Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Alfa Romeo 147 z silnikiem od 146 120km-Czujnik połozenia rozrzadu

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Arkel
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 16V 105 KM 2001r
    Postów
    228

    Domyślnie Alfa Romeo 147 z silnikiem od 146 120km-Czujnik połozenia rozrzadu

    Witam!
    Dzisiaj oddałem swoją Alfę Romeo 147(niby z silnikiem 105km) do wymiany simmeringów od wałka rozrządu.Podczas naprawy mechanik zauważył ze mam silnik z AR 146 w wersji 120km i nie jest podłączony Czujnik położenia rozrządu do komputera.Czy pod komputer z AR 147 105km da się podłączyć ten czujnik aby działał czy jest potrzebna wymiana komputera do wersji 120km?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	28112012206.jpg
Wyświetleń:	8122
Rozmiar:	114.6 KB
ID:	78648   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	28112012208.jpg
Wyświetleń:	7204
Rozmiar:	68.4 KB
ID:	78649  

  2. #2
    9none
    Gość

    Domyślnie

    cos pokreciłeś, to co pokazujesz na zdjeciu to elektromagnes wariatora, wystepuje w silniku 120CV, 150CV,... nie wystepuje w silniku 105CV.... zaś czujnik położenia rozrządu, tzw. Hall to czujnik z ta niebieską wtyczka, zaś Hall jest zamontowany na wałku rozrzadu wydechowym.....
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Hall1.jpg
Wyświetleń:	7428
Rozmiar:	119.6 KB
ID:	78673  
    Ostatnio edytowane przez 9none ; 28-11-2012 o 21:16

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar lucas147GTA
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Pabianice/Lodz
    Auto
    alfa romeo 145 BOXER , Giulietta 1.4 MA , Giulietta QV ,Giulietta QV Competizione
    Postów
    160

    Domyślnie

    Skad sugestia mechanika ze masz silnik z ar 146 120KM a nie ze 147 lub 156 w ktorych tez byly montowane?

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Arkel
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 16V 105 KM 2001r
    Postów
    228

    Domyślnie

    skąd?
    Po pierwsze długość paska rozrządu 166 zębów a nie 163
    To dlaczego z tego elektromagnesu leje się olej jak samochód po chodzi ok 5 min na wolnych obrotach i dlaczego mam on tam styki i do czego się Go podłącza?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - na pewno masz silnik 1.6 120CV, to nie ulega dyskusji.
    - dlatego że masz wariator oraz elektro zawór wariatora.
    - wtyczka od tego elektro zaworu wychodzi z wiazki od sterowania wtryskiwaczy (tak było w 156 TS 2.0 ).
    - ważne jakie masz ECU, jeśli od 105CV to nie ma takiej możliwości aby podłączyć sterowanie wariatora.
    - należy odczytac menu informacyjne o type ECU, jego hardware, software, itd.

    - jeśli leje sie olej spod tego elektro zaworu to znaczy że jest uszkodzona uszczelka pod nim lub też uszkodzony cały elektro zawór.
    - coś mi tu wyglada że spaliła sie wiązka i poprzedni właściciel w warsztacie wymienił na wiązke od 105CV, łatwiej ja dostać.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 29-11-2012 o 07:33
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Daffodil Zobacz post
    skąd?
    Po pierwsze długość paska rozrządu 166 zębów a nie 163
    To dlaczego z tego elektromagnesu leje się olej jak samochód po chodzi ok 5 min na wolnych obrotach i dlaczego mam on tam styki i do czego się Go podłącza?
    Ja mam AR 156 1,6 TS z 99 r. i mam pasek na 166 zębów - silnik o kodzie 67601.
    W tych silnikach - w zależności od rodzaju - są paski na 166 lub 163 zęby i pompy wody o różnych średnicach.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - na pewno masz silnik 1.6 120CV, to nie ulega dyskusji.
    - coś mi tu wyglada że spaliła sie wiązka i poprzedni właściciel w warsztacie wymienił na wiązke od 105CV, łatwiej ja dostać.
    Ja myślę, że jest dokładnie odwrotnie.
    Nasz kolega ma zamieniony silnik z 105 kM na 120 kM i to raczej z AR 156 o kodzie 67601 z plastikową pokrywą zaworów.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - silnik od 156 TS.
    - w 147 nie ma brązowej wtyczki, jest połączenie bezpośrednie !!!!
    - gratulację za spostrzegawczość.

    - w takim razie po wersji ECU można określić wtedy czy można podłączyć wariator.
    - to jakie tam jest ECU , od 147 ME73.1 czy M1.5.5 ?
    - ale misz-masz.
    - bo jeśli M1.5.5 to będzie zawsze błąd sondy lambda.

    - tylko że bez wariatora to można jeżdzić.
    - a wymiana silnika nie musi być wbita w dowód rejestracyjny ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Silnik to cześć wymienna i chyba tylko przy zmianie pojemności jest to umieszczane w dowodzie rejestracyjnym.

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Arkel
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 16V 105 KM 2001r
    Postów
    228

    Domyślnie

    Jak odbiorę samochód od mechanika to sprawdzę jaką mam wersje ECU.A tak na prawdę to co raz bardziej myślę o wymianie silnika na 105CV a ten sprzedam :-)

    -Tylko ze bez wariatora można jeździć ale samochód już chodzi jak diesel :-)




    Ostatnio edytowane przez Arkel ; 29-11-2012 o 16:58

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Silnik to cześć wymienna
    21 października 2005r. wszedł w życie przepis zgodnie z którym silnik samochodu staje się częścią zamienną, taką samą jak każda inna. Oznacza, to, że dokonując wymiany silnika nie musimy zgłaszać tego faktu w wydziale komunikacji i uzyskiwać wpisu w dowodzie rejestracyjnym.
    W artykule 66a ust.2, który mówił, że starosta wydaje decyzje o nadaniu numerów identyfikacyjnych w przypadku pojazdu (...), pkt 2 otrzymał brzmienie: “w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego” (poprzednio dotyczyło to również wymiany silnika). Również w Centralnej Ewidencji Pojazdów nie będzie się już gromadziło danych dotyczących numeru silnika.

    Oznacza, to, ze dokonując wymiany silnika nie musimy zgłaszać tego faktu w wydziale komunikacji i uzyskiwać wpisu w dowodzie rejestracyjnym.

    Tak to wygląda prawnie


    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    przy zmianie pojemności jest to umieszczane w dowodzie rejestracyjnym
    Jak kto chce Bardziej obawiałbym się ubezpieczyciela w przypadku ewentualnego "dzwona" (opłata OC za 1.6 a pod maską 2.0)

    EOT
    Ostatnio edytowane przez malin2k5 ; 29-11-2012 o 17:08

Podobne wątki

  1. [GTV Spider] problem z silnikiem po wymianie rozrzadu
    Utworzone przez Lokus w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-04-2015, 13:02
  2. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-01-2013, 19:26
  3. Przepustnica/czujnik połozenia pedału gazu
    Utworzone przez jarek grabowski w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 30-07-2012, 18:18
  4. [155] czujnik połozenia przepustnicy
    Utworzone przez bazyl_78 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-02-2011, 19:06
  5. 2.4 jtd czujnik połozenia wału gdzie czukac??
    Utworzone przez SYSUNIAdq w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-10-2009, 15:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory