Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 45

Temat: Padło turbo?? 2.0 V6 TB

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubań
    Auto
    alfa 166 2.0 tb Azzurro Nuvola 1999 Super lpg
    Postów
    93

    Unhappy Padło turbo?? 2.0 V6 TB

    witam wtajemniczonych

    Będę wdzięczny za pomoc uturbionych
    Objawy:
    -znikający płyn chłodzący
    -znikający olej
    -kłęby biało-niebieskiego dymy(lokomotywa)czuć płyn i olej.
    -w wydechu płyn chłodzący!!
    -wirnik ma minimalny ok0,1mm luz góra-dół, wirnik nie uszkodzony.
    -silnik pracował normalnie żadnych dziwnych dzwięków

    Auto do chwili rozebrania chodziło normalnie,dym pojawił się jak autko się trochę zagrzało, moc była(od chwili zobaczenia dymu przejechane 2km) było podejrzenie na uszczelkę pod głowicą, test co2 nic nie wykazał.
    czy od strony gorącej możliwe jest aby płyn chłodzący dostał się do wydechu?? a turbina pracowała "normalnie"?
    a tak dbałem o moja turbinkę.
    regeneracja jak co w TURBOSERWIS wrocław znacie ta firmę/?? podobno profesionaliści.


    Dzięki za wszelkie sugestie panowie pozdro

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Mi nie brało płynu ale za to żarło olej. Też właśnie od strony gorącej. Nie było nic widać. Większość "fachowców" twierdziła że to silnik bierze bo turbina wygląda dobrze. Oczywiście każdy ma indywidualną sytuację ale jak najbardziej może brać stroną gorącą. A nie będzie widać bo przecież tam jest wszystko na bieżąco wypalane.

    Tej firmy nie znam ale robiłem we Wrocławiu. Dwa lata temu to była jedyna która we wrocku się podjęła razem z demontażem i montażem. W dodatku za rozsądną kwotę. 900zł. Nie pamiętam nazwy ale do dzisiaj mam gg 2702740

    Fakt że byłem na dwóch reklamacjach bo dalej ciekła ale widziałem na własne oczy jak robili (przy mnie) i nie kręcili nosem. Po prostu liczyli że wystarczy zmienić uszczelniacze ale niestety obudowę też trzeba było.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Masz walniętą uszczelkę pod głowica , a nie turbinę.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubań
    Auto
    alfa 166 2.0 tb Azzurro Nuvola 1999 Super lpg
    Postów
    93

    Domyślnie

    Cytat Napisał 166 2.0v6 Tb Zobacz post
    Mi nie brało płynu ale za to żarło olej.
    Nasze turbo chłodzone jest płynem jak wiadomo, stąd moje pytanie czy mógłby to być płyn chłodzący nie olej, który dostaje się przez nieszczelności i jest wypalany w wydechu?

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Tej firmy nie znam ale robiłem we Wrocławiu. Dwa lata temu to była jedyna która we wrocku się podjęła razem z demontażem i montażem. W dodatku za rozsądną kwotę. 900zł
    ta firma również z wrocka, napisali mi w zależności od uszkodzeń od od 123zł do 984zł maksymalnie
    a sprzet ma firmowy SCHNECK wyśle do nich, daja 24m-cy gwarancji



    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Fakt że byłem na dwóch reklamacjach bo dalej ciekła ale widziałem na własne oczy jak robili (przy mnie) i nie kręcili nosem. Po prostu liczyli że wystarczy zmienić uszczelniacze ale niestety obudowę też trzeba było.
    wiem czytałem coś tam na temat twojej przygody z turbiną, nie ukrywam że liczyłem na twoją wypowiedz dzięki wielkie za zainteresowanie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał MADMAN Zobacz post
    Masz walniętą uszczelkę pod głowica , a nie turbinę.
    też tak myślałem ze uszczelka ale zrobiłem test co2, i nic to nie wykazało...i tego się boje bo tylko nie potrzebne wydatki.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Zrob pomiar kompresji i probe olejowa zobacz co wyjdzie. Nie wiem jak plyn chlodzacy moglby sie dostac do wydechu ? Wtedy silnik to chyba bylby trup taki ze masakra.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubań
    Auto
    alfa 166 2.0 tb Azzurro Nuvola 1999 Super lpg
    Postów
    93

    Domyślnie

    Cytat Napisał FifthGear Zobacz post
    Nie wiem jak plyn chlodzacy moglby sie dostac do wydechu ?
    przez turbo bo jest chłodzone cieczą

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Spoko, nie wiedzialem ze jest chlodzone ciecza.

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tak, jest chłodzone cieczą i oczywiście może walić w wydech. A będzie jak wirnik ma już wyyebane panewki. Widziałem swoje więc wiem.
    Gwarancje na turbinę którą kto inny zakłada??? Senne marzenia. Zawsze Ci wmówią że to nie ich wina. A mogą bo montaż turbo to nie zmiana żarówki. Dlatego ja nie chciałem sam demontować pomimo że spokojnie bym to zrobił.

    Możesz jeszcze zrzucić rury za turbo. Może coś sprawdzisz. Ale je szczerze też bym sprawdził komprechę.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubań
    Auto
    alfa 166 2.0 tb Azzurro Nuvola 1999 Super lpg
    Postów
    93

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Gwarancje na turbinę którą kto inny zakłada??? Senne marzenia. Zawsze Ci wmówią że to nie ich wina.
    Też się tego boję ale luknij na ich stronę wydają się profesionalistami i dają instrukcje montażu i kartę gwarancyjną.
    http://www.turboserwis.pl/dlaczego-my.html


    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Może coś sprawdzisz. Ale je szczerze też bym sprawdził komprechę.
    i tak zrobię, da mi to pewność czy to turbina?
    mogłem zrobić to przed wyjęciem turba...aj pospiech zakładu w której stoi Ala.
    Stwierdzili że to turbo(objawy uszkodzonej turbiny) i oczywiście wyjeli, po wyjęciu mechanior stwierdził że turbo nie "wygląda" na zużyte.. Oszaleć można!
    ale właśnie może walić płynem do wydechu i bez rozebrania tego nie sprawdzimy prawda?

    jak jechałem do warsztatu otworzyłem okno i turbina pracowała jak zwykle oczywiście nie cisnełem jej, więc jestem rozdarty.. czy to uszczelka czy turbo , test co2 nic nie wykazał.
    Na szczęście nie wysłałem jeszcze do regeneracji i najpierw zrobie pomiar ciśnienia mam nadzieje że rozwieje to moje wątpliwości.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał 166 2.0v6 Tb Zobacz post
    ale właśnie może walić płynem do wydechu i bez rozebrania tego nie sprawdzimy prawda?
    i turbo wtedy może pracować "normalnie" jak do strony gorącej wali płyn?

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Turbo będzie normalnie pracować. Nie będzie braków mocy czy tego typu objawów. Po prostu muszla od strony gorącej w środku będzie brudna od oleju. A jak wali płynem to nie wiem czy w ogóle będzie coś widać. Sprawa jest ciężka. Nikt Ci nie da gwarancji na żaden z wariantów.
    Sprawdzenie kompresji oczywiście da Ci obraz kondycji silnika i ewentualnych nieszczelności.

    - - - Updated - - -

    Dziwne tylko że to się tak nagle stało. Nie wiem co nagle mogło by strzelić w turbinie..... Turbo raczej powoli się zużywa. Tam nie ma gumek które może przedmuchać.

Podobne wątki

  1. [159] Turbo padło, zawór overboost ?
    Utworzone przez Dymo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 93
    Ostatni post / autor: 06-03-2019, 14:45
  2. [159] Padło turbo?
    Utworzone przez krzychu0073 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 17:45
  3. Turbo padło, co mogło jeszcze zniszczyć
    Utworzone przez Shelby68 w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 23-07-2012, 22:07
  4. Padło turbo 10 tyś po regeneracji
    Utworzone przez Marysn w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-07-2010, 10:17
  5. Padło turbo i zatarł sie silnik JTD pomocy
    Utworzone przez pavee w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-09-2009, 19:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory