Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 74

Temat: Przepływomierz problem

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie Przepływomierz problem

    Witam wszystkich członków forum, na początku chciałbym się przywitać gdyż jest to mój pierwszy post na forum. Następnie chciałbym przedstawić problem, który mnie nurtuje, otóż w mojej belli pojawił się problem z przepływomierzem. Samochód podczas ostrej jazdy na 4 biegu wywalał kontrolkę silnika, przez co auto przechodziło w tryb serwisowy i traciło drastycznie na mocy. Myślałem, że problem tkwi w overbooscie, gdyż potrzeba było włączyć i wyłączyć wtyczkę zasilająca 5v prowadzącą do overboosta, co powodowało zniknięcie kontrolki silnika z deski roździelczej. Bella jednak zauważyłem że zaczeła tracić na mocy i palić realnie trochę więcej. Kolejnym krokiem było przeczyszczenie czujnika doładowania, który był już zasyfiony - dalej ten sam problem, potem podłączyłem belle do komputera i sprawdziłem odczyty z przepływomierza, które były dość mocno zawyżone na luzie wartość masy powietrza oscylowała w okolicach 520, przy czym norma to 300, przy gazowaniu autem również wartości były inne niż domyślne. Obstawiam walniętą przepływkę, czy mam rację ?. Chciałbym się także dowiedzieć czy ma sens kupowanie używanej przepływki, czy może kupić jakiś zamiennik w sensowanej cenie. Sama wkładka przepływomierza z Bosha kosztowała by mnie 400 zł - czy to dużo czy mało, czy jest w ogóle sens kupna samej wkładki?. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Jak auto przechodziło w tryb awaryjny to jaki błąd pokazywało? Według mnie masz typowy problem z przeładowaniem. EGR był czyszczony lub zaślepiany? Prawdopodobnie turbina jest zabrudzona i nagar blokuje łopatki turbiny stąd właśnie błąd przy ostrzejszej jeździe. Ogólnie to jest już temat o tym więc poszukaj na forum o przeładowaniu.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    Ogólnie to EGR jeszcze nie był czyszczony, nie jest zaślepiany. Turbo było regenerowane jakieś 3 tys km temu, akurat wtedy nie byłem posiadaczem tego auta ale wiem że było to zrobione i są na to dokumenty. Co do błędów to na początku wyrzucało tylko błąd "Nieprawidłowa wartość czujnika A turbodoładowania" , potem po jakiś 2 tygodniach po kolejny wyskoczeniu kontrolki silnika do tego błędu dołączył "Nieprawidłowa wartość masy powietrza przepływomierza". Czytałem o tym już na forum ale nie dało mi to jednoznacznej odpowiedzi. Obstawiałem przepływomierz bo podczas odczytu z komputera wartości masy powietrza były o wiele większe od domyślnych.

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Jak auto przechodziło w tryb awaryjny to jaki błąd pokazywało? Według mnie masz typowy problem z przeładowaniem. EGR był czyszczony lub zaślepiany? Prawdopodobnie turbina jest zabrudzona i nagar blokuje łopatki turbiny stąd właśnie błąd przy ostrzejszej jeździe. Ogólnie to jest już temat o tym więc poszukaj na forum o przeładowaniu.
    np: tutaj http://www.forum.alfaholicy.org/147/...ladowanie.html

    A zaślepić EGR też warto.

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Różnice około 100-150 mg/i w masach powietrza na wolnych świadczą o wyciętym EGR.
    Przepływki za 400 zł nie opłaca się kupować o czym pisałem tutaj http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ml#post1144971
    Jak słusznie zauważył Balfer masz też objaw przeładowania. Jak domniemam masz P0238 i czyszczenie czujnika nie pomoże na długo. Zauważyłem, że w prawie każdym przypadku jakiś czas po przeczyszczeniu zaczyna przekłamywać pomiary. Samochód zaczyna głupieć, a wszelkie odczyty powodują, że wskazania są na łopatki, overboost. EGR itp. Więc człowiek grzebie dniami i nocami, a efektów nie ma.
    Proponuję zrobić logi i porównać masy powietrza do ciśnienia doładowania i napięcia na czujniku.0281002437.pdf
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar esdablju
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    rodzinne kombi na ropę ;)
    Postów
    59

    Domyślnie

    Sprawdź wężyki idące do czujnika doładowania. Zdarza się, że nie ma w turbinie nagaru blokującego łopatki a błąd pojawia się z powodu nieszczelnych wężyków od zaworu podciśnienia.
    Przy wywaleniu błędu czujnika A pojawiają się inne błędy, które są ze sobą powiązane dlatego wywala też błąd przepływki.

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Tak, to też. Tutaj jest kwestia tego jaki błąd. Bo autor wątku tego nie podał. Zapalenie się chceck'a może być spowodowane wieloma błędami. W tej chwili to jest trochę "gdybanie"
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    Ogólnie to są to błędy P0236 - czyli błąd czujnika a turbodoładowania oraz wczoraj wyskoczył również błąd nieprawidłowej masy powietrza czyli chyba P0102 - ale dokładnie tego nie pamiętam. Te 2 błędy wykrywa komputer, bella po serii testów wykazywała właśnie zawyżone o prawie 200 mg/i wartości masy powietrza od domyślnych. Autko też nie przyśpiesza tak jak powinno tzn. idzie do przodu ale nie jest tak zrywna jak po zakupie, tak jakby coś ją muliło, podczas spokojnej jazdy spalanie teraz zauważyłem jest w normie do tego modelu.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    To podmień czujnik, który podawałem powyżej. Chociaż na ogół z nim w parze idzie P0235, ale wtedy jak jest po prostu uszkodzony. Jeśli jest niesprawny i wskazania mieszczą się w granicy tolerancji, to P0235 się nie pokaże, a ECU będzie błędnie regulował łopatkami i wystąpi przeładowanie. Będzie też słabszy z dołu, a od 2500+ będzie nagle wyrywał do przodu.
    MAF-a też nie można wykluczyć. On jak jest zabrudzony, to zaniża wartości w górnych granicach. Na dole jest to mało zauważalne. Więc na dwoje babka wróżyła Najprostszy sposób - odepnij przepływkę i sprawdź jak autko się zachowuje. Któryś z tych elementów trzeba wyeliminować. Jeśli to nic nie da, to podrzuć logi z jazdy na 4-tym biegu z pedałem w podłodze w zakresie od 80-120. Tylko w formacie csv jak zapisuje FES (masy powietrza, doładowanie, EGR). Jeśli teraz już jakieś masz, to dawaj i zobaczymy jak to wygląda.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    Ogólnie to będę czyścił jeszcze czujnik doładowania dokładnie - bo wczoraj sprayem do odtłuszczania tarcz nie dokładnie mi się to wyczyściło - pytanie w czym najlepiej to wyczyścić?, tak jak piszesz bella muli na niskich obrotach a potem od 2,5 tyś wystrzela tak że w fotel wgniata - i to wyraźnie czuć. Kolejny krok skieruje do wyczyszczenia dziś EGR - pewnie będzie dość mocni zasyfiony tak jak czujnik doładowania - także mam pytanie czym najlepiej to wyczyścić?. W piątek albo po świętach odepnę przepływkę i zobaczymy jaki będzie efekt. Logów niestety nie mam ale gdy będę testował sobie auto, to wszystko powrzucam i zapiszę.

Podobne wątki

  1. Przepływomierz problem.
    Utworzone przez Poaland w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-01-2015, 04:59
  2. Przepływomierz czy problem z paliwem 2,4 jtd 99r
    Utworzone przez strong19 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-07-2013, 12:48
  3. przepływomierz problem 1.9 jtd 105 km 1999r
    Utworzone przez lechu w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 20:46
  4. 2.4 JTD przepływomierz problem
    Utworzone przez kokos871 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-03-2010, 15:27
  5. Problem przepływomierz
    Utworzone przez mocio w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-09-2009, 17:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory