Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Brera 2,4 JTD - szarpie przy 90 stopiach na biegu jałowym

  1. #1
    Spaceone
    Gość

    Domyślnie Brera 2,4 JTD - szarpie przy 90 stopiach na biegu jałowym

    Witam,

    Zwracam się z zapytaniem czy spotkaliście się już z problemem jaki przedstawię poniżej.
    Dotychczas byłem już u 4 mechaników i żaden Sobie z tym nie poradził.

    Model Alfa Romeo Brera 2006 grudzień 2.4 JTD 200KM przebieg 120 tys km.

    Auto po nagrzaniu się do 90 stopni nierówno pracuje na biegu jałowym, zaczyna szarpać autem, a z wydechu wydobywa się basowy dźwięk
    i od czasu do czasu wylatuje biały dym szczypiący w oczy.

    Przy zimnym silniku nie ma żadnych problemów, nawet jak auto jest nagrzane do 85 czy 89 stopni też wszystko jest dobrze,
    Problem pojawia się za każdym razem ale dopiero po nagrzaniu równo do 90 stopni, jednak gdy przy tej temperaturze auto jedzie wszystko jest w porządku.
    Problem tylko występuje na biegu jałowym na postoju przy temperaturze 90 stopni.

    Z tego co już sprawdziłem:
    - EGR pracuje dobrze
    -auto dobrze odpala
    -moc jest odpowiednia w każdym zakresie obrotów
    -komputer nie pokazuje żadnych błędów
    -przepływomierz OK.
    -układ chłodzenia OK.

    Jeden problem który udało mi się ustalić to złe korekcje wtrysków na 2 i 5 cylindrze,
    jednak zanim je wymienię lub zregeneruję chciałbym wiedzieć czy nie jest to czasem problem z czymś co steruje wtryskiwaczami ponieważ
    z tego co wiem jak są uszkodzone wtryskiwacze auto powinno źle odpalać i nierówno pracować w całym zakresie temperatury ( u mnie tego nie ma)
    Dodatkowym problemem jest fakt , że DPF wypala się średnio co 200-300 km, a nie tak jak powinno być 500-1000 km.

    Korekcje wtrysków na biegu jałowym:
    Cylinder 5 3,11
    Cylinder 1 -0,49
    Cylinder 2 -1,70
    Cylinder 3 -0,08
    Cylinder 4 -0,74

    Z góry dziękuję za odpowiedź,

  2. #2
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Korekty wtrysków

    dosc zajmujacy temat

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Witam

    Nie wiem czy problem został rozwiązany dlatego piszę. Niestety tak jak udało Ci się ustalić 2 i 5 wtrysk są do wymiany. Nie zawsze będzie źle odpalał. Czasami pojawia się dymienie. Generalnie korekta powinna być na poziomie +/- 0,50. Po wymianie powinno być ok.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dziubek99 Zobacz post
    Nie wiem czy problem został rozwiązany dlatego piszę. Niestety tak jak udało Ci się ustalić 2 i 5 wtrysk są do wymiany. Nie zawsze będzie źle odpalał. Czasami pojawia się dymienie. Generalnie korekta powinna być na poziomie +/- 0,50. Po wymianie powinno być ok.
    Trochę stary kotlet
    Poza tym skąd masz pewność, że wtryski padły? Zła korekta nie zawsze świadczy o uszkodzeniu wtryskiwacza. Dużo do powiedzenia ma np. nieszczelność w kolektorze dolotowym, nieszczelna uszczelka pod głowicą itp.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    A co ma nieszczelność w kolektorze do korekcji wtrysku?? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego skoro dwa wtryski podają źle paliwo a trzy dobrze. Wtedy na wszystkich było by źle. Uszczelka też raczej nie ma nic do tego.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    Co to jest i na jakiej podstawie liczona jest korekta wtrysku?

    Nie wypowiadaj się w temacie jeśli nie masz pojęcia.
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

Podobne wątki

  1. [MiTo] Falujące obroty na biegu jałowym przy zimnym silniku
    Utworzone przez rsobolewski w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 02-03-2016, 19:09
  2. [Brera] 2.4 JTD szarpie na biegu jałowym po rozgrzaniu do 90 stopni
    Utworzone przez Spaceone w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 16:17
  3. [155] 155 szarpie przerywa przy 4,5tys obr/min na 5 biegu
    Utworzone przez dugi_opole w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 21:23
  4. Silnik szarpie na biegu jałowym 156 1.8 ts
    Utworzone przez Cater3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2013, 10:23
  5. [159] Lekki spadek mocy i spalanie 40-50l na biegu jałowym, przy wciśnięciu gazu spada
    Utworzone przez partyboy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-08-2011, 12:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory