Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Elektrozawór EGR - 2,4 JTDm

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie Elektrozawór EGR - 2,4 JTDm

    Witam, W historii serwisowej mojej 159 zauważyłem 4 krotną ingerencję (wymianę?) zaworu EGR. Autko ma niewiele przejechane - 114 kkm. Pytanie mam do Was, czy z tym jest jakiś problem w tych silnikach? Trzeba to jakoś częściej sprawdzać czy wymieniać?


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Tak jest. Nowe zawory potrafią się zacinać. Najlepiej wywalić programowo, zaślepić i zapomnieć.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie

    dzięki, tak, mam w planie pozbyć się tych cudów ekologicznych (dpf, egr) jak najszybciej będę mógł. Znacie może w Poznaniu lub okolicach jakiegoś speca od tego + delikatny program? pozdrawiam


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

  4. #4
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Co 10.ooo-20ooo tys potrafi dac znac o sobie (przycinac sie)-auto zaczyna poszarpywac na zimnym motorze.Po wyczyszczeniu,badz wymianie na nowy wszystko wraca do normy.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Szybkie pytanko: czy samo zaślepienie EGR bez jego wyłączenia poprawi efekt "napełniania" się turbo?
    Kolega miał w 156, również w 2.4, objawy jakby zmienna geometria łopatek turbiny nie działała. On wymienił EGR i auto nabrało wigoru (natychmiastowa reakcja na gaz), ja bym chciał badziew wyłączyć.

    Czy dla testu mogę zaślepić EGR, żeby sprawdzić czy to on jest winny zamulaniu? (szczególnie po zmianie biegu... muszę czekać 1-2sek żeby auto znów rwało do przodu)
    Czy może jest tak, żeby to zdiagnozować i tak musiałbym wyłączyć programowo + zaślepić EGR?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Możesz próbować. Na pewno będzie błąd ale limp mode z odcięciem turba raczej mieć nie będziesz. Tylko nie jeździj za długo z błędem na desce

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Wiadomka z błędem- chodzi tylko o sprawdzenie czy to rzeczywiście EGR jest
    Dzięki!
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Szybkie pytanko: czy samo zaślepienie EGR bez jego wyłączenia poprawi efekt "napełniania" się turbo?
    Kolega miał w 156, również w 2.4, objawy jakby zmienna geometria łopatek turbiny nie działała. On wymienił EGR i auto nabrało wigoru (natychmiastowa reakcja na gaz), ja bym chciał badziew wyłączyć.

    Czy dla testu mogę zaślepić EGR, żeby sprawdzić czy to on jest winny zamulaniu? (szczególnie po zmianie biegu... muszę czekać 1-2sek żeby auto znów rwało do przodu)
    Czy może jest tak, żeby to zdiagnozować i tak musiałbym wyłączyć programowo + zaślepić EGR?
    Samo zaślepienie sprawi,że auto zacznie lepiej sie zbierać
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


Podobne wątki

  1. elektrozawór w 2.4 do 1.9
    Utworzone przez Sebek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-01-2015, 17:49
  2. Elektrozawór..
    Utworzone przez Ozzzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 09:21
  3. Elektrozawór VGT? Jak diagnozować?
    Utworzone przez JTDMattt w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2012, 09:35
  4. Elektrozawór turbo 2.0 V6 TB
    Utworzone przez Piotriix w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-04-2012, 15:55
  5. [156] elektrozawór
    Utworzone przez emzet156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-08-2008, 00:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory