Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [147] Odczyt poziomu oleju

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar koniu031
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Września
    Auto
    Alfa 156 2,4 20v 175km
    Postów
    300

    Domyślnie [147] Odczyt poziomu oleju

    Witam jak w temacie mam problem z odczytem poziomu oleju w moim silniku... Czynność prosta i podstawowa ale poprostu nie ogarniam tego... Jak wyciągne bagnet to jest brudny chaotycznie ok wycieram go i wkładam go z powrotem ok 2 sec wyciągam i jest niby MIN albo nic ale powyrzej tego poziomu jest brudny wycieram go i wkładam odwrotnie o 180 stopni znowu 2 sec wyciągam i wtedy z jednej strony bagnetu jest ok 3/4 poziomu a z drugiej strony ledwie min. Auto stoi na równym auto nagrzane i odczekuje po jeździe ok 10-15 min

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    może sie olej nie klei do jednej strony bagnetu.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar koniu031
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Września
    Auto
    Alfa 156 2,4 20v 175km
    Postów
    300

    Domyślnie

    A jak to możliwe? A zresztą czemu jak go przełoże o 180 stopni to pokazuje już co innego...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Kolego olej sprawdzaj jak jest zimny całkiem. To że się brudzi z jednej a z drugiej nie to sprawa dokładnego włożenia i wyciągnięcia bagnetu.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 (88KW)120KM LPG OMVL DREAM XXII
    Postów
    347

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Kolego olej sprawdzaj jak jest zimny całkiem. To że się brudzi z jednej a z drugiej nie to sprawa dokładnego włożenia i wyciągnięcia bagnetu.
    Dziwne bo ja też tak mam (od strony silnik mniej a od strony chłodnicy więcej)
    pozdrawaim

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    bo bagnet wchodzi pod kontem więc jedna strona się bardziej umoczy logiczne... poza tym był już temat kiedyś

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar koniu031
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Września
    Auto
    Alfa 156 2,4 20v 175km
    Postów
    300

    Domyślnie

    Nie wiem jak to wygląda w misce olejowej i nie wiem pod jakim kątem on tam włazi ale bagnet jest ok 2 mm grubości a pomiędzy jego stronami jest znaczna różnica bo 3/4 a minimum?!... czyli reasumując zwracać uwagę na to 3/4 czy minimum?? Które z tych to jest ten właściwy poziom??
    Ostatnio edytowane przez koniu031 ; 17-05-2012 o 10:06

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar areyoufine
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów WLKP
    Auto
    156 GTA
    Postów
    347

    Domyślnie

    był już podobny temat. Ja go zakładałem. Miałem bardzo podobną sytuację. Problem udało się rozwiązać w banalny sposób. Kilkanaście razy wkładałem i wyciągałem bagnet delikatnie przekręcając go na boki. Następnie przypadła wymiana oleju i teraz jest ok. Ładnie widać poziom oleju

    P.S sprawdzając olej, musi być między dwoma kropkami. Najlepiej przy górnej kropce.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Temat już był i sposób jest taki:
    Pomiaru dokonujmy na rozgrzanym silniku powiedzmy 15min po jego zgaszeniu. Wyjmujemy bagnet, przecieramy, wkładamy i wyjmujemy bez specjalnego czekania bo to też jak się okazuje może fałszować wyniki. Wkładamy tą częścią wypukłą (kropki) w kierunku silnika. Z drugiej strony nie odczytamy prawidłowo ze względu na ułożenie miski. Te ślady oleju pojawiają się powyżej ze względu na dwie możliwości. Mamy zatłuszczony bagnet i w rzeczywistości oleju jest więcej niż pokazuje - wtedy wystarczy odtłuścić bagnet. Druga sytuacja jest częstsza - mamy olej na rurce do której wkładamy bagnet i wtedy brudzi on jego krawędzie.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar koniu031
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Września
    Auto
    Alfa 156 2,4 20v 175km
    Postów
    300

    Domyślnie

    Szukałem czegoś podobnego ale może kiepsko spróbuje dzisiaj przetrzeć bagnet bęzyna extrakcyjna i zobaczymy efekty.

Podobne wątki

  1. czujnik poziomu oleju w JTD
    Utworzone przez ender76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-04-2010, 11:02
  2. [155] kontrolka poziomu oleju
    Utworzone przez grysik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-07-2009, 09:29
  3. czujnik poziomu oleju w jtd 156
    Utworzone przez mnosal w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-05-2009, 19:12
  4. [155] Kontrolka poziomu oleju
    Utworzone przez Mdx w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 24-10-2008, 12:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory