Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Stuki w Alfie 166 2.0 V6 turbo

  1. #1
    Hugo
    Gość

    Post Stuki w Alfie 166 2.0 V6 turbo

    Witam wszystkich , to mój pierwszy post na forum .
    Mam problem ze swoja alfa 166 2.0 v6 turbo. dzisiaj pojawily sie stuki na wedlug mnie w gornej czesci silnika i nie wiem co to moze byc. czy moze byc to wariator ? prosze o pomoc .
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 10-07-2011 o 15:06 Powód: zdania oddzielamy kropkami

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie masz wariatora
    Stuki z tym silnikiem to raczej źle się kojarzą i nie wróżą nic dobrego.... oby nie panewki. Tak przez internet to możemy strzelać tylko w ciemno.
    Może to stukają zawory???
    Znasz się w ogóle coś na silnikach? Bo jeżeli nie specjalnie to lepiej pofatyguj się do fachowca.

  3. #3
    Hugo
    Gość

    Domyślnie

    Troche sie na nich znam ale nigdy nie mialem do czynienia z silnikiem 2.0 V6 turbo i chcialem sie dowiedziec czy ma wariator ,
    Jutro odkrece miche i wszystko bede wiedzial .

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wariator odpowiada za zmienne fazy rozrządu. Nie ma ich w V6TB. Ja nigdy nie słyszałem na żywo jak stukają panewki ale jak to się stało nagle to raczej na to wskazuje.

  5. #5
    Hugo
    Gość

    Domyślnie

    Tak wlasnie to sie stalo nagle bo wczoraj pojechalem w jedno miejsce i nie jechalem jak wariat tylko jezdzilem tak do 100. po powrocie odrazu go nie gasilem tylko po chwili zeby turbina sobie olej wyzrucila. podczas jazdy nie odczuwalem braku mocy ani zadnych stukow w silniku nie bylo. dopiero rano ojciec pojechal do koscila i po powrocie mowi mi, ze cos stuka w silniku. na wolnych obrotach tego nie slychac tylko jak sie daje mu gazu to coraz glosniej. na wolnych natomiast nie ma stukania ale wystepuja jakies popiskiwania i nie wiem co jest grane z tym silnikiem. stan oleju jest smaruwa gasnie ladnie pali
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 10-07-2011 o 15:07 Powód: zdania oddzielamy kropkami

  6. #6
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Nie jest się w stanie opisać dźwięku więc diagnoza generalnie niemożliwa. Podjedź do mechanika i niech oceni. Jeśli na wolnych delikatnie ,,terkocze" to zawory i to jest normalne w tym silniku regulacja co 20 tys. km. podobnie jak lekko nierówna praca na wolnych obrotach. Natomiast to co opisujesz to może być coś poważniejszego

  7. #7
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Może napęd pompy oleju
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarzit
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.0TB V6 Turbo 205PS jest służbówka i szukam
    Postów
    111

    Domyślnie

    Ja też miałem dziwne stuki. Na zawory to nie wyglądało. Najpierw poszukiwania dobrego mechanika. Okazało się, że to jednak zaworki. A dziwny dźwięk to na jednym wydechowym konik tak hałasował. Podkładka to koszt ok 32zł w serwisie. Robocizna to 300zł. Teraz wróciła stara dobra V6. Nie panikuj i szukaj dobrego fachowca

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wujo
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Mokrsko (NL Den haag)
    Auto
    ALFA 75 3.0V6 QV - 75 2.5V6 Milano - 75 3.5V6 SAVALI - 155 Q4 - Dodge Ram SRT-10
    Postów
    395

    Domyślnie

    A od kiedy to na zaworach wydechowych w 2.0V6 sa jakies podkladki?

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Ja też miałem dziwne stuki. Na zawory to nie wyglądało. Najpierw poszukiwania dobrego mechanika. Okazało się, że to jednak zaworki. A dziwny dźwięk to na jednym wydechowym konik tak hałasował. Podkładka to koszt ok 32zł w serwisie. Robocizna to 300zł. Teraz wróciła stara dobra V6. Nie panikuj i szukaj dobrego fachowca
    to ten twój fachowiec też musiałbyć na prawde dobry skoro wymienił ci części których twój silnik nie powinien mieć

    a co do tych twoich stuków to wg mnie paneweczka stuka bo wciśłą sie jedna na drugą i już zdążyła przeorać ci wał którego po piersze się nie szlifuje, po drugie rzadko kiedy da się je wyszlifować a po trzecie nie ma panewek na szlif do tego silnika a dorobienie kosztuje kupe pieniędzy. -przedstawiam najgorszą teorię,
    Ostatnio edytowane przez h0se166 ; 19-07-2011 o 22:46

Podobne wątki

  1. Turbo doładowanie w mojej Alfie. Co i jak.
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 27-03-2013, 13:44
  2. Stuki stuki i po kilku naprawach dalej stuki !!!
    Utworzone przez Korczu w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 31-08-2012, 20:25
  3. [159] Padniete turbo w Alfie 159 1.9 JTDM
    Utworzone przez waldi8321 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 13:14
  4. [159] 1.8 Turbo - nowy silnik w Alfie Romeo 159
    Utworzone przez Hammer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-02-2009, 15:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory