Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: strzelony rozrzzą 2.0 TS

  1. #1
    Matikskw
    Gość

    Domyślnie strzelony rozrząd 2.0 TS

    przy niewielkich obrotach ok. 2000, 2500 zerwało kilkanaście zębów, pasek jest cały, wydechowe zawory wszystkie uwalone, głowica jeszcze nie ściągana, to ile jest prawdopodobieństwa że poszedł wariator ?
    myślę ze Moderator coś tu podpowie konkretnego..
    nie wiem jak to się tam ma jego praca i zasada działania jak to tam namacalnie funkcjonuje ale powyżej 3 koła nie było więc co on stoi wtedy ?
    Ostatnio edytowane przez Matikskw ; 19-03-2011 o 16:14

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    O wariator się nie martw, jemu nic sie nie stało.
    Ale i tak czeka Cię remont, wiec przy okazji na pewno będziesz wymieniał rozrząd (bo chyba nie masz zamiaru ograniczać się tylko do samego paska) to i wariator warto dać nowy.
    A wiesz, jaki przebieg miał samochód na dotychczasowym rozrządzie?

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    kolego matikskw pamietasz jak spierales sie ze mna o slusznosc zalozenia swiec ngk platynowych ,napisales mi wtedy ze nie bedziesz wymienial na platyny bo auto stare, to ja wtedy napisalem to rozrzadu kompletnego na ktory potrzebujesz 2 ts zl tez nie wymienisz bo powiesz ze auto stare ,niestety sie przejechales to teraz wydasz 4000tys i jesli cokolwiek pominiesz to bedziesz mial problemy z tym silnikiem i tylko narzekal ,czasami warto kogos posluchac i powtorze jeszcze raz nikt nie myslal o oszczedzaniu przy budowie ts
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar shrek2oo7
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Warszawa, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS 150HP Selespeed 2001
    Postów
    325

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matikskw Zobacz post
    przy niewielkich obrotach ok. 2000, 2500 zerwało kilkanaście zębów, pasek jest cały, wydechowe zawory wszystkie uwalone, głowica jeszcze nie ściągana, to ile jest prawdopodobieństwa że poszedł wariator ?
    myślę ze Moderator coś tu podpowie konkretnego..
    nie wiem jak to się tam ma jego praca i zasada działania jak to tam namacalnie funkcjonuje ale powyżej 3 koła nie było więc co on stoi wtedy ?
    Chodzi Ci o to czy wariator mógł być winowajcą strzelonego rozrządu? Z pewnością to niemożliwe. Zasada działania:
    System zmiennych czasów otwarcia zaworów ssących. Jest to modyfikacja, mająca na celu uzyskanie lepszych osiągów: podniesienie wartości momentu obrotowego i mocy maksymalnej oraz poprawienie przebiegu krzywej momentu, przede wszystkim w zakresie niskich obrotów.

    Mechanizm ten, potocznie nazywany wariatorem faz, umożliwia skokowe przełączanie między dwoma różnymi wartościami czasu otwarcia zaworów dolotowych, stosownie do warunków pracy silnika w danej chwili. System otrzymuje impulsy sterujące z komputera Bosch Motronic, czyli ze zintegrowanego, elektronicznego aparatu zapłonowo-wtryskowego i przy niskich obrotach skraca fazę przekrycia (czyli współotwarcia zaworów - inaczej mówiąc, skraca fazę nakładania się suwu wydechu poprzedniego cyklu i suwu ssania nowego cyklu, w której zarówno zawory dolotowe, jak i wydechowe są otwarte). Z kolei przy wysokich obrotach system wydłuża tę fazę. W ten sposób zapobiega nieregularnej pracy i niepełnemu spalaniu mieszanki w zakresie niskich obrotów, a gdy obroty wzrastają, gwarantuje optymalne napełnianie komór spalania mieszanką i osiągnięcie maksymalnej mocy przy jednoczesnej czystości pracy (wynikiem dokładnego spalania jest niski poziom emisji zanieczyszczeń).
    Wariator faz wprawiany jest w ruch przez ciśnienie oleju i działa na oś wałka rozrządu sterującego zaworami ssącymi, modyfikując w pewnym zakresie jego prędkość obrotową, nadawaną przez łańcuch napędzający. Do pewnej prędkości obrotowej mechanizm nie włącza się i czasy zaworowe na lewym wałku czyli po stronie dolotu, są bardziej odpowiednie dla niskich obrotów niż w wypadku wersji bez wariatora. W pierwszej odmianie mechanizmu, w modelu Spider, powyżej prędkości granicznej zawór odśrodkowy otwiera dopływ oleju, który pracując pod ciśnieniem uruchamia system, powodując dłuższe przebywanie obracającego się wałka w określonym zakresie kątowym (wahania faz zachodzą w zakresie 32 stopni). W modelu Alfetta Quadrifoglio, wyposażonym w system elektronicznego wtrysku, elektromagnes sterujący wariatorem otrzymuje impuls z komputera i otwiera za pomocą sprężyny kanalik olejowy, a dalej analogicznie, wzrastające ciśnienie oleju uruchamia system.

    Z czasem Alfa wprowadziła szereg odmian tego systemu, niemniej we wszystkich obowiązuje zasada opóźnienia zamknięcia zaworów ssących na wysokich obrotach, czego efektem jest zassanie większej ilości mieszanki do komory spalania. Przy zejściu poniżej określonej liczby obrotów system przywraca położenie standardowe. Działanie wariatora powoduje inną relację między ruchem zaworów ssących, a zaworów wydechowych - te pierwsze pozostają otwarte dłużej; zamykają się później, za to szybszym ruchem.
    Jak wykazały testy, dzięki zastosowaniu wariatora udało się uzyskać przyrost momentu obrotowego do 20% i mocy do 10%. Zanotowano także znaczną oszczędność paliwa podczas jazdy miejskiej (9,8 zamiast 12,6 l/100km), niższy poziom obrotów biegu jałowego i łatwiejsze wchodzenie na wyższe obroty z niskiego zakresu.

    Porównanie czasów otwarcia zaworów ssących i wydechowych w silniku 2.0 w modelu Alfetta Quadrifoglio z 1983 r. (pierwsze zastosowanie zmiennych faz rozrządu w Alfa Romeo) bez wariatora faz rozrządu i z tym urządzeniem.

    Bez zmiennych faz rozrządu:
    # otwarcie zaworu ssącego: 48° przed zwrotem odkorbowym [2]
    # zamknięcie zaworu ssącego: 67° po zwrocie kukorbowym [3]
    # otwarcie zaworu wydechowego: 60° 20' przed zwrotem kukorbowym
    # zamknięcie zaworu wydechowego: 41° 20' po zwrocie odkorbowym

    Ze zmiennymi fazami rozrządu:
    # otwarcie zaworu ssącego: 28° 44' do 21° 44' przed zwrotem odkorbowym
    # zamknięcie zaworu ssącego: 90° 28' do 97° 28' po zwrocie kukorbowym
    # otwarcie zaworu wydechowego: 58° 12' przed zwrotem kukorbowym
    # zamknięcie zaworu wydechowego: 33° 48' po zwrocie odkorbowym.
    Źródło www.cuoresportivo.pl
    Ostatnio edytowane przez shrek2oo7 ; 19-03-2011 o 17:21

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Brzesko
    Auto
    Alfa Romeo 159 Ti JTD Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    337

    Domyślnie

    Cytat Napisał shrek2oo7 Zobacz post
    kolego matikskw pamietasz jak spierales sie ze mna o slusznosc zalozenia swiec ngk platynowych ,napisales mi wtedy ze nie bedziesz wymienial na platyny bo auto stare, to ja wtedy napisalem to rozrzadu kompletnego na ktory potrzebujesz 2 ts zl tez nie wymienisz bo powiesz ze auto stare ,niestety sie przejechales to teraz wydasz 4000tys i jesli cokolwiek pominiesz to bedziesz mial problemy z tym silnikiem i tylko narzekal ,czasami warto kogos posluchac i powtorze jeszcze raz nikt nie myslal o oszczedzaniu przy budowie ts
    kurde juz ktorys przypadek z kolei (oprócz forum) kiedy to slysze ze w 2.0 ts strzela rozrząd. chlopaki/dziewczeta jesli chcecie butować swiom ts zaraz po kupnie wymieniajcie rozrzad inaczej nie nacieszycie sie zbyt długo zemsta ts bedzie droga!!!!!!!!
    'Nie uważaj się za fana motoryzacji póki nie kupisz Alfy,póki nie doświadczysz huśtawki bólu,rozczarowania i agonii po krótkiej chwili gdy wszystko jeszcze działało i byłeś na dobrej drodze'
    Jeremy Clarkson

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    co to za rozrząd za 2tys. ??chyba robiony w fiacie na ich częściach

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar shrek2oo7
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Warszawa, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS 150HP Selespeed 2001
    Postów
    325

    Domyślnie

    Do 2.0 TS rozrząd jest droższy niż do 1.8 TS bo dochodzi jeszcze pasek balansu, ale razem z robocizną w ASO, wariatorem i olejem koszt nie powinien przekroczyć 1500zł.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marian
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    KPR
    Auto
    ex AR155/obecnie s80 t5,alfa 159 mpi
    Postów
    416

    Domyślnie

    jakiej firmy miałes pasek rozrzadu?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    To nie firma jest winna że zęby zjadło. Temat obecny na forum od zarania dziejów. Winę za to ponosi zazwyczaj koło pasowe wału. Wyrabia zęby, które następnie się zrywają i takie potem efekty. Poza tym ważny jest kształt zębów (mają być klinowato-kwadratowe a nie zaokrąglone). Używając opcji "szukaj" można znaleźć dokładne porady, jak tego uniknąć.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie Co ile zmiana rozrządu?

    Pany a co ile tyś. km należy zmieniać rozrząd w 2.0 TS ??? Gdzieś czytałem że co 121 tyś, a mechanik kiedyś mi mówił że co 60 tyś. zweryfikuje ktoś co prawdą jest a co nie>? pozdrawiam.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory