazuje 50stopni a wlacze ogrzewanie to wali cieple powietrze az milo, takze chyba jakosc wskaznika jest podobna do jakosci loga z maski

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    akurat w jtd u mnie wskaznik jest w miare dokładny. sprawdzałem fes 1.6 i 2.1.

  5. #5
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    No ja też mam ten problem w swojej 147 i co zauważyłem: normalnie jadąc na trasie wskaźnik pokazuje ~80 stopni ale jak puszcze gaz to od razu spada. Pytałem mechanika i mówił że termostat ani pompa wody nie bo powietrze nagrzewa, mówił że może to być czujnik temperatury... hmmm co ciekawe wiatrak chłodnicy regularnie się włącza. Ciekawe...

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Spróbuj jeździc tak aby obroty nie spadały poniżej 2000obr/min - wtedy masz szansę zagrzać ten silnik. Te 12km to nie jest zbyt dużo na diesla - na tym odcinku w mroźne dni to termostat się nawet nie otworzy, bo ten typ (czt. silnik) tak ma... Rolę chłodnicy głównej przejmuje wtedy chłodnica oleju - niektórzy ją przysłaniają i wtedy jest lepiej.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Bari
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj podpiołem auto pod koma na wskazniku było 50 stopni a na kompie około 65...mozna przjąc ze wskaznik oszukuje o jakies 10/15 stopni.
    Dlaczego?Moza go jakos naprawic?

  8. #8
    krolik_AR156
    Gość

    Domyślnie

    Ciekawe czy on od nowości auta przekłamywał czy z czasem coś się popsuło. Trzeba poczekać na opinię kogoś kto miał 156 od nowości i zwrócił na to uwagę. Jeżeli przekłamanie powstaje z czasem starzenia się auta to rozwiązaniem będzie zakup nowego wskaźnika.

  9. #9
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Z tego co ja zaobserwowalem to wina lezy po stronie czujnika na termostacie... Mialem kiedys tez takie problemy jak Wy z niedogrzaniem itd, na poczatek wymienilem termostat, bylo troche lepiej wedlug wskaznika ale nie to co powinno byc, wymienilem czujnik na firme FAG i w koncu zaczela mi pokazywac poprawna tem silnika... Sprawdzalem takimi programami jak Unidiag, Alfadiag, fiatECUscan. Myli sie tylko wskaznik przy niskich tem np 50 C a wedlug kompa 60 C ale powyzej 70 C na blacie pokazuje juz dokladnie.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    JTD baaaaardzo ciezko zagrzac. przy tych tem jak mowil maciek termostat wcale sie nie otwiera. sprawdzalem bo myslalem ze termostat do wymiany. ale nawet po kilkunastu kilometrach jazdy chlodnica i weze do niej idace sa zimne co znaczy ze termostatc nie zdazyl sie otworzyc

Podobne wątki

  1. [159] Komora silnika - skrzypienie przy uruchamianiu silnika, przyspieszaniu i na dziurach
    Utworzone przez Gary w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 11-01-2017, 14:13
  2. Brak mocy silnika zapalona lampka silnika
    Utworzone przez christofe w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 13:59
  3. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 17:47
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 21:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory