Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Alfa jest najlepsza ale co mnie jeszcze czeka.?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Piaseczno
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4 JTD 136km 2000r.
    Postów
    6

    Talking Alfa jest najlepsza ale co mnie jeszcze czeka.?

    Witajcie wszyscy alfaholicy.
    Miesiąc temu kupiłem sobie swoją pierwszą wymarzoną Alfe 166 2000r. 2,4 JTD 136KM to naprawdę świetne auto ale… od początku daje mi popalić, najpierw niby mały wyciek oleju, trzeba było wyciągnąć silnik i cały uszczelnić, ledwie zacząłem się cieszyć przyjemnością jazdy tym autem i bach padła turbina a razem z nią napinacz paska klinowego… powiedzcie panowie i panie co mnie jeszcze czeka, to może zacznę to wcześniej wymieniać, ale i tak Alfa jest najlepsza.
    Pozdrawiam Konrad.

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Po prostu kupiłeś zaniedbany egzemplarz. I nie piszę tu o rozpadających się elementach tylko braku wiedzy w eksploatacji i katowaniu auta. Zniszczona turbina to nic innego jak brak wiedzy jej obsługi. Pewnie jeszcze się trochę posypie po poprzedniku. Nic na to nie poradzisz i nie sposób zgadnąć co jeszcze poprzednik zajechał. Jedyny sposób to cierpliwe finansowanie. Myślę że tak po 30 tys km już powinno wszystko wyjść na prostą. Jednak do tego czasu nie oszczędzaj bo to się odbije. Też tak miałem z poprzednią. Jednak cierpliwe po pewnym czasie ją ogarnąłem i cieszyłem z jazdy. Teraz się cieszy następny właściciel (klubowicz). On już nie narzeka na alfę

  3. #3
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Dziwne pytanie. Kupiłeś 13-letni samochód klasy wyższej i do tego diesla. Przebieg realny pewnie jest w okolicy 400tys km więc nie spodziewaj się, że będzie jeździła bez inwestycji. A oto kilka rzeczy na które pewnie będziesz robił W ciągu 1-2 najbliższych lat eksploatacji: rozrząd, całe zawieszenie łącznie z amorkami, sprężynami i być może łożyskami, poduszki silnika, alternator, sprzęgło być może z dwumasą, wszystkie przewody hamulcowe, alternator (lubią pękać obudowy jak we wszystkich z grupy Fiata), siłowniki centralnych zamków, nagrzewnicę. To takie główne na które musisz się szykować prawie na pewno. Może być oczywiście coś jeszcze

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar KwachuGSE
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Góra Siewierska (Śląsk)
    Auto
    Byla 156 1.8 TS, 166 2.5 V6 !,jest Golf IV 1.9 TDI 155 PS 327 Nm i BMW 7 e38.
    Postów
    304

    Domyślnie

    Dokladnie ;/ nie chce zle pisac ale tak sie konczy jak sie kupi zajechana 166;/ wtedy ida pieniadze i nerwy.Niestety takiego samochodu nie kupuje sie po zwyklym czlowieku bo raczej na pewno beda z tego same problemy;/ Pozdrawiam i zycze szybkiego doprowadzenia pieknej to idealnego stanu!
    "Osoby które potrzebują czterech kółek i przymocowanego do nich fotela kupują sobie BMW albo Vectrę, ale Ci którzy są świadomi, Ci którym zależy, Ci którzy chcą by układ kierowniczy mówił, a silnik zanosił się rykiem - Ci kupują Alfy" - J. Clarkson


  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Turbina i wycieki to normalne rzeczy w 13 letnim aucie. Dbaj o to autko a ono Ci sie odwdzięczy. Ja niektóre elementy montuje używane i jest git. Ja też miałem turbo regenerowane, zmieniona pompę oleju na nową, sprężarka klimy nowa, wysprzęglik, termostat, akumulator, pompa wspomagania-zmieniłem bo miałem taki kaprys, napinacz na uzywany zamieniłem i smiga, zawieszka to wiadomo,nowe opony, pompa paliwa w zbiorniku kompletna+ wszystkei przewody ze zbiornika do silnika ktore idą z paliwem- wszystko nowe z fabryki za ponad 2k:/, i wiele wiele innych dupereli przez ponad 2 lata. I zawsze sie cos znajdzie. Taki urok starego samochodu.
    Ale tragedii nie ma. Wymieniaj oleje co 10 tyś i będzi edobrze. 166 ma dusze. Po zakupie musisz te 3 tysiące mieć na takie wazniejsze naprawy.
    KAżdy z kolegów coś innego robił ale pewne rzeczy sie powtarzają:
    poduszki silnika
    dwumasa sprzeglo
    i ogólnie osprzęt pada po tylu latach już. Same silniki sa swietne.
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 20-09-2012 o 19:39
    [C

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Po wymianie tego wszystkiego dopiero zaczyna się przygoda z alfa. Wiesz najpierw trzeba ją poznać od środka, gorzej jak z babą

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Piaseczno
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4 JTD 136km 2000r.
    Postów
    6

    Domyślnie

    dzięki serdeczne za podpowiedzi właśnie wróciłem z warsztatu znajomego, lobię sam trochę pogrzebać przy aucie, i już parę rzeczy z waszej listy jest ogarnięte kompletny rozrząd, całe zawieszenie przód i tył, sprzęgło, wyprzęgnik,olej, wszystkie filtry, nowa turbina, nowe opony. mam nadzieje że teraz się nią trochę pociesze Pozdrówka

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bartekalfa166
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 159 TI. Bianco
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał Numberuno Zobacz post
    Dziwne pytanie. Kupiłeś 13-letni samochód klasy wyższej i do tego diesla. Przebieg realny pewnie jest w okolicy 400tys km więc nie spodziewaj się, że będzie jeździła bez inwestycji. A oto kilka rzeczy na które pewnie będziesz robił W ciągu 1-2 najbliższych lat eksploatacji: rozrząd, całe zawieszenie łącznie z amorkami, sprężynami i być może łożyskami, poduszki silnika, alternator, sprzęgło być może z dwumasą, wszystkie przewody hamulcowe, alternator (lubią pękać obudowy jak we wszystkich z grupy Fiata), siłowniki centralnych zamków, nagrzewnicę. To takie główne na które musisz się szykować prawie na pewno. Może być oczywiście coś jeszcze

    Twoje doświadczenia to pikus w porównaniu z tym sie borykam ja- ale wierzę że ud mi sie doprowadzić to auto do stanu może nie pierwotnego ale do tekiego ze nie bede sie nia bał pojechac gdziekolwiek i ze juz wróce na lawecie. Ucze sie cierpliwości i pokory, a nie jest to łatwe

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar pepe146
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Bujaków
    Auto
    AR 146 1,6TS ,AR166 3.2 TI, AR166 3.2
    Postów
    72

    Domyślnie

    Hej pozdrawiam moja 166 po zakupie:
    gaz
    alumy
    regulator napięcia
    rozrząd
    palniki xenon
    klima+skraplacz
    akumulator
    świece
    przewody hamulcowe
    filtry+ olej
    emblematy przód i tył
    i to wsio razem ponad 7000pln
    A po zimie pewno conieco w zawiasie wyskoczy.
    Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-03-2012, 00:19
  2. [GTV] GTV V6 Turbo - słabe ciśnienie na cylindrach - czeka mnie remont?
    Utworzone przez tomason2 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-08-2010, 18:31
  3. [156] Chyba czeka mnie poważna inwestycja w swoja ALFE
    Utworzone przez under28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 25-04-2009, 10:42
  4. [155] Drżenie kierownicy - czeka mnie remont zawiechy ??
    Utworzone przez jacoff w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-01-2009, 22:17
  5. czeka mnie wymiana tlumika końcowego
    Utworzone przez Mateusz w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2007, 21:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory