Jak w temacie - czy ktoś ma u siebie takie oponki? Główna rzecz która mnie interesuje to czy nie przycierają z przodu przy skręcie?
Jak w temacie - czy ktoś ma u siebie takie oponki? Główna rzecz która mnie interesuje to czy nie przycierają z przodu przy skręcie?
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
a jakiej szerokości będziesz miał felgę ? bo to też jest ważne ponieważ im szersza felga tym bardziej rozleje się guma a co za tym idzie obniży się profil opony
______________________________________________
Majster_85
W planach jest Felga z GT szerokość 8" i ET32
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
ja mam 225 na 40 i rozlały się na feldze 8 calowej i na wysokość były niższe niż 225 na 45 17
______________________________________________
Majster_85
A to, czy felga nie będzie tarła nie sprawdza się przypadkiem tylko po nr ET? Bo kolega do 156 kupił tylko po rozmiarze felgi (nie ET) i mu zaczęło trzeć, więc szybko się jej pozbył
Ja mam 225/40 R18, problemu nie ma żadnego. Zresztą seryjnie tak wychodziła więc zapas jeszcze jest.
w 147 trzebo mam takie na zimę.. Aktualnie rozważam opcję stoczenia u tokarza ET.. z 32 na 35 albo 36.. to poprawi nieco problem.. a żeby przednie koło nie przycierało na zakręcie drift-r trzeba plastikowe nadkole odkręcić nieco je rozepchać.. i przykręcić na otworze przerobionym na fasolke.. to pomoże
![]()
Tylko kwestia jest opon 215/45R18 bo 225/40R18 to ja wiem, że z przodu wchodzą bez tarcia (na dobrze przykręconych nadkolach) ale te pierwsze są o 13,5mm większe jeśli chodzi o średnicę całego koła więc pewnie będzie trudno zrobić tak by nie tarły. No chyba, że by te wsporniki do których przykręca się nadkola z przodu trochę odsunąć do koła i wtedy przykręcić. Szkoda, że nie mam kół na przymiarkę bo bym to wszystko mógł pomierzyć.
Ogólnie chcąc założyć 18" koła do 147 zwłaszcza gdy wybór pada np na 8" szerokości i ET32 (czyli felgi z GT) jest z każdej strony problem. Montując 225/40 obciera z tyłu, 215/45 będzie obcierało z przodu, 205/45 takie jak bym chciał w tym rozmiarze nie występują, a te które występują (GOODYEAR EAGLE NCT5) występują jako RunOnFlat czyli zwyczajnie są twarde i tracimy resztki komfortu . Oczywiście ktoś może powiedzieć - zapakuj 215/40R18 czy nawet 205/40R18 ale tu też pojawia się problem - przy moim przednim zderzaku nie ma szans biorąc pod uwagę że chcę przód jeszcze obniżyć żebym takie opony wrzucił bo długo mój zderzak nie pożyje.
Reasumując pewną opcją jest wybór innego modelu felg (większe ET/mniejsza szerokość) no ale to już byłaby ostateczność lub ewentualne poszerzanie tylnych błotników co też jest jakimś wyjściem ale pewnie wiązałoby się z ponownym malowaniem sporej części auta.
ET to nie numer a wprost wyrażona w mm odległość mocowania felgi od jej środka. Na fotce poniżej oznaczona jako "d". Określa to jak bardzo felga będzie wystawała na zewnątrz lub się chowała. Im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje na zewnątrz. Dla 147 wręcz idealnym rozmiarem jest 7,5" szerokości i ET35. Jednak trzeba pamiętać, że znaczenie w tym czy felga będzie bardziej lub mniej wystawała ma jej szerokość.
![]()
Ostatnio edytowane przez drift-r ; 11-09-2012 o 21:20
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Nie powinno przycierać. Co prawda ja mam z przodu dystanse, ale jednak jest ok. Z tym że to też zalezy od szerokosci felgi. Jezeli bedzie zbyt duza i wysokosc opony równiez to bedzie obcierac.
EDIT
Ale mowa o GT? Bo ty masz przeciez 147 i chyba tam są inne nadkola ... ?