Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Regulacja sztangi 2.0 V6 TB - za małe ciśnienie doładowania

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    166 TB
    Postów
    66

    Domyślnie Regulacja sztangi 2.0 V6 TB - za małe ciśnienie doładowania

    Turbo było po regeneracji, lecz wskaźnik doładowania pokazywał tylko, że biło do 0,4 bara - rezultat brak mocy.

    Rozwiązanie.
    Skrócenie sztangi aktuatora

    Niestety w tych turbinach (166, GTV) nie ma klasycznej regulacji za pomocą nakrętki i gwintowanej sztangi. Pierwsza czynnością jest podłączenie manometru do gruchy i pompowanie. Wg serwisówki ruszyć się 1mm powinna przy ciśnieniu 0,55-0,61bar, ruch 4mm przy 0,7-0,75bar. Sztanga porusza WG, który upuszcza spaliny do wydechu pomijając turbinę, przez co ciśnienie doładowania spada.

    U mnie 1mm był przy ciśnieniu 0,35 a 4mm przy 0,5bar, stąd małe doładowanie.

    Trzeba było skrócić sztangę, jako że nie ma regulacji ja wywierciłem drugą dziurkę na zawór WG 7mm niżej i teraz mam ciśnienia książkowe, gdyż przesunąłem charakterystykę pracy. Z racji upływu czasu sprężyna się ubija i zawór puszcza spaliny przy co raz mniejszym ciśnieniu. Można oczywiście jeszcze bardziej skrócić sztangę co da więcej kucy.

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Masz rację do ostatniego zdania. Nie będzie więcej mocy tylko problemy. Wywali Ci przeładowanie jak przesadzisz. Znana usterka gdy przepływka szwankuje. Aby zwiększyć moc to wraz ze zwiększeniem doładowania trzeba załadować do ecu nowe mapy aby ecu wiedziało w ogóle co robić z tym nadmiarem powietrza.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    ja mam jtd 105 na stalej geometrii i tez problem ze sztanga - za wczesnie upuszcza cisnienie, niestety nie ma regulacji, co mogę zrobić?

    Na serii jest ok, po podlaniu paliwa i tak zawsze puszcza przy 1bar.


Podobne wątki

  1. [GTV] Zbyt małe ciśnienie turbiny
    Utworzone przez mati232 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-09-2015, 13:04
  2. Zbyt małe ciśnienie paliwa 156 2.4 JTD 10V ?
    Utworzone przez zzuukkoo w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-03-2015, 18:43
  3. Ciśnienie doładowania w 1,9 JTD 8v cf2
    Utworzone przez jajcek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2011, 11:49
  4. [155] Ściąganie boczków, małe ciśnienie spryskiwaczy
    Utworzone przez danello w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-01-2011, 17:49
  5. [156] ciśnienie doładowania
    Utworzone przez piotrek164 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-01-2008, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory