Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Kilka pytań w związku z nowym nabytkiem V6

  1. #1
    trz
    Gość

    Domyślnie Kilka pytań w związku z nowym nabytkiem V6

    Witam,
    Zakupiłem pierwszą w życiu Alfę, nie ukrywam, że jest to też jedno z moich "pierwszych" aut.
    Mam kilka pytań.

    1. Szukam serwisówki do niej (w jak najprzyjaźniejszej formie, np. PDF tekstowy), chwilowo mam w JPG-ach, ale ciężko się przegląda. Czy jest gdzieś dostępna?

    2. Krótkie światła soczewkowe z przodu świecą bardzo kiepsko.
    Do tego jak działają spryskiwacze reflektorów? Myślałem, że je się montuje tylko do ksenonów.
    Czy to może być słaby styk, czy niewłaściwe żarówki?

    3. Raczej częściej niż rzadziej świeci mi się kontrolka hamulca ręcznego równo z kontrolką ABS-u.
    Płyn hamulcowy sprawdzony (dolany). Auto sprawnie hamuje, jednak nie czuje pod pedałem takiego chrobotania ABS-u jak wcisnę do końca. Co to może być?

    4. Chciałbym kupić interfejs diagnostyczny do Alfy, jaki polecacie? Czy można nim kodować dodatkowe kluczyki w ECU?

    5. Mam instalację gazową BRC Sequent. Czy taką instalacja wymaga regulacji? (Pomijam eksploatacje, wymiany filtrów gazu). Mam wrażenie że czasem zaśmierdzi gazem (choć jest to chyba wina nieszczelnego wydechu, który muszę zrobić, aczkolwiek mam wrażenie że w spalinach nie powinno być niedopalonego gazu). Poza tym auto na benzynie na biegu jałowym pracuje równiej.
    Swoją drogą jaka jest bezpieczna najniższa temperatura przełączania gazu na jaką zmienić? (mam ochotę kupić komputer do niej i pobawić się). Obecnie jest to koło 40-50C, bo dość długo przełącza, a benzyna tania raczej nie jest (robię raczej krótkie traski)

    6. Mam uszkodzony przycisk od szyby przedniej lewej, do tego przycisk od opuszczenia przedniej części fotela kierowcy nie działa (podnosi, ale nie opuszcza), oraz jest chyba uszkodzony przycisk od podgrzewania fotela pasażera (dziwnie działa i nie świeci podgrzewanie).
    Mam też problem z odbijaniem kluczyka w stacyjce przy odpaleniu (można rozrusznik uszkodzić jak się zapomni).
    Zna ktoś ceny przycisków w ASO, czy lepiej szukać na Allegro?

    7. Jak zdiagnozować zawieszenie w Alfie? Stacja diagnostyczna, trzepaki, zbieżność, luzy wystarczą?
    Czy na OSKP będą w stanie zbadać kąty kół?


    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez trz ; 19-06-2011 o 21:30

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ad.1. Instrukcja obslugi jest w jpg (srednia jakosc) a serwisowka w formie pogramu (jest na forum). Albo wspieram sie ePer'em.

    Ad.2. Bardzo zadko ale zdazalo sie ze spryskiwacze byly do zwyklych soczewek a nie tylko do ksenonow. Spryski w przedliftowych sa na stale i po prostu pryskaja razem ze spryskami szyby przy wlaczonych swiatlach mijania. To ze slabo swieca to wina starych luster. Trzeba je dac do regeneracji. Ale jezeli przesiadles sie z ksenonow to wiadomo ze jestes zawiedziony.

    Ad.3. Podlacz od kompa i sprawdz bledy. Moga szwankowac czujniki.

    Ad.4. Kup jakikolwiek interfejs z allegro (do 166). Z pstrycznikiem lepszy bo mozesz i ecu i poduchy diagnozowac jednym kablem. Kluczyki programowac mozna tylko w ASO. Nie zrobisz tego w domu. Jezeli masz nie sprawne to w ogole umarl w butach. Trzeba wtedy zamowic nowy kluczyk w ASO i programowac tam - cena kosmos. (ja tak mam wiec bede omijal fabryczny system).

    Ad.5. Najnizsza dopuszczalna temp to ponoc 35stopni. Jednak lepiej jak jest przynajmniej troche wyzej od minimum (40-45). To ze sie pozno przelacza to moze byc kwestia tego ze V6 busso dlugo sie nagrzewa. Albo masz juz padniety termostat - sprawdz go. Nie wiem jak u innych ale moja sie dlugo nagrzewa. A mam w domu inne V6 i nagrzewa sie blyskawicznie. Zaznacze ze mam wszystko sprawne.Instalacje LPG zawsze trzeba regulowac i raz na jakis czas tez jest wskazane. Ja kupilem sobie kabelek (mam stag 300). Producent udostepnia kabel i soft wiec jest pelno instrukcji i wsparcia. Nie tak jak z kablem do ecu co jest lewizna. Ja kontroluje sobie prace na lpg, moge co nieco zmienic i ustawic. Sprawdic czy wszystko poprawnie jest. Jednak pamietaj ze samo ustawianie na mapie nie jest kompletne i czasem moze przyniesc wrecz odwrotne skutki od zamierzen.

    Ad.6. Slyszalem ze przycisk od podgrzewania fotela jest w aso tani ale nie wiem jak reszta. Poszukaj, zadzwon. Zadna filozofia. Jezeli chodzi o powod awarii to tez musisz sam sprawdzic. Moze kabel sie obluzowal a moze spalil styk albo mata. Tego nikt tu nie zgadnie.

    Ad.7. Jezeli chcesz sprawdzic dobrze to mysle ze tylko aso albo ktos zaufany i kumaty. Na stacjach kontroli pojazdow w wiekszosci nie maja pojecia o tych autach i sa w stanie sprawdzic max 30% tego co powinni. Oczywiscie jak sie znasz sam to mozesz pojechac i paluchem tuczkowi pokazac co ma poszarpac albo samemu sprawdzic. Sprzet maja dobry ale na ich wiedze nie licz. Albo pojedz z kims kto na 166 sie zna. Jezeli chodzi o geometrie to jedz tylko na komputerowa bo tam komp wszystko wyswietla i pokazuje jak powinno byc bez wiedzy obslugi. Oni wtedy tylko kreca zeby sie w zielonym polu miescilo. Jak pojedzesz do kogos na laser czy starsze metody to prawie na pewno nie beda wiedzieli jak ustawic. Generalnie poziom wiedzy o tych autach jest mizerny. Leiej miec swoja wiedze Sam pare tygodni temu robilem sobie zawiasy i zbierznosc po tym i wiem jaka jest ciemnota wsrod mechanikow. Ale jak sie dobrze doksztalcisz to nie dasz sie sciemnic.

    Zycze powodzonka.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 20-06-2011 o 09:14

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar REIJO-AR166
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 3.0 V6 24V - poprzednio była AR 155 2.0 TS 16V
    Postów
    272

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Cytat Napisał trz Zobacz post
    Witam,
    Zakupiłem pierwszą w życiu Alfę, nie ukrywam, że jest to też jedno z moich "pierwszych" aut.
    Mam kilka pytań.

    1. Szukam serwisówki do niej (w jak najprzyjaźniejszej formie, np. PDF tekstowy), chwilowo mam w JPG-ach, ale ciężko się przegląda. Czy jest gdzieś dostępna?

    Jest na forum na głównej stronie. Nawet nie trzeba szukać.

    2. Krótkie światła soczewkowe z przodu świecą bardzo kiepsko.
    Do tego jak działają spryskiwacze reflektorów? Myślałem, że je się montuje tylko do ksenonów.
    Czy to może być słaby styk, czy niewłaściwe żarówki?

    Jesteś pewien, że nie masz ksenonów? Zużyte żarniki ksenonowe wyglądają właśnie tak jak opisujesz.

    3. Raczej częściej niż rzadziej świeci mi się kontrolka hamulca ręcznego równo z kontrolką ABS-u.
    Płyn hamulcowy sprawdzony (dolany). Auto sprawnie hamuje, jednak nie czuje pod pedałem takiego chrobotania ABS-u jak wcisnę do końca. Co to może być?

    Sam sobie odpowiedziałeś: nie działa ABS. Niestety może to być sto różnych przyczyn. Czujniki ABS w kołach, centralka ABS, czasem niskie napięcie (czytaj: kiepski akumulator)

    4. Chciałbym kupić interfejs diagnostyczny do Alfy, jaki polecacie? Czy można nim kodować dodatkowe kluczyki w ECU?

    Kup na allegro taki z przełącznikiem na poduszki. Nie można.

    5. Mam instalację gazową BRC Sequent. Czy taką instalacja wymaga regulacji? (Pomijam eksploatacje, wymiany filtrów gazu). Mam wrażenie że czasem zaśmierdzi gazem (choć jest to chyba wina nieszczelnego wydechu, który muszę zrobić, aczkolwiek mam wrażenie że w spalinach nie powinno być niedopalonego gazu). Poza tym auto na benzynie na biegu jałowym pracuje równiej.
    Swoją drogą jaka jest bezpieczna najniższa temperatura przełączania gazu na jaką zmienić? (mam ochotę kupić komputer do niej i pobawić się). Obecnie jest to koło 40-50C, bo dość długo przełącza, a benzyna tania raczej nie jest (robię raczej krótkie traski)

    Mam diesla - nie pomogę.

    6. Mam uszkodzony przycisk od szyby przedniej lewej, do tego przycisk od opuszczenia przedniej części fotela kierowcy nie działa (podnosi, ale nie opuszcza), oraz jest chyba uszkodzony przycisk od podgrzewania fotela pasażera (dziwnie działa i nie świeci podgrzewanie).
    Mam też problem z odbijaniem kluczyka w stacyjce przy odpaleniu (można rozrusznik uszkodzić jak się zapomni).
    Zna ktoś ceny przycisków w ASO, czy lepiej szukać na Allegro?

    Przyciski są prawdopodobnie tylko wyłamane to typowe w 166. Rozkręć i sprawdź.

    7. Jak zdiagnozować zawieszenie w Alfie? Stacja diagnostyczna, trzepaki, zbieżność, luzy wystarczą?
    Czy na OSKP będą w stanie zbadać kąty kół?

    Mamy zawieszenie wielowahaczowe. Niestety bardzo trudne do zdiagnozowania. Szarpaki to minimum. Pewność daje tylko rozebranie an czynniki pierwsze.


    Pozdrawiam
    trzymaj się.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    pokaz zdjecie swojej 166 z tyłu i ci powiemy czy zawiecha jest do remontu

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    hmmm... nie wiem dlaczego sa dwa takie same tematy (czemu tak dlugo)
    ale powtorze to co w tym drugim.
    Iwok ma zupelna racje ale dodam cos od siebie
    Alfista tez ma racje choc jezeli cos widac to juz agonia. Jak sa niewielkie zuzycia to nic nie zobaczysz.

    Ad.1. Instrukcja obslugi jest w jpg (srednia jakosc) a serwisowka w formie pogramu (jest na forum). Albo wspieram sie ePer'em.

    Ad.2. Bardzo zadko ale zdazalo sie ze spryskiwacze byly do zwyklych soczewek a nie tylko do ksenonow. Spryski w przedliftowych sa na stale i po prostu pryskaja razem ze spryskami szyby przy wlaczonych swiatlach mijania. To ze slabo swieca to wina starych luster. Trzeba je dac do regeneracji. Ale jezeli przesiadles sie z ksenonow to wiadomo ze jestes zawiedziony.
    Ad.3. Podlacz od kompa i sprawdz bledy. Moga szwankowac czujniki.

    Ad.4. Kup jakikolwiek interfejs z allegro (do 166). Z pstrycznikiem lepszy bo mozesz i ecu i poduchy diagnozowac jednym kablem. Kluczyki programowac mozna tylko w ASO. Nie zrobisz tego w domu. Jezeli masz nie sprawne to w ogole umarl w butach. Trzeba wtedy zamowic nowy kluczyk w ASO i programowac tam - cena kosmos. (ja tak mam wiec bede omijal fabryczny system).

    Ad.5. Najnizsza dopuszczalna temp to ponoc 35stopni. Jednak lepiej jak jest przynajmniej troche wyzej od minimum (40-45). To ze sie pozno przelacza to moze byc kwestia tego ze V6 busso dlugo sie nagrzewa. Albo masz juz padniety termostat - sprawdz go. Nie wiem jak u innych ale moja sie dlugo nagrzewa. A mam w domu inne V6 i nagrzewa sie blyskawicznie. Zaznacze ze mam wszystko sprawne.Instalacje LPG zawsze trzeba regulowac i raz na jakis czas tez jest wskazane. Ja kupilem sobie kabelek (mam stag 300). Producent udostepnia kabel i soft wiec jest pelno instrukcji i wsparcia. Nie tak jak z kablem do ecu co jest lewizna. Ja kontroluje sobie prace na lpg, moge co nieco zmienic i ustawic. Sprawdic czy wszystko poprawnie jest. Jednak pamietaj ze samo ustawianie na mapie nie jest kompletne i czasem moze przyniesc wrecz odwrotne skutki od zamierzen.

    Ad.6. Slyszalem ze przycisk od podgrzewania fotela jest w aso tani ale nie wiem jak reszta. Poszukaj, zadzwon. Zadna filozofia. Jezeli chodzi o powod awarii to tez musisz sam sprawdzic. Moze kabel sie obluzowal a moze spalil styk albo mata. Tego nikt tu nie zgadnie.

    Ad.7. Jezeli chcesz sprawdzic dobrze to mysle ze tylko aso albo ktos zaufany i kumaty. Na stacjach kontroli pojazdow w wiekszosci nie maja pojecia o tych autach i sa w stanie sprawdzic max 30% tego co powinni. Oczywiscie jak sie znasz sam to mozesz pojechac i paluchem tuczkowi pokazac co ma poszarpac albo samemu sprawdzic. Sprzet maja dobry ale na ich wiedze nie licz. Albo pojedz z kims kto na 166 sie zna. Jezeli chodzi o geometrie to jedz tylko na komputerowa bo tam komp wszystko wyswietla i pokazuje jak powinno byc bez wiedzy obslugi. Oni wtedy tylko kreca zeby sie w zielonym polu miescilo. Jak pojedzesz do kogos na laser czy starsze metody to prawie na pewno nie beda wiedzieli jak ustawic. Generalnie poziom wiedzy o tych autach jest mizerny. Leiej miec swoja wiedze Sam pare tygodni temu robilem sobie zawiasy i zbierznosc po tym i wiem jaka jest ciemnota wsrod mechanikow. Ale jak sie dobrze doksztalcisz to nie dasz sie sciemnic.

    Zycze powodzonka.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 21-06-2011 o 07:23

  7. #7
    trz
    Gość

    Domyślnie

    1. Serwisówke sobie ściągnełem, jednak wisi mi na starcie:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez tytułu.png
Wyświetleń:	72
Rozmiar:	14.1 KB
ID:	28682
    Mam 7 64-bit, uruchamiam w trybie zgodności z XP SP3 i z uprawnieniami administratora, ale nie pomaga.
    Czy to wina systemu?
    Interfejsy od diagnostyki już przyszedł, od gazu jeszcze czekam.

    Na wstępie szczytałem błędy i był błąd sondy lambda, że za dużo O2 jest.
    Na gazie na jałowych 0,3V, na benzynie ~0,7V.
    Dzisiaj sobie trochę pojeżdze z interfejsem i popatrzę.
    Mam nieszczelny tłumik środkowy, czy to może być wina złych odczytów lambdy?

    Poza tym mierzyłem czasy 0-100. W dwie osoby (kierowca + pasażer) + 30kg gratów, wyszło ponad 11s na gazie i 10,3s na benzynie. To tak chyba sporo za dużo, nawet jeśli to automat.
    Na benzynie zauważalnie silnik lepiej ciągnie do 4000 niż na gazie. Na wysokich obrotach porównywalnie.

    Wiem, że filtry będzie trza pozamieniać i tłumik środkowy wymienić bo dziurawy.
    Mam też kata, ale widzę że spawany był. Zastanawiam się czy to ustrojstwo wyciąć, czy nie? Autko ma przebiegu ponad 314 tys. km +. Hodometr pokazuje 373 (ale co to oznacza jeszcze nie wiem).
    Jeśli kat spawany to może tylko pucha została, a go tam nie ma?

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jeżeli tak bardzo interesują Cię osiągi auta to udaj się na hamownię. W instrukcji powinieneś mieć teoretycznie do 100 8,5s. W rzeczywistości (z różnych praktycznych źródeł) to poniżej 9s nie zejdziesz.

  9. #9
    trz
    Gość

    Domyślnie

    Chyba osiągi będziemy musieli przełożyć na później.

    Dziś, przy ostrym hamowaniu (aż do zblokowania kół - bo ABS jeszcze nie funguje) zdławiłem automat... silnik zgasł.
    Po takim czymś auto nie chciało odpalić paliły się kontrolki jednocześnie skrzyni, oraz kluczyk.

    Pojechałem ze znajomym do domu po lapka, interfejs i zapasowe kluczyki.
    Niestety z ECU nie udało się połączyć (żadnym programem, co dziwne wcześniej działało).
    Pomogło dopiero odpięcie klemy na 2 minutki. Przekręciłem zapłon (tym razem bez tych kontrolek skrzyni i kluczka). Odpalił i pojechałem. Niestety nie minęło 800m i silnik zgasł, pozostała kontrolka skrzyni... i już znowu nie chciał odpalić. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu kontrolka skrzyni + kluczyk. Siłą rozpędu podjechałem pod domek i zostawiłem na noc klemę odpiętą. Zobaczymy co będzie rano.

    Co myślicie o tym?

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie mam automatu wiec nictu nie podpowiem.Ale powiem Ci ze jak na swiezo kupione i nie sprawdzone auto to ostro je sprawdzasz. Ryzykowne jest butowanie jeszcze nie poznanego auta. Odczytaj bledy z kompa. Na pewno tam znajdziesz odpowiedz. Tak czy siak nie powinien sie zdusic.

Podobne wątki

  1. [145] AR 145 1.4 TS - problemy z nowym nabytkiem ;d
    Utworzone przez ukazzz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 20:42
  2. 147 kilka problemów z nowym nabytkiem
    Utworzone przez ElmoGlivwice w dziale 147
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 21-12-2012, 23:17
  3. kilka problemow z nowym nabytkiem
    Utworzone przez 8rafal4 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 17:51
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-06-2011, 09:40
  5. kilka problemów z nowym nabytkiem
    Utworzone przez kozioł92 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-05-2011, 15:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory