Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: Toczenie tarcz

  1. #1
    Zlomi
    Gość

    Domyślnie Toczenie tarcz

    Mam dylemat. Przy kupnie samochodu przed zimą zauważyłem że tarcze są zardzewiale. Właścicielka miala 500 m do roboty i podczas jazdy chyba wogole nie hamowała. pomyślałem że idzie zima to się nie opłaca tego robic zrobie na wiosne. Popatrzyłem niedawno na ksiązke serwisową i okazuje sie że tarcze nie były wymieniane od nowości. Samochód ma przejechane 125 tys. km. Jeszcze kół nie ściągałem i nie wiem jakiej sa grubości i czy rdza przeżarła je na wylot. I nie wiem teraz czy jakby były w miare dobre to opłaca sie dac je do toczenia czy kupic nowe, choc preferowałbym tańszą opcje bo z kasa krucho. jeszcze troche hamują jak są rozgrzane

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar 1990mb
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jarocin/Poznan, Poland, Poland
    Auto
    [Była] Alfa Romeo 145 TD 96 r.; [Jest] Alfa Romeo 147 07 r. 1,6 T.S. ; Alfa Romeo 145 1,9JTD++ 99r.
    Postów
    1,111

    Domyślnie

    jak tarcze to od razu klocki trzeba by było wymienic. Sprawdz grubość jeśli zbyt cieńkie i pordzewiałe wymień, jeśli na tarcz jest tylko nalot a grubość jest OK to mozesz jeszcze chwile poczekac z wymiana.
    Masz zniszczony lakier w swoim aucie???
    Chętnie pomogę
    Szczegóły:
    http://www.forum.alfaholicy.org/wiel...ml#post1379105


  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Jeżeli tarcze nie były wymieniane od nowości i hamulce mało używane, to warto wymienić wszystko, toczenie to półśrodek robiony przed sprzedażą auta Do tego warto poczyścić zaciski i jarzma. Wyobrażam sobie, jak kupowato musi Twoje auto hamować ^^
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #4
    Zlomi
    Gość

    Domyślnie

    heh "kupowato" dobre określenie. Jak sa zimne hamulce to hamuje jakby zamiast tarcz miał kapsle od butelek. Ale przecież w zimie i tak sie nie uzywa hamulców . Zaciski i tylne bebny mam zamiar oddac do piaskowani żeby ewentualnie je poźniej pomalować farba antykorozyjna do zacisków.

  5. #5
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Dobrze przetoczona tarcza nie jest zła Ale mało jest tokarzy którzy mają pojęcie co robią Fakt że ja nigdy swoim samochodem z toczoną tarczą nie jeździłem... ale ranty tarcz się toczyło... nie raz

  6. #6
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    nowe tarcze to grosze. jak to tak mało jeździło to ja bym też rozebrał zaciski zmeinił zestawy naprawcze, poczyścił i posmarował prowadnice i jarzma. no i nowy płyn. to w koncu Twoje bezpieczenstwo. tu się nie oszczędza
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  7. #7
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zlomi Zobacz post
    jeszcze troche hamują jak są rozgrzane
    Zawsze mozesz uchylic drzwi i pomoc sobie np.butem,badz zmontowac linke z kotwica.Ewentualnie wypuszczajac przez tylna klape spadochron.Gorzej jak przypadkiem zastanie Cie sytuacja kryzysowa...

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Misiek213 Zobacz post
    Fakt że ja nigdy swoim samochodem z toczoną tarczą nie jeździłem... ale ranty tarcz się toczyło... nie raz
    Hehe ranty to się najlepiej na aucie obrabia ;] auto w gorę na podnośnik, wrzucamy 1-2 bieg w rękę szlifierka i jazda
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Stolica(nie mylić z wsią Warszawa)
    Auto
    146 1996r 1,4 BOXER + LPG
    Postów
    161

    Domyślnie

    Toczenie tarcz najlepiej wychodzi w punkcie skupu złomu. Zeby ich nie nosić w rękach bo ciężkie to można je przetoczyć(czytaj-przeturlać) w stronę wagi.[COLOR="Silver"]

  10. #10
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Dość ironicznie to zabrzmiało Ale jeśli mam 0,7mm rantu na tarczy, a grubość tarczy od nominału odchodzi np. 1mm na stronę, to nie uważam za koniecznie wymiany tych tarcz Więc chyba lepiej tokarka i przetoczyć niż szlifierką Bo ta metora ze szlifierką, to kojarzy mi się z golfem 2 lub passatem b4 w stodole

Podobne wątki

  1. [159] Grubość tarcz.
    Utworzone przez mista w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 20-02-2017, 13:33
  2. Wymiana tarcz
    Utworzone przez daeq_1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-08-2015, 06:57
  3. Zmiana tarcz
    Utworzone przez maniolooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-03-2014, 14:07
  4. Toczenie na niskich obrotach ..
    Utworzone przez Jin147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-08-2010, 00:14
  5. Dziwne toczenie tylniego koła.
    Utworzone przez alfaaa w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-08-2009, 11:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory