Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Zmiana progu przełączania biegu - 4HP20

  1. #1
    rogol007
    Gość

    Domyślnie Zmiana progu przełączania biegu - 4HP20

    Witam wszystkich..... potrzebuje w mojej Lalce przesunac troszke ciecie tzn na ok 7tys. rpm, a zarazem jakos przeprogramowac skryznie biegow tak aby na Trybie Sport nie przezucalo mi biegow .Jezeli bede chcial jechac na pierwszym biegu dystans 200km na cieciu to zebym jechal, a nie przeladowywuje samo (AUTOMAT).
    Problem wytlumaczony na chlopski rozum, ale mysle, ze znajdzie sie jakis czarodziej ktory to robil, zna kogos kto to robi lub przysle mi instrukcje jak to zrobic.

    PS otoz.... co do ciecia: denerwuje mnie to ze jezeli zmienia mi z pierwszego biegu na drugi to wskakuje na zakres obrotowy 4.5 tys rpm i muli go troche. Z dwojki na trojke juz jest ok bo zakres zaczyna sie od 5 tys rpm i jezeli przesune odcinke na 7 tys to wtedy z 1 na 2 przezuca i mam 5 tys na blacie. Tego mi trzeba i nie bedzie zmuly

    moze zakrecilem troszke temat ale mysle ze sa kumaci i podpowiedza co nie co

    ...........aaaaaa i na manuala narazie nie zamierzam zmieniac ani auta ani skrzyni chociaz plan byl ;];];]

    Pozdro i z gory dziekuje
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 26-07-2011 o 19:18

  2. #2
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    A zawory spotkają się z tłokami i będzie wielkie bum. Odcięcie przesuniesz bez problemu w każdym zakładzie zajmującym się tuningiem, ale najpierw musisz zmienić przynajmniej wszystkie sprężyny zaworowe na mocniejsze bo nie będą nadążały odbijać.

  3. #3
    rogol007
    Gość

    Domyślnie

    ....dziekuje za rade, ale jezeli przesune ciecie o 500 rpm to mysle ze nawet silnik tego nie zauwazy. ja nie mam zamiaru przesuwac ciecia o 2000 rpm, a nawet jezeli zmienie biega z 2 na 1 przy predkosci 55-60km/h to przytnie mi przy 7 tys i zmieni bieg tak jak mi trzeba, lecz na tym potrojnym przypompowaniu bardzo bardzo duzo trace na predkosci;]
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 26-07-2011 o 19:19

  4. #4
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Jak widać automatyczna skrzynia jest mądrzejsza od Ciebie bo wie, że nie jeździ się na czerwonym polu ;-)

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Sprzynie biegów projektowali i programowali naprawde mądrzy ludzie więc nie polecam grzebać coś po swojemu ponieważ można tylko s*p*e*d*l*ć... znam już podobny przypadek tyle że w Lanci Thesis 3.2 V6
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  6. #6
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Na czerwonym polu można jeździć jeśli tylko olej jest rozgrzany, z tym nie ma problemu. Problemem jest to o czym pisałem, a także fakt, że powyżej 6000 obrotów Ty masz już tylko mniej mocy a nie więcej. W tym przypadku przesunięcie odcięcia wyżej nic Ci nie da, gdyż stracisz na ciągnięciu silnika przyspieszenie które zyskasz po przełączeniu na 2gi bieg. Musiałbyś zmienić też wałki rozrządu na ostrzejsze, ale wtedy też nie będziesz miał mocy na dole. Ja bym wrócił do koncepcji zmiany na manuala 6-cio biegowego.

  7. #7
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Można kręcić na czerwone pole, ale nie można jeździć na czerwonym polu. Oczywiście olej rozgrzany.

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Autor wątku chce chyba się ścigać, szkoda tylko że jakoś przeoczył część teoretyczną a od razu się napalił na ryk silnika. Myślisz że jak przesuniesz odcinkę to będzie lepiej??? Tak jak pisał Numberuno, proponuję najpierw przestudiować wykresy mocy i momentu, później trochę mechaniki. Jak się już z tym zapoznasz to zrozumiesz.
    Problem w gorszym czasie automatu nie polega na tym że źle przekłada. Uwierz że ręcznie nigdy lepiej tego nie zrobisz. Rzecz w tym że automat jest cztero biegowy a manual ma 6. Te 1,5s straty bierze się właśnie stąd a nie z tego że automat jest wolny czy też "zjada" moc.

    Radzę Ci (jak i pewnie wszyscy) zmień na manuala. Nic Ci nie da kręcenie do odcinki ale przynajmniej będziesz miał radochę.

  9. #9
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Limuzyna z napędem na przednią oś w automacie do sportowej jazdy? To chyba kiepski żart

  10. #10
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Dokładnie. Zresztą jakie znaczenie na drodze ma 0,1 sekundy do 100km/h przy przyspieszaniu na prostej? Do naprawdę mocnego auta i tak nie będziesz miał szans (pojedź do Wawy na Cargo we czwartek to Ci się odechce, bo tam przyjeżdża chociażby Yaris który ma ponad 200 koni, nie mówiąc już o Evo i Imprezach po 500-600 koni). Lepiej poćwicz jazdę po łukach bo tu można dużo więcej zyskać. Ja już nie jedno 3 litry objechałem swoim dieslem na krętej drodze.

Podobne wątki

  1. 4HP20 - Alfa rusza z 2 biegu
    Utworzone przez dawideksl w dziale 166
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post / autor: 28-08-2013, 19:05
  2. 4HP20 Błędne wskazania wbitego biegu
    Utworzone przez bartekalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-08-2012, 05:54
  3. Skrzynia biegow 4HP20 - jedzie tylko ja jednym biegu
    Utworzone przez piksio1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-01-2012, 16:32
  4. 4HP20 Sportronic - zmiana biegu przy jakich obrotach?
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-10-2011, 23:07
  5. 4HP20 - zmiana na manuala
    Utworzone przez Lord1988_rr w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 21:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory