Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Błąd P2013 Flow shutter valve

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    139

    Domyślnie Błąd P2013 Flow shutter valve

    Witam, przeszukiwałem forum, natrafiłem na podobny temat, ale do końca nie znalazłem odp. Błąd P2013 Flow shutter valve. Czy ktoś z Kolegów wie czego dotyczy ten błąd?
    Pojawił mi się dwukrotnie w czasie jazdy (lampka check engine się zapaliła), usunąłem tydzien temu i od teraz spokój, ale wiem że nie na długo. Dlatego prośba do Was.

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Google http://www.dtcsearch.com/P2013/
    Tłumacząc na "alfowy" - prawdopodobnie przepustnica vel. klapa gasząca lub sterowanie klapami wirowymi Ci nie domaga. W MES-ie możesz uruchomić test przepustnicy (przy wyłączonym silniku). Usłyszysz czy pracuje prawidłowo. Możesz uruchomić test kilka razy dla pewności. I sprawdź przewody i podłączenie wtyczek.
    Jeżeli wyjdzie coś z przepustnicą, odłącz rurę od turbo i sprawdź ilość syfu w przepustnicy, bo może to nagar uniemożliwia sterowanie mechanizmem.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 13-07-2013 o 08:14
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    139

    Domyślnie

    Dziękuję za sugestię, szczerze to po cichu myślałem że coś z EGR. Cóż, niebawem czeka mnie gruntowny przegląd to dodam to jako kolejny punkt do listy.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Google http://www.dtcsearch.com/P2013/
    Tłumacząc na "alfowy" - prawdopodobnie przepustnica vel. klapa gasząca lub sterowanie klapami wirowymi Ci nie domaga. W MES-ie możesz uruchomić test przepustnicy (przy wyłączonym silniku). Usłyszysz czy pracuje prawidłowo. Możesz uruchomić test kilka razy dla pewności. I sprawdź przewody i podłączenie wtyczek.
    Jeżeli wyjdzie coś z przepustnicą, odłącz rurę od turbo i sprawdź ilość syfu w przepustnicy, bo może to nagar uniemożliwia sterowanie mechanizmem.
    A nie ma tam jakiegoś sterowania elektrycznego, typu silniczek lub elektromagnes który może nie domagać? Mam przeczyszczona całą przepustnicę i też czasami zdarzy mi się ten błąd.

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Właśnie przepustnica jest sterowana elektrycznie. Po zdjęciu rury od turbo będzie nawet widać jak się zamyka po uruchomieniu testu.
    Co do klap - niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony, chociaż na 99% wydaje mi się, że również są sterowane w ten sam sposób.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie

    Ile teraz kosztuje nowa przepustnica do 2,4? Jakiej firmy polecacie? Przyznam że pomimo czyszczenia, idealnie równej pracy silnika jednak irytujące są błędy i przymierzam się do wymiany przepustnicy.

Podobne wątki

  1. Błąd C1251 rear right load solenoid valve
    Utworzone przez maxim w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-12-2015, 15:44
  2. [159] błąd p2013
    Utworzone przez whoocash1984 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 12:45
  3. [159] błąd P2013 Zawór regulatora ilości przepływu
    Utworzone przez rbt2005 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-10-2013, 18:38
  4. [156 2.0ts] błąd ABS front right load solenoid valve !
    Utworzone przez stassz w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 22:05
  5. [159] Czasami pojawia się błąd p2013 na examinerze i samochód wchodzi w tryb awaryjny
    Utworzone przez michal121 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 18:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory