Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Falujace obroty i lekkie zadławienie przed zmianą biegu automat...

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo 3.0 v6 sportronic
    Postów
    26

    Domyślnie Falujace obroty i lekkie zadławienie przed zmianą biegu automat...

    Witam.

    Ostatnio zauważyłem że moja Alfa jak się nagrzeje czasami delikatnie falują obroty na postoju, a drugi problem wydaje mi się że brakuje jej życia wkręca się w miarę ok ale jakoś ospale zaczyna żyć dopiero przy wyższych obrotach i przed samą zmianą biegu lekko się zadławi jak by moc nagle się skończyła i zmieni bieg i dalej od początku. Podejrzewam przepływkę albo przepustnice. Zero błędów. Odpinałem przepływke ale w tedy silnik zaczyna nie równo pracować no i błąd się pojawia ale to akurat jest normalny objaw. Może ktoś się miał podobny problem? Jak to zdiagnozować?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Sprawdź czy masz katalogowe przyspieszenie. Jeżeli tak to znaczy że Ci się wydawało i patrząc po dacie rejestracji to ile masz ten samochód i jak dobrze go znasz? Czy tak masz od kupna czy dopiero ostatnio? Masz lpg? Czy i jakie zmiany obserwujesz jak przejdziesz w tryb sportowy. Czy masz szczelny dolot? Kiedy i kto zmieniał rozrząd?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo 3.0 v6 sportronic
    Postów
    26

    Domyślnie

    No sprawdziłem dolot i harmonijka jest pęknięta od dołu co ciężko było dostrzec, no i naprawione... jest lepiej bo szarpnięcie zniknęło, ale zmierzyłem sobie przyspieszenie to wyszło ok 8 sek. co nie jest rewelacją... mam gaz i próbowałem na LPG i na benzynie to wychodzi że na gazie jest szybszy o ok 1 sek i to na 3 próbach. Rozrząd był wymieniany w zeszłym roku w serwisie Fiat/Alfa na oryginałach, co poprzedniego właściciela musiało trochę zaboleć. (Mam Fakturę) Zauważyłem że do 50-60 km/h jedzie jak by miał ręczny zaciągnięty.. ale dostanie trochę obrotów to zaczyna się życie... wiem że samochód ma latka i że z 226 kobyłek na pewno trochę zdechło ale i tak bieda. Jeżeli znajdę trochę czasu to podjadę sobie do v-techu i z hamujemy belle i zobaczę ile jeszcze życia w niej zostało. Pozdrawiam

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Człowieku. Przecież masz lepsze przyspieszenie niż fabryka. Co Ty się do manuala porównujesz?? Fabrycznie z ZF`em masz 8,5 do setki.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    co do "muła" o którym mówisz
    odepnij przepływkę i przejedź sie bez niej
    moze juz podupada??

    - - - Updated - - -

    co do "muła" o którym mówisz
    odepnij przepływkę i przejedź sie bez niej
    moze juz podupada??

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    też bym sprawdził przepływomierz
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ludzie jak może mulic skoro ma lepszy sprint do setki niż seria??? O czym Wy piszecie?

    - - - Updated - - -

    Muli mu bo to wolnossak i ciągnie dopiero wysoko.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Zauważyłem że do 50-60 km/h jedzie jak by miał ręczny zaciągnięty..
    marek230482
    Czytasz dokładnie?

    W TS'ie miałem podobnie właśnie do takiej prędkości był muł a potem jakby mocy nagle wielkiej dostawał - u mnie to była wina walniętej przepływki

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jakim cudem może źle iść w jakimkolwiek zakresie skoro sprint do setki wyrabia szybciej niż po wyjściu z fabryki? Sugerujesz że w dolnym zakresie jest 2x wolniejszy a w górnym 4x szybszy? No zastanówcie się co piszecie. Albo autor nie umie obsługiwać stopera......

    - - - Updated - - -

    Skoro wyrabia taki dobry czas to ma wszystko w jak najlepszym porządku.

  10. #10
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Poprawi ten "ręczny" i będzie robił w 7s do setki

Podobne wątki

  1. [159] Problem ze zmianą biegu z D,N,R na P (AR 159 2008 3.2 Q4)
    Utworzone przez AlfTomasz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-05-2014, 23:12
  2. Falujace obroty w TS
    Utworzone przez subratri w dziale 156
    Odpowiedzi: 1256
    Ostatni post / autor: 24-01-2014, 12:48
  3. [164] falujace obroty
    Utworzone przez cima&paula w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-04-2013, 19:15
  4. falujace obroty
    Utworzone przez dawmaj w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-02-2011, 09:07
  5. falujace obroty, zdjełem zaworek i obroty nie faluja
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-12-2009, 22:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory