Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 38

Temat: Olej 2T do smarowania Pompy i Wtryskow

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Giulietta
    Postów
    31

    Domyślnie Olej 2T do smarowania Pompy i Wtryskow

    Serwus
    Czytalem na innych forach o dodaniu oleju 2T do diesla 1:250 podobno smaruje bardzo dobrze pompe i wtryski
    Mam pytanie czy ktos wyprobowal ta procedure
    Dziekuje za odpowiedzi

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Od kilku lat tak dolewam ravenol scooter 2t półsyntetyk lub Orlen 2T w proporcji jak podałeś. Po kilku bakach paliwa spalanie spadło, pompa WC (wysokiego ciśnienia na common railu) się przyciszyła, korekcje wtrysków się zmniejszyły.

    Podobne spostrzeżenia ma kolega, który stosuje w nissanie pathfinderze 2.5 dCi 171KM automat.

    Chyba za suchą mamy ropkę w PL ...
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar marcin64
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 1.9JTDm 8v 2005r. + 147 1,6TS 105KM - 2001r.
    Postów
    38

    Domyślnie

    a co na to DPF??

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    zabrze
    Auto
    Audi S8 D2.... Alfa 159 SW 1,9JTDM 16v
    Postów
    153

    Domyślnie

    moj klient osttanio tez kupowal luqy molly 2t na dolewki tez gdzies wyczytal ze dobre...... ale co i jak too niewiem cos w tym musi byc

  5. #5
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jest na forum obszerny temat o tym. Szukaj, szukaj, szukaj....

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał basti5674 Zobacz post
    Serwus
    Czytalem na innych forach o dodaniu oleju 2T do diesla 1:250 podobno smaruje bardzo dobrze pompe i wtryski
    Mam pytanie czy ktos wyprobowal ta procedure
    Dziekuje za odpowiedzi

    stosuję 2T do jtd16v i jtd 8v , zauważyłem miększą , łagodniejszą pracę silników , spalanie się nie zmieniło , korekty w 16v się poprawiły (sprawdzane kompem ) , dodaję 2T orlen półsyntetyk
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Na jednym z forów (chyba forum Toyoty Avensis) przeprowadzono testy mieszanki oleju 2T z ON. Testy przeprowadzane było przez jakieś akredytowane laboratorium i wnioski były dwa:
    – proporcje oleju są bardzo ważne, tzn. jest duża różnica między tym czy jest to 1:50 czy 1:500, podana była też najlepsza proporcja
    – nie wszystkie oleje 2T są takie same, wyznaczono chyba, że jeden z olei Liqui Molly najlepiej spisywał się (tzn. najlepiej poprawiała parametry ropy)

    Nie znaleziono też żadnych skutków ubocznych domieszkiwania oleju 2T.
    Warto przeszukać.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    537

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    stosuję 2T do jtd16v i jtd 8v , zauważyłem miększą , łagodniejszą pracę silników , spalanie się nie zmieniło , korekty w 16v się poprawiły (sprawdzane kompem ) , dodaję 2T orlen półsyntetyk
    Ale posiadasz jeszcze DPF-a? jak dlugo stosujesz?
    Też się zastanawiam ale boje się o dpf, który (odpukać) na razie u mnie nie powoduje żadnych problemów.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Tutaj jeszcze link do poczytania
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2392644.html
    piszą też w odniesieniu do filtra cząstek stałych. Tak naprawdę dopóki ktoś nie przejedzie 150-200 kkm samochodem od nowości z dolewanym olejem 2T to trudno o jakieś wnioski. Jeśli ktoś pojeździ 20-50 kkm to przecież w takim przebiegu nie może nic się stać. Jeśli mamy auto używane to nie wiemy czy ktoś wcześniej nie jeździł na oranżadzie. itd.

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    a159 2,4 SW QT
    Postów
    1,686

    Domyślnie

    Dolewam ravenol 2T półsyntetyk, dpf jest (odległości między wypaleniami po rozpoczęciu stosowania zaczęły się zwiększać) korekty spadły blisko 0 (podawałem je w temacie: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ryskow-50.html ostatni post) silnik chodzi .... aksamitnie
    Ostatnio edytowane przez alf-a147 ; 09-04-2013 o 16:01

Podobne wątki

  1. [146] Olej pompy wspomagania, wymiana
    Utworzone przez PiotrasPoznan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-08-2014, 12:29
  2. układ smarowania 156
    Utworzone przez biały 12012 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-05-2014, 11:52
  3. brak smarowania
    Utworzone przez henrykgorka w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-06-2010, 12:14
  4. [145] kontrolka od smarowania
    Utworzone przez dzida84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-12-2007, 20:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory