Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: 1,9 JTDM dymi, wycięty DPF

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 150KM
    Postów
    64

    Domyślnie 1,9 JTDM dymi, wycięty DPF

    Witam temat dymienia stary jak diesel ale zapytam raz jeszcze
    Powiedzcie mi co może być przyczyną autko ma chipa wycięty filtr, po chipie trochę dymił , przerobili mapę i było ok. Ale parę tysięcy później zaczyna mocno dymić przy mocnym przyśpieszaniu.
    Brak błędów, turbo na komputerze wychodzi bardzo dobrze, czyszczony kolektor(był czysty ale jak był na stole to został dokładnie wyczyszczony), zaślepiony egr, brak rozszczelnień w dolocie.
    Teraz jeszcze mam zamiar sprawdzić ciśnieni sprężania i w ostateczności wtryski.
    Może ktoś mi podpowie co sprawdzić, co wymienić bo już tracę nadzieje.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 150 KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    Problem z mieszanką - albo za dużo paliwa, albo za mało powietrza. Jeżeli dolot jak i kolektor jest ok to mogą lać wtryski lub masz jakiś problem z turbo. Czasami mimo, że na wskazaniach komputera ciśnienie doładowania jest ok to i tak okazuje się, że np. zmienne geo nie działa najlepiej i w pewnych fazach turbo nie pompuje tyle ile powinno. Sprawdziłbym podciśnienia (vacum, zaworek VGT), a w ostateczności trzeba zwalić turbo...

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 150KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    dzięki za odpowiedz, przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł, że może przepływka. Odłączyłem wtyczkę i się przejechałem i trochę się zdziwiłem bo dymienie było takie samo ale autko nie straciło mocy kompletnie nic się nie zmieniło czy to oznacza, że na nowej przepływce było by lepiej skoro czy ta dział czy nie to niema różnicy?

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Raczej nie ma różnicy poza taką, że po dłuższej jeździe z odpiętą przepływką wyskoczy Ci check Podepnij przepływomierz, kompa i przejedź się dynamicznie, zrób przy tym wykres oczekiwanej oraz zmierzonej ilości powietrza. Sprawdzisz w ten sposób czy przepływomierz działa jak należy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar dobry
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 1,6TS(EL147ME), Chrysler 300c 5,7HEMI
    Postów
    196

    Domyślnie

    jak dla mnie wywalenie filtra i chip niestety bedzie zawsze powodował zadyme przy dynamiczniejszym przyspieszaniu ale głównie wina podwyższonej za mocno dawki paliwa wiec nie ma co kombinować tylko poprawka programu a byków nie wywali bo przy okazji zmiany programu również zmieniane są max i nin parametry do zapisów błędów w kompie bo inaczej wywalało bu checka non stop
    WWW.TMIN.PL - ELEKTROMECHANIKA, KLIMATYZACJA, WULKANIZACJA(WYM.OPON), ALARMY , AKCESORIA ORAZ CZEŚCI TEL. 501-545-779
    AUTA: jest 147 1,6TS, CHRYSLER 300C
    była 145 1,4TS, 156 2,4jtd, 159 SW Ti 2,4 jtdm Q4, 156 2,5 V6

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar lukasz159
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 170KM i 380Nm :)
    Postów
    166

    Domyślnie

    Cytat Napisał floor Zobacz post
    Witam temat dymienia stary jak diesel ale zapytam raz jeszcze
    Powiedzcie mi co może być przyczyną autko ma chipa wycięty filtr, po chipie trochę dymił , przerobili mapę i było ok. Ale parę tysięcy później zaczyna mocno dymić przy mocnym przyśpieszaniu.
    Brak błędów, turbo na komputerze wychodzi bardzo dobrze, czyszczony kolektor(był czysty ale jak był na stole to został dokładnie wyczyszczony), zaślepiony egr, brak rozszczelnień w dolocie.
    Teraz jeszcze mam zamiar sprawdzić ciśnieni sprężania i w ostateczności wtryski.
    Może ktoś mi podpowie co sprawdzić, co wymienić bo już tracę nadzieje
    Kolego jestem na tym samym etapie co ty ze swoja alfa. Nie kombinuj bo nic nie wykombinujesz ja tez robilem wszystko i nic kopcil jak jelcz.
    Wlasnie wrócilem od wysokiej klasy specjalisty i problem rozwiazany. To co ci sie dzieje to rozpieprzony program jaki masz wgrany plus wywalony DPF. Rozwiazanie elektronik magik wywalil mi program który byl w alfie chip wgral oryginalna serje i tralala nie dymie.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar korba.01
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    14

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2013-11-04-1380.jpg
Wyświetleń:	378
Rozmiar:	121.3 KB
ID:	112764Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2013-11-04-1386.jpg
Wyświetleń:	339
Rozmiar:	34.6 KB
ID:	112765
    U mnie powodem dymienia po odpaleniu był tłok,
    a teraz pytanie ile czasu trzeba żeby tak wypalił się tłok?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arturo132
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Stelvio 2.0 280+, Giulietta 1,6
    Postów
    465

    Domyślnie

    Witam

    U mnie po programie i usunięciu DPF było dobrze przez rok tzn około 20 tyś km.
    Potem auto przy pełnym bucie zaczęło dymić.
    Prawdopodobnie należy ponownie skorygować program.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Korygować program można zawsze, ale jak było dobrze, a teraz jest źle to szukałbym w mechanice..

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 150KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    Cytat Napisał korba.01 Zobacz post
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2013-11-04-1380.jpg
Wyświetleń:	378
Rozmiar:	121.3 KB
ID:	112764Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2013-11-04-1386.jpg
Wyświetleń:	339
Rozmiar:	34.6 KB
ID:	112765
    U mnie powodem dymienia po odpaleniu był tłok,
    a teraz pytanie ile czasu trzeba żeby tak wypalił się tłok?

    kobra.01 wydaje mi się, że lejący wtrysk, a nie tłok. Wymiana tłoka to naprawa na jakiś czas wg mnie.

Podobne wątki

  1. [159] Dymi na biało co jakiś czas 1.9 JTDm 16V
    Utworzone przez Fleyvor w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-06-2013, 22:35
  2. 2,4 jtdm 20v dymi przy mocnym przyśpieszaniu
    Utworzone przez adio21 w dziale 156
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 15:00
  3. AR 166 V6 TB dymi
    Utworzone przez Gino w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 22:25
  4. dymi 156 2,0 TS
    Utworzone przez obw w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-11-2009, 20:08
  5. troszke dymi
    Utworzone przez lacky w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 07-10-2009, 15:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory