Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 49

Temat: Czy po wywaleniu DPF, EGR zaślepieniu i chipie - dymi?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar whitefunk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 1.7 8v
    Postów
    90

    Domyślnie Czy po wywaleniu DPF, EGR zaślepieniu i chipie - dymi?

    Pytanie proste

    Teraz podoba mi się to, że samochód nie puszcza w ogóle czarnych dymków i nie chciałbym żeby po takim zabiegu zostawiał czarna chmurę przy mocniejszym wciśnieciu gazu - czyli do praktyków, jak to jest w rzeczywistości?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mar0s
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    366

    Domyślnie

    Jak przycisnę do dna na autostradzie to powietrze za samochodem jest "gęstsze", ale tylko wtedy.

    DPF mam.


    Pozdrawiam
    202 KM / 410 Nm powered by CINSOFT

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar whitefunk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 1.7 8v
    Postów
    90

    Domyślnie

    no ale DPF masz, ja się pytam o przykłady jak ktoś nie ma, bo mi przy DPFie w ogole nie dymi ani grama..

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    Moja 159 potrafi zadymić jak ikarus..ale tylko po wciśnięciu gazu na maksa
    Chip na 182KM + wywalony DPF + zaślepiony EGR

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Zawsze troszkę poleci dym, nie będzie to dym jak za jelczem, ale to diesel więc coś tam zakopci.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał whitefunk Zobacz post
    no ale DPF masz, ja się pytam o przykłady jak ktoś nie ma, bo mi przy DPFie w ogole nie dymi ani grama..
    Moja tez dyma nie puści przebieg 170tys. Tez zastanawiałem się czy jest sens wywalać DPF-a skoro nie mam póki co z nim żadnych problemów,ale w sierpniu jade autem do PL więc go wyrzuce z auta i programowo i fizycznie a także wytne EGR + program W PL nie macie problemu póki co z emisją spalin mi na przeglądzie sprawdzają emisje jest obawa co do wyrzucenia,ale z tego co poczytałem to nie powinno być problemu.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar lukasz159
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 170KM i 380Nm :)
    Postów
    166

    Domyślnie

    Ja mam wywalony DPF i dymi jak jelcz. Myslalem ze to moze wtryski. Ale bylem u speca od alf i powiedzial mi ze ktos spierd..... mi program DPF wywalil ale samochodzik caly czas chce go wypalac i leje ropsko jak do wypalania. za tydzien zmienia mi program na serje 150KM 600PLN w plecy ale ma przestac dymic wiec jestem sklonny wydac ta kase.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 2.0JTDm 170KM TCT
    Postów
    331

    Domyślnie

    U mnie to jest taka delikatna mgiełka tylko, nie żaden wielki dym, także nie przeszkadza mi to a problemów z dpfem w końcu się pozbyłem.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Mam pytanko wprawdzie nie o moje auto ale znajomy poprosił mnie o poradę.. dotyczy Alfa Romeo 159 1.9JTDm moc 110kW czyli chyba 150 koni i rocznik 2008 posiada DPF..

    Sprawa wygląda tak że auto jeździ aktualnie bardzo krótkie przebiegi po mieście bywa że w ogóle się nie dogrzewa silnika do 90stopni i DPF najwyraźniej się zapchał.. kolega był z tym w ASO i chcą wykonać czyszczenie filtra z tego co zrozumiałem jakieś mechaniczne czyszczenie bo jakie inne oni mogliby w serwisie wykonać? i postraszyli że grozi to ogółem wymianą i koszt z tego co zrozumiałem 5000euro..

    Moje pytanie jest następujące co zrobić z tym filtrem w tym momencie by poprawić jego działanie? jak go wyczyścić, czy to rzeczywiście coś daje..

    Czy właśnie zrobić DPF-out i jak taka procedura wygląda czy oprócz zmiany w programie w wydechu jest coś ruszane.. konkretnie interesuje mnie co na to diagnosta przy badaniu technicznym jak wejdzie pod auto i np. jak wsadzi w wydech sprzęt od kontroli spalin, czy to wyjdzie że tam czegoś brak?

    W dalszej kolejności czy przy robieniu DPF-out warto zrobić remap i egr-out ? czy to są wszystko od siebie niezależne elementy i zmiana jednego bardzo nie wpływa na drugie i przede wszystkim czy robienie wszystkiego razem wychodzi jakoś fajnie cenowo czy każde liczone osobno raczej..

    Jaki zakład polecany do tego w Warszawie który zna się na rzeczy, tak żeby to było zrobione dobrze..

    Sorry za taki wywód liczę na sporo odpowiedzi ;D

    PS. no i ważne pytanie rzeczywiście jak to jest z tym dymieniem? czy fabrycznie 1.9 150 koni z dpf, egr itd. nie dymi a po modach zacznie? bo tego kolega by nie chciał..
    Ostatnio edytowane przez wheelerwasp02 ; 20-06-2013 o 20:50
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Mam pytanko wprawdzie nie o moje auto ale znajomy poprosił mnie o poradę.. dotyczy Alfa Romeo 159 1.9JTDm moc 110kW czyli chyba 150 koni i rocznik 2008 posiada DPF..

    Sprawa wygląda tak że auto jeździ aktualnie bardzo krótkie przebiegi po mieście bywa że w ogóle się nie dogrzewa silnika do 90stopni i DPF najwyraźniej się zapchał.. kolega był z tym w ASO i chcą wykonać czyszczenie filtra z tego co zrozumiałem jakieś mechaniczne czyszczenie bo jakie inne oni mogliby w serwisie wykonać? i postraszyli że grozi to ogółem wymianą i koszt z tego co zrozumiałem 5000euro..

    Moje pytanie jest następujące co zrobić z tym filtrem w tym momencie by poprawić jego działanie? jak go wyczyścić, czy to rzeczywiście coś daje..

    Czy właśnie zrobić DPF-out i jak taka procedura wygląda czy oprócz zmiany w programie w wydechu jest coś ruszane.. konkretnie interesuje mnie co na to diagnosta przy badaniu technicznym jak wejdzie pod auto i np. jak wsadzi w wydech sprzęt od kontroli spalin, czy to wyjdzie że tam czegoś brak?

    W dalszej kolejności czy przy robieniu DPF-out warto zrobić remap i egr-out ? czy to są wszystko od siebie niezależne elementy i zmiana jednego bardzo nie wpływa na drugie i przede wszystkim czy robienie wszystkiego razem wychodzi jakoś fajnie cenowo czy każde liczone osobno raczej..

    Jaki zakład polecany do tego w Warszawie który zna się na rzeczy, tak żeby to było zrobione dobrze..

    Sorry za taki wywód liczę na sporo odpowiedzi ;D

    PS. no i ważne pytanie rzeczywiście jak to jest z tym dymieniem? czy fabrycznie 1.9 150 koni z dpf, egr itd. nie dymi a po modach zacznie? bo tego kolega by nie chciał..
    Po co czyszczenie fizyczne DPFa skoro wiadomo, że za chwile znów się zapcha ( krótkie przebiegi po mieście )? Tylko nabijanie kasy
    Czy warto zrobić chip i egr? Tak, tak po trzykroć tak !! Całkiem inne auto, elastyczność, przyspieszenie.... bajka, spalanie mniejsze
    Co do dymienia - u mnie jest wszystko w normie. Jak przycisnę do dymek poleci ale tragedii nie ma.
    Ja już dwa razy badanie techniczne przechodziłem bez dpf i żadnych kłopotów Nawet chłop nie zczaił że czegoś nie ma
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 Po wywaleniu DPF Oczekiwana masa powietrza jest stała (1199,5mg/w) to normalne?
    Utworzone przez mroku w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-12-2014, 21:30
  2. Egr po zaślepieniu ????
    Utworzone przez kris25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-02-2013, 21:16
  3. [156] EGR po zaślepieniu - błąd P0404
    Utworzone przez you w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 18:05
  4. Po zaślepieniu EGR-a
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 08-01-2011, 22:39
  5. Świst po zaślepieniu EGR
    Utworzone przez Izane w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-04-2010, 21:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory