Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Automat za wcześnie zmienia biegi 4HP20

  1. #1
    kapselek
    Gość

    Domyślnie Automat za wcześnie zmienia biegi 4HP20

    Jako że mój automat coraz bardziej zaczyna mnie wkurzać coraz bardziej, postanowiłem że teraz on idzie na tapetę.
    Samochód mam od 2 miesięcy a większość czasu spędził u mechanika bądź w poczekalni do mechanika i tak wymieniłem rozrząd kompletny, nowe wahacze przód dół oraz 1 górny, 2 x nowe łożyska przód, 2 x nowe tarcze i klocki przód i oczywiście oleje i płyn chłodniczy.

    Co do automatu - nie dość że auto sporo pali ( w trasie przy 100 km/godz. 14 L) to jeszcze strasznie oporne jest na pedał gazu.
    Podczas ruszania zmienia mi za szybko biegi i tak wyższy bueg wrzuca przy 2 tys. obrotów czego efektem jest mułowata jazda no i chyba większe spalanie.
    Nawet jak dodam więcej gazu (prawie pod podłogę) nie opóźnia to zmiany biegów.

    Nie wiem czy to kwestia zmiany oleju czy może trzeba przeprogramować sterownik skrzyni - nie mam pojęcia.

    Co poradzicie?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Poziom i stan oleju polecam sprawdzić koniecznie, mi już się jedna przegrzała...

    Przy spokojnej jeździe zmienia przy 2000rpm. Jesli muł to do przeglądu świece, przepływka i potencjometr pedału gazu, lewe powietrze itp.
    Przejedz się na sporcie i zobacz czy równomiernie przyspiesza.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Mankovich
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 166 2.5 V6 24V
    Postów
    275

    Domyślnie

    A może przejedź się na benzynie i zobacz jak wtedy. U mnie była to kwestia regulacji LPG, bo na LPG samochód był bardzo mułowaty i szarpał.

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał kapselek Zobacz post
    Jako że mój automat coraz bardziej zaczyna mnie wkurzać coraz bardziej, postanowiłem że teraz on idzie na tapetę.
    Samochód mam od 2 miesięcy a większość czasu spędził u mechanika bądź w poczekalni do mechanika i tak wymieniłem rozrząd kompletny, nowe wahacze przód dół oraz 1 górny, 2 x nowe łożyska przód, 2 x nowe tarcze i klocki przód i oczywiście oleje i płyn chłodniczy.

    Co do automatu - nie dość że auto sporo pali ( w trasie przy 100 km/godz. 14 L) to jeszcze strasznie oporne jest na pedał gazu.
    Podczas ruszania zmienia mi za szybko biegi i tak wyższy bueg wrzuca przy 2 tys. obrotów czego efektem jest mułowata jazda no i chyba większe spalanie.
    Nawet jak dodam więcej gazu (prawie pod podłogę) nie opóźnia to zmiany biegów.

    Nie wiem czy to kwestia zmiany oleju czy może trzeba przeprogramować sterownik skrzyni - nie mam pojęcia.

    Co poradzicie?
    A jeździłeś kiedyś w ogóle automatem adaptacyjnym??? Może nie umiesz go obsługiwać/wykorzystać. Przejedź się innym sportronikiem kogoś z forum i porównaj. Mi to właśnie tak wygląda. Niby to automat i powinno być łatwo ale dla niektórych jest dziwne i nie zrozumiałe że elektronika często koryguje nieuzasadnione operowanie gazem przez kierowcę.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Mankovich
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 166 2.5 V6 24V
    Postów
    275

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    A jeździłeś kiedyś w ogóle automatem adaptacyjnym??? Może nie umiesz go obsługiwać/wykorzystać. Przejedź się innym sportronikiem kogoś z forum i porównaj. Mi to właśnie tak wygląda. Niby to automat i powinno być łatwo ale dla niektórych jest dziwne i nie zrozumiałe że elektronika często koryguje nieuzasadnione operowanie gazem przez kierowcę.
    Podłączę się, bo powiem szczerze, w temacie jestem zielony. Co to jest z tą adaptacją? Coś słyszałem i w sumie da się odczuć, że jak jeżdżę jakiś czas "jak człowiek", to samochód dziadzieje. Jak jeżdżę pewien czas bardziej agresywnie, to skrzynia też chodzi inaczej. Czy o to chodzi?

  6. #6
    kapselek
    Gość

    Domyślnie

    A jeździłeś kiedyś w ogóle automatem adaptacyjnym??? Może nie umiesz go obsługiwać/wykorzystać. Przejedź się innym sportronikiem kogoś z forum i porównaj. Mi to właśnie tak wygląda. Niby to automat i powinno być łatwo ale dla niektórych jest dziwne i nie zrozumiałe że elektronika często koryguje nieuzasadnione operowanie gazem przez kierowcę.
    Od 7 lat jeżdżę tylko automatem. W Accordzie miałem zwykły który zmieniał biegi na określonych zakresach.
    Mój 2 samochód Chrysler Voyager także w automacie, uczy się cały czas stylu kierowcy i wystarczy jechać 10 km bardzo spokojnie by bardzo wcześnie zmieniał biegi na wyższe i później na niższe. Tak samo wystarczy kilka razy depnąć porządnie by automat trzymał bieg na wyższych obrotach czekając "co zrobi kierowca"
    Automat adaptacyjny powinien uczyć się stylu jazdy a moja Alfa tego nie robi. Mogę ją cisnąć non stop a biegi wrzuca za wcześnie.
    Poza tym w weekend samochód był u mechanika (wymiana łożysk, tarcz i klocków) i porównywany był z inną 166-tką i moja zmieniała biegi dużo wcześniej.

    ...elektronika często koryguje nieuzasadnione operowanie gazem przez kierowcę
    chcesz powiedzieć że jak wyprzedzam i wciskam gaz 3/4 w pedał a samochód jak jechał na 2000 obrotów tak i jedzie tyle że silnik się "męczy" to automat nie redukuje bo stwierdza że kierowca raczej nie chce jechać szybciej tylko niepotrzebnie macha nogą?? -

    kelpin: Jesli muł to do przeglądu świece, przepływka i potencjometr pedału gazu, lewe powietrze itp.
    nie chodzi że muł tyle że nie reaguje na pedał a świece wymieniane na platyny tydzień temu, przepływka sprawdzona (tak mówi Strzała-mechanik), potencjometr podobno wskazuje ok w pełnyum zakresie pedału gazu (tak mówi Strzała-mechanik), lewe powietrze? - nie wiem ale ono nie powinno odpowiadać za zachowanie automatu a jedynie za elastyczność silnika.

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wiesz, to sprawa subiektywna ile wciskasz i ile jedzie. Ale skoro masz już w temacie rozeznanie to może faktycznie coś się krzaczy...

  8. #8
    kapselek
    Gość

    Domyślnie

    kelpin: Poziom i stan oleju polecam sprawdzić koniecznie, mi już się jedna przegrzała...
    Jest olej Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zdjecie.JPG
Wyświetleń:	162
Rozmiar:	101.7 KB
ID:	61217
    W spadku dostałem 1,5 L oleju bo był wymieniany 4tys. km temu.
    Jak narazie olej jest czyściutki i oczywiście poziom trzyma.

    Sądzę jednak że wina może leżeć gdzie indziej (choćby dlatego że poprzedni właściciel zmienił olej "bez przyczyny")

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    dobra moja rada jest taka, przejeźdź się na sporcie i zobacz czy auto wkręca się jak powinno, moim zdaniem to któryś z czujników, możesz też odpiąć przepływkę, piszesz, że mechanik ją sprawdził ale nie piszesz jak?? odczyt z kompa, że nie ma błędu to nie wszytko, przejedź się najpierw na sporcie i zobacz czy auto wkręca się normalnie na pełnej gamie obrotów,

    fakt, że automat tłumi trochę ten silnik, ale to i tak potwór
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  10. #10
    kapselek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    dobra moja rada jest taka, przejeźdź się na sporcie i zobacz czy auto wkręca się jak powinno, moim zdaniem to któryś z czujników, możesz też odpiąć przepływkę, piszesz, że mechanik ją sprawdził ale nie piszesz jak?? odczyt z kompa, że nie ma błędu to nie wszytko, przejedź się najpierw na sporcie i zobacz czy auto wkręca się normalnie na pełnej gamie obrotów,

    fakt, że automat tłumi trochę ten silnik, ale to i tak potwór
    Ostatnio samochód był w rękach "Strzały" - w trakcie wymiany łożysk, tarcz i klocków - powiedział mi że jeździł inną 166 i że automat zachowywał się inaczej.

    Co do jazdy na sporcie to napiszę jutro bo właśnie raczę się piwem przed kompem.

Podobne wątki

  1. Automat- przy jakich obrotach zmienia wam bieg ?
    Utworzone przez rkarol w dziale 166
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 17-09-2015, 19:42
  2. Alfa 147 Selespeed- głośno zmienia biegi
    Utworzone przez Szymi147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 14:47
  3. 4HP20 automat szarpie przy redukcji 3.0v6
    Utworzone przez Cossi86 w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 03-08-2013, 18:41
  4. Siłownik wysprzęglik sprzęgła automat 3.0 V6 4HP20
    Utworzone przez zgrad w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-09-2011, 16:38
  5. Strzelający automat 4HP20
    Utworzone przez Nikifor w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-02-2011, 11:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory