Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: AR 166 V6 TB dymi

  1. #1
    Gino
    Gość

    Domyślnie AR 166 V6 TB dymi

    Pewnego dnia w trakcie spokojnej jazdy w mieście zważyłem spore dymienie z tył auta po chwili straciłem moc powyżej 2500-3000 nie chciał iść. Myślę aha turbina padła bądź uszczelka pod głowicą. Stanąłem popatrzyłem i wszystko OK tak na oko, płyn chłodzący jest olej również (przed jazdą sprawdzony również). Po chwili odpalam i dymi z wydechu jak z lokomotywy na niebiesko i wszechobecny smród palonego oleju. No cóż doczłapałem się do mechaniora, diagnoza padło turbo . No cóż zrobić swoje lata przelatała miała prawo paść. A więc regeneracja i tydzień bez Włoszki. Wreszcie jest założona, odbiór . Oczywiście świeży olej wyjazd wielki powrót mocy i subiektywnie wrażenia jakby była mocniejsza ale jadę i patrzę dymi sobie delikatnie z wydechu znów zapach palonego oleju. Myślę sobie po konsultacji z machaniorem, że resztki oleju muszą się wypalić więc OK. Ale tak sobie kilka dnie jeżdżę kilometry ubywają a ona dymi. Za każdym razem gdy odpalam na zimnym silniku po chwili mam parowozownie czyli biało-niebieski dym z wydechu i smród oleju teraz nawet po dłużej jeździe dymi trochę mniej ale dość mocno. Pytanie czy to wina turbo tym bardziej, że dźwięk w momencie załączenie jest jakiś dziwny jakby łożysko (choć tam ich nie ma) napierdzielało nie świst a wcześniej miałem cicho w trakcie jej pracy. Reasumując Turbo zrobione na gwarancji, moc super ciągnie lepiej niż przed naprawą, dziwny dźwięk turbiny, strasznie dymi, brak ubytku oleju na bagnecie. Czy to wina turbiny czy pierścienie padły? W poniedziałek oddaję auto z powrotem na warsztat
    _________________

  2. #2
    geron
    Gość

    Domyślnie Witam

    Hej podepnę się pod temat tylko u mnie była inna przyczyna ogromnego dymienia. Mianowicie skrzyżowanie pedał w podłodze jedynka do odcinki i coś padło. Kiedyś powyżej 2500 obrotów było czuć moc jak wciskało w siedzenia, nagle brakło tego uczucia. Następnego dnia jazda testowa i nic nie było poprawy sprawdzam olej i jest na minimum więc pojechałem do sklepu i kupiłem litr i dolewkę zrobiłem. Później stacja benzynowa i kiedy się zatankowałem zobaczyłem w lusterku biały/niebieski dym. Kolor ma taki jak dym z papierosa. Nie wiem jaka może być to przyczyna, ja obstawiam turbinę że pobiera olej, może ma ktoś inna wizję.

    Proszę o pomoc.

  3. #3
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Wygląda na to, że turbina się skończyła skoro nie ma mocy powyżej 3 tys. pali i kopci olej. U mnie turbina zregenerowana i niestety kopci dalej jak ,,parowóz" oraz ,,wyje" jutro reklamuję i oddaję auto do serwisu z nadzieję, że to tylko i wyłącznie jej wina.

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie wiem dokładnie czy masz to samo co ja miałem. Trudno wyczuć, musielibyśmy dokładniej pogadać o objawach i porównać. Też się męczyłem. Dałem turbo do regeneracji a tu ku...wa dalej dymi i bierze olej, mniej ale bierze. Dałem do reklamacji ponownie, poprawili uszczelniacze na ciaśniejsze. Znowu kilka tygodni śmigałem ale ku....wa dalej dymi i bierze olej. Oczywiście dużo mniej ale nadal jak postałem w korkach to bąki puszczał. Też miałem już deprechę bo przecież turbo miało być dobre. A więc szpula do gościa i już cedząc przez zęby reklamuję.
    Za każdym razem byłem przy naprawie (miły gość) i widziałem co było wymieniane. Środek cały nowiutki był ale i tak na reklamacji po rozkręceniu wirnik był mokry od oleju za każdym razem. Gość był zdumiony (choć nie wiem czemu - przecież mu tam nie wlałem tego oleju). Wtedy już gościa przycisnąłem i mówię że musi wymienić też korpus (czyli w zasadzie całe turbo nowe a nie tylko środek) bo widocznie już tak była dorżnięta że nowe części nie grały ze starym korpusem. Wymienił go czyli mam nowe turbo. Całe. Problem znikł od ręki. Mam wreszcie spokój i nawet oleju nie muszę już dolewać.
    Wniosek wysnułem z tego prosty. Serwisy turbo idą na łatwiznę i szablonówkę. Kopci? To nowe bebechy i heja. A tu się trafił taki upierdliwy z alfą (ja) i musiał gratisowo wymienić korpus. Ponieważ oczywiste że nie dopłacałem - to jego problem że źle ocenił sytuację na początku. A nie wiele już brakowało a dałbym sobie wmówić że to już agonia silnika. Tak więc Gino przyciśnij tego speca od turbin bo to cwaniaki i się nie wysilają.

  5. #5
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    678

    Domyślnie

    dobrze prawi dać mu wódki


    sprawdz Gino ściek do michy może przytkany

  6. #6
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Przytkany nie jest sprawdzone choć już sam nie wiem niech szukają. Dzisiaj oddałem do serwisu w ramach gwarancji to oni będą sie męczyć ewentualnie z firmą która im robi turbiny nie ja a co będzie zobaczymy. Póki co zastępczy Fiat Panda... Nagrałem filmik z krótkiej jazdy jakość może nie najlepsza ale można wychwycić moment załączenia turbiny i jej dźwięk później wstawię.
    Oto wspomniany filmik z niepokojącym dźwiękiem turbiny najlepiej słyszalnym w zakresie 3000-3500 obr.
    http://www.youtube.com/watch?v=pOvG3klt77A
    Ostatnio edytowane przez Gino ; 15-03-2011 o 11:00

  7. #7
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Turbina na gwarancji zrobiona ponownie zatarta panewka czyja wina nie dociekam bo nich się inni tym martwią ważne że gra i buczy jak V6 mocy pod dostatkiem dymu nie puszcza. Jakbym robił we własnym zakresie turbo to bym pewnie biegał między mechanikiem a firmą naprawiającą turbinę a tak nie było żadnego problemu tyle że kolejny tydzień był bez Alfy
    Pozdrawiam

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Dokładnie tak, też wolałem oddać całość w jedne ręce. Klarowna sytuacja. To życzę szerokości

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    AR 166 2.0 V6
    Postów
    14

    Domyślnie

    ja mam podobnie tylko ze nie brakuje mi mocy i najgorzej jest jak silnik jest zimny ,jak nabierze temp. to dym robi sie bialy i jest go troche mniej . co moze byc przyczyna?

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał bykux Zobacz post
    ja mam podobnie tylko ze nie brakuje mi mocy i najgorzej jest jak silnik jest zimny ,jak nabierze temp. to dym robi sie bialy i jest go troche mniej . co moze byc przyczyna?
    Uszczelka pod głowicą? Jedź do warsztatu.
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

Podobne wątki

  1. Dymi na czarno
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 15:17
  2. AR 156 dymi na biało.
    Utworzone przez ssman122 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 31-01-2014, 19:41
  3. dymi na czarno
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 05:34
  4. 2.4 JTD CF2 dymi FILM !!!
    Utworzone przez Kazek w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-05-2011, 06:50
  5. dymi 156 2,0 TS
    Utworzone przez obw w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-11-2009, 20:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory