Witam
Mam bardzo dziwne pytanie, mianowicie czy któryś z Szanownych Kolegów mógłby mi wyjaśnić dokładnie jak badać stan oleju w silniku 1.8TS (144km) Bagnet budową przypomina spiralke zakończoną od góry żółtą koniczynką, w dolnej części zakres odpowiedzialny za pomiar oleju jest ustalony za pomocą dwóch wypustek (jak się domyślam min i max) i tutaj pojawia się mój problem gdyż wymieniając olej i filtr oleju wlałem przepisowo 4.4litra i już po wymianie nie mogłem dokładnie odczytać stanu ponieważ bagnet solidnie był zamoczony w oleju gdzieś do pierwszej wypustki natomiast w dalszej części także był muśniety olejem aż po sam początek spiralki. Przestraszyłem śię że może zbyt wiele zostało starego oleju i stan jest zbyt wysoki jednak za każdym razem bagnet pokazuje inne wartości i zależy z której strony się na niego patrzy. Czy istnieje jakiś sposób na dokładne określenie stanu oleju??