Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Pomoc przy wymianaie sprzegla :) 1.7 16v permanent 4

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GhostRider
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    WPI
    Auto
    ....
    Postów
    396

    Domyślnie Pomoc przy wymianaie sprzegla :) 1.7 16v permanent 4

    Siemka , potrzebuje pomocy (fotek video lub jakis innych materialow lub poprostu dobrej rady ) jak wymienic sprzeglo w moim 33 p4 . Na co zwrocic uwage od czego zaczac , bo slyszalem ze silnik ciezko wyjac , ze sama skrzynie wystarczy , ze mozna sie z tym mierzyc z tydzien . Bardzo prosze o info
    Serwis Samochodów Włoskich Mr.Alfa
    ALFA ROMEO LANCIA FIAT ABARTH MASERATI FERRARI
    TEL.515-428-547
    Rembertów ul.Górna 1 05-555 Tarczyn

    https://serwis-samochodowy-mralfa.business.site/

    https://www.facebook.com/profile.php?id=61550785227458

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomakt
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16V 95'
    Postów
    354

    Domyślnie

    od razu powiem, mam 146-tke i bez p4, ale musi być podobnie!
    najlepiej odkręcić sanki, skrzynie od budy i wał, opuścić trochę silnik z sankami i wtedy odsunąć skrzynię i hop
    musisz zobaczyć na ile opuścisz, patrz na kable i zawieszenie, na ile pozwoli.
    jeszcze raz powiem, mam 146-tke, ale silnik wyciągnąć to łatwizna (oczywiście kabli dużo)
    przyda Ci się podnośnik do skrzyni na pewno mi z dwoma kolegami dwa dni zajeło

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GhostRider
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    WPI
    Auto
    ....
    Postów
    396

    Domyślnie

    Dzieki za rade napewno skorzystam w poniedzialek biore sie za to , moze uda mi sie robic relacje i komentarze to moze ktos skorzysta z mojej udreki
    Serwis Samochodów Włoskich Mr.Alfa
    ALFA ROMEO LANCIA FIAT ABARTH MASERATI FERRARI
    TEL.515-428-547
    Rembertów ul.Górna 1 05-555 Tarczyn

    https://serwis-samochodowy-mralfa.business.site/

    https://www.facebook.com/profile.php?id=61550785227458

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jacho
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    alfa 33 1.4 Imola, rocznik 1993
    Postów
    89

    Domyślnie

    jak masz kanał lub podnośnik klumnowy to pójdzie gładko, ja ostatnio w mojej Imoli wymieniałem w garażu ale bez kanału, samochód podniesiony o jakieś 40 cm, roboty na jeden dzień, u Ciebie dodatkowo to zrzucenie wału

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar stabipl
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Stargard
    Auto
    AR 33 1,7 i.e. 4x4
    Postów
    265

    Domyślnie

    Jak ostatnio ja to robiłem to tak:
    - wał odczepić
    - wszystkie śruby łączenia, jedna jest schowana za poduszką
    Ja wyciągałem wszystko więc było trochę inaczej
    - rozdzielenie skrzyni od silnika u mnie bez brechy się nie obeszło
    U mnie problemem było by poduszka wyskoczyła z mocowania.
    To tak mniej więcej, może nie jest to dokładny instruktarz ale może coś się przyda.
    Moja nowa - stara niunia http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._7_ie_4x4.html
    "Z alfą jest jak z kobietą, do póki o nią dbasz jest cała Twoja..."

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jacho
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    alfa 33 1.4 Imola, rocznik 1993
    Postów
    89

    Domyślnie

    Mniej więcej u mnie wyglądało to tak:
    - odpięcie akumulatora (licho nie śpi)
    - podniesienie alfy i porządne zabezpieczenie żeby nic nieciekawego się nie wydarzyło
    - ściągnięcie przednich kół (robiłem to bez kanału więc daje to lepszy dostęp)
    - ściągnięcie gałki i mieszka z biegowciepywacza
    - odkręcenie portek układu wydechowego
    - rozpięcie elektryki od wstecznego
    - odkręcenie półosi od strony skrzyni (dobrze mieć dłuższe opaski do instalacji elektrycznej żeby półosie złapać do wahaczy bo inaczej utrudniają)
    - u Ciebie pewnie w tym miejscu trzeba będzie wał odkręcić
    - odkręcenie mocowania skrzyni w jej tylnej części i poluzowanie nakrętek i śrub łączących skrzynię z silnikiem
    - dalej góra: (silnik 1.4) odkręciłem dolot, przepustnicę i cewki zapłonowe - lepszy dostęp do śrub i poduszki w górnej części skrzyni biegów
    - zamocowanie silnika do podnośnika "bociana" przez opasanie go taśmą na styku połączenia ze skrzynią i podnośnikiem lekko do góry
    - odkręcenie mocowania poduszki nad skrzynią
    - teraz lekko w dół - silnik odchyla się na poduszce głównej do tyłu i skrzynie mamy lekko po skosie w dół
    - odkręcanie śrub po kolei - te co łapią rozrusznik były trochę oporne
    - ściągnięcie skrzyni z silnika - lekka perswazja łomem
    - odkręcenie docisku i wyciągnięcie tarczy
    - reszta w odwrotnej kolejności

    jak pisałem wcześnie mi zajęło to całą sobotę, ale byłem sam, jak będziesz coś rozłączał w elektryce to najlepiej rób zdjęcia bo niby człowiek pamięta ale w ferworze walki zapomina się i potem jest dylemat

    dobrze byłoby się zaopatrzyć w uszczelki układu wydechowego lub przynajmniej pastę do połączeń, z narzędzi to dobre klucze płasko-oczkowe - płaskie i odgięte, grzechotka z nasadkami i porządny klucz imbusowy do śrub półosi żeby ich nie poobjeżdżać (dobrze jest wnętrze każdej z tych śrub dobrze małym śrubokrętem oczyścić żeby klucz dobrze siadł i młotkiem walnąć żeby łatwiej odkręcić)

    życzę powodzenia
    Ostatnio edytowane przez jacho ; 23-03-2013 o 23:53

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GhostRider
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    WPI
    Auto
    ....
    Postów
    396

    Domyślnie

    Dzieki za wszytkie wypowiedzi , przydaly sie , stwierdzilismy ze i tak wyciagamy silnik i tak zostalo uczynione .
    Przy okazji wymienione naprawione :
    uszleki kolektora i katalizatora , swiece zaplonowe , lewarek zmiany biegow , 2 przestala zgrzytac i juz ńie trzeba wajchowac jak w jelczu . Przewody paliwowe , pasek rozrzadu i napinacze pompa wody , i ogolne czyszczenie silnika . Kosztowo zamknelo sie w 500 zl . ( 3 dni sie zeszlo ze wszytkim ) .

    - - - Updated - - -

    Ale mam problem , licznik wczesniej juz zyl swoim zyciem , raz dzialal raz raz lecial do 120 i spadal itd. Ale teraz wcale nie dziala , moze mi ktos podeslac fotki jak wygla czujńik predkosciomierza i ktory to bo u mńie to od zaj... Tych czujnikow a w skrzyni go nie bylo . I ewentualnie jakiegos linka do kupna takiego cUjńika czy moze innego ustrojstwa co by mozna wkoncu wiedziec ile sie jedzie
    Serwis Samochodów Włoskich Mr.Alfa
    ALFA ROMEO LANCIA FIAT ABARTH MASERATI FERRARI
    TEL.515-428-547
    Rembertów ul.Górna 1 05-555 Tarczyn

    https://serwis-samochodowy-mralfa.business.site/

    https://www.facebook.com/profile.php?id=61550785227458

Podobne wątki

  1. Sprężyna sprzegla, zacinajacy sie pedal sprzegla.
    Utworzone przez Endrjus w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-11-2014, 11:17
  2. Terkotanie przy delikatnym wcisnieciu sprzegla
    Utworzone przez Whiplash w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-09-2014, 16:03
  3. Pomoc przy kupnie auta Alfa 147 - Zapłacę za pomoc - Rzeszów
    Utworzone przez MarekR w dziale Podkarpackie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-07-2014, 07:27
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-04-2013, 18:26
  5. [145] Problem przy wymiania sprzegla 2.0 ts
    Utworzone przez PanDeWu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-11-2011, 13:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory