Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Głowica - co mogło ją uszkodzić?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Myszków
    Auto
    Alfa 156 1.8
    Postów
    30

    Domyślnie Głowica - co mogło ją uszkodzić?

    Witam, moja alfa po remoncie sie najezdzila zrobilem ok 3 tys km i mam taki problem, a mianowicie dzisiaj brat jechal alfa(1.8ts) i cos mu pier... w silniku co se okazalo dzisiaj zdazylem rozebrac tylko do rozrzadu i przestawiony jest na oko jakies 45 stopni. A wiec juz wiem jak bedzie wygladala glowica jak ja zdejme. I pytanko, co moglo byc przyczyna ze go tak potargalo? Przy remoncie wymieniony rozrzad, pompa wody... a tu taki zonk...
    dodam ze pasek nie pekl ani nie zostal naderwany, moze zerwalo klin na kole od walu ale do tego jeszcze nie doszedlem
    Ostatnio edytowane przez karol90 ; 14-05-2012 o 20:23

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał karol90 Zobacz post
    ...
    moze zerwalo klin na kole od walu ale do tego jeszcze nie doszedlem
    Pytanie czy śruba na wale została podczas remontu dokręcona z odpowiednią siłą?? Mogło być tak że śruba się odkręciła, koło zaczęło latać i tak jak piszesz zerwało klin na wale

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Myszków
    Auto
    Alfa 156 1.8
    Postów
    30

    Domyślnie

    byla dokrecona, a poza tym tam jest lewy gwint i ona sie dokreca podczas pracy silnika, a nie odkreca, przynajmniej tak mi sie wydaje

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał karol90 Zobacz post
    byla dokrecona, a poza tym tam jest lewy gwint i ona sie dokreca podczas pracy silnika, a nie odkreca, przynajmniej tak mi sie wydaje
    Tak tak, teoretycznie powinna się dokręcać przy pracy silnika ale spotkałem się już z przypadkiem kiedy śruba z lewym gwintem na wale była odkręcona. Chyba nie pozostaje Ci nic innego jak to rozebrać i wizualnie zobaczyć co jest powodem awarii

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Myszków
    Auto
    Alfa 156 1.8
    Postów
    30

    Domyślnie

    pewnie rozbiore i nie bedzie za bardzo i tak widac co sie stalo, jak mialem opla to np. powodem zerwania paska byla pompa wody ktora sie zblokowa... no nic jutro zdejme glowice i jak dol bedzie ok to szukam glowicy i trzeba skladac bo jakie inne wyjscie a przede mna bylo malowanie, wymiana zawieszenia i dopieszczenie autka no ale coz, jak to mowia" jak nie urok to sraczka " bedzie trzeba znowu wysprzedac sprzecior z domu zeby bylo na remont ale jak sie zniechece to pojdzie na czesci. A tak pieknie po tym remoncie chodzila maszyna... a czy glowica w 2.0 jest taka sama jak w 1.8??

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685
    Ostatnio edytowane przez omron8 ; 14-05-2012 o 22:40

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Kurde lipa ci powiem niezla...
    mnie sie cos dostalo miedzy kolo walu a obudowe i dzwonilo,jakby kawalek odlewu na srobke ale w pore sie zoorientowalem i z nie dowierzaniem wyjalem dziada
    tez swiezo po poskladaniu silnika,nic mi przy wkladzie pracy i jesli jakosc czesci jest ok nie przychodzi do glowy co spowodowalo przeskok paska,

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Myszków
    Auto
    Alfa 156 1.8
    Postów
    30

    Domyślnie

    No i rozebralem, w glowicy rozwalone zawory wydechowe.... i nie wiem co robic dalej bo 2 tloki wygladaja na cale a w dwoch w wyzebieniach na zawory wyglada tak, jakby zwor przbral minimalnie otwor w tloku. I co teraz z tym robic?? bedzie smigal na takim tloku, czy pokrzywilo korbowoty i wyje... na zlom ??

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    kolego a masz jakieś zdjęcia? trudno ocenić jak się nie widzi. Ja po takich "wypadkach" jestem zdania że lepiej "nowy" silnik kupić,ze sprawdzonego źródła, do tego nowe panewki, ściągnięcie głowicy jak jest na stole, sprawdzenie co i jak, nowy rozrząd i śmigamy. Tanio nie ma ale gwarancja że pośmiga.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Remontuj jesli chcesz dluzej pojezdzic tym autem...
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-08-2015, 22:37
  2. Co mogło paść w jtd 1.9-16v przedliftowej ?
    Utworzone przez mike w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 17:25
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-04-2012, 05:37
  4. [145] Co się mogło stac.
    Utworzone przez SocikZero4 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-03-2011, 19:30
  5. [33] Co można uszkodzić wymieniając panewki?
    Utworzone przez lukasz169 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-01-2010, 20:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory