Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Przełączanie z benzyny na LPG

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar z4boj4d
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Działdowo / Gubin
    Auto
    156 1.8 TS LPG, 156 SW 1.9 16v,145 1.9 jtd
    Postów
    476

    Domyślnie Przełączanie z benzyny na LPG

    Witam!
    Potrzebuję informacji na temat przełączania benzyny na gaz. Mam 20 km do pracy, rano gdy jest zimno przełącza się na gaz dopiero przed zakładem. Chciałbym się dowiedzieć, czy jeżeli odpalałam samochód na benzynie, muszę czekać aż samo się przełączy na gaz, czy mogę sam przełączyć wcześniej niż by to miało nastąpić? Czy nie szkodzi to silnikowi? Czy w zimne dni zalecane jest przejechanie więcej km na benzynie i jednak czekać aż samo się przełączy na LPG?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    A jaki masz typ instalacji? Jeśli sekwencja to nie masz to masz możliwość przełączania nie automatycznego na gaz?

    A przełączać się późno może z powodu uszkodzonego czujnika temperatury lub złego ustawienia temperatury w sterowniku od gazu. Jaką temperaturę cieczy pokazuje przy przełączaniu wskaźnik na desce rozdzielczej?

  3. #3
    mariusz199044
    Gość

    Domyślnie

    Ogrzewanie parownika ?

    Termostat ?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar raflooldz
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 TS
    Postów
    54

    Domyślnie

    Jak masz sekwencje, spróbuj przekręcić kluczyk z pozycji off, aż do odpalenia silnika jednocześnie trzymając wciśnięty przycisk od instalacji lpg.

    Możliwe, że możesz odpalić go z gazu

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Przemeus128
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Suchowola
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 km
    Postów
    190

    Domyślnie

    u mnie na sekwencji po przejechani około 1 km sie przełącza na gaz nie wiem dlaczego u ciebie to tyle twa

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Nie ma to jak pomocna odpowiedź.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Czarny
    Postów
    62

    Domyślnie

    Bezpieczne dla silnika jest przełączenie się gazu przy temp. 30-40stopni, średnio po przejechaniu 2-3km.
    W ustawieniach sekwencji trzeba ustawić temperaturę przełączania na gaz.
    Jeśli nie pomaga, sprawdzić poprawność działania podzespołów instalacji, na dzień dobry reduktor.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał cristoferec Zobacz post
    Bezpieczne dla silnika jest przełączenie się gazu przy temp. 30-40stopni, średnio po przejechaniu 2-3km.
    W ustawieniach sekwencji trzeba ustawić temperaturę przełączania na gaz.
    Jeśli nie pomaga, sprawdzić poprawność działania podzespołów instalacji, na dzień dobry reduktor.
    Samo funkcjonowanie reduktora nie ma nic do tego... Tak jak ktoś pisał jaki typ i marka instalacji... Później dochodzenie powodu...

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    A może by tak najpierw sprawdzić układ chłodzenia samochodu.
    Może termostat walnięty i się długo grzeje.
    Moja Bella

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Czarny
    Postów
    62

    Domyślnie

    Cytat Napisał Winiar00 Zobacz post
    Samo funkcjonowanie reduktora nie ma nic do tego... Tak jak ktoś pisał jaki typ i marka instalacji... Później dochodzenie powodu...
    Tak samo jakbyś powiedział, że reduktor w instalacji LPG nie ma nic do rzeczy. Jeżeli uszkodzone są membrany reduktora lub czujnik temperatury to jak to ma działać ?


    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    A może by tak najpierw sprawdzić układ chłodzenia samochodu.
    Może termostat walnięty i się długo grzeje.
    Musiałoby być na minusie na zewnątrz, autor napisał, że przełącza mu przed samym zakładem, a do pracy ma 20km.

Podobne wątki

  1. [MiTo] 1.4T 155KM - zapach benzyny w oleju , zapach benzyny w spalinach = ?
    Utworzone przez dikileiden w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-11-2015, 10:30
  2. dodatki do benzyny
    Utworzone przez traczmot w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-08-2013, 17:49
  3. Opary benzyny
    Utworzone przez sylwiniusz w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-06-2010, 14:12
  4. Zapach benzyny 1.8TS
    Utworzone przez ducho_18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-05-2009, 18:44
  5. Czy częste przełączanie z LPG na benzynę szkodzi?
    Utworzone przez tomkap w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-06-2008, 21:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory