Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Problem z radiem - komunikat CANCHECK

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9jtd 140KM
    Postów
    23

    Domyślnie Problem z radiem - komunikat CANCHECK

    Witam wszystkich. Miesiąc temu zakupiłem Alfe147. Wszystko działa jak należy. Problem mam tylko z radiem.
    Nie było oryginalnego radia tylko włożone było radio JVC KD-G431. Niestety z radiem jest coś nie tak, bo nie znajduje stacji a jak się uda to pózniej podczas jazdy gubi znalezione stacje. Poza tym nie działa CD. Postanowiłem poszukać oryginalnego radia. Znalazłem kupiłem i dzisiaj je otrzymałem. Poszedłem do auta, podłączyłem kostki i antenę. Po włączeniu zapłony radio się włączyło, pojawił się napis CANCHECK i nic więcej się nie dzieje.Znalazłem w instrukcji, że po włożeniu radia pojawia się taki właśnie napis, który powinien po chwili zniknąć i powinny się pojawić miejsca do wpisania kodu. Niestety nic takiego się nie dzieje. Możecie pomóc w sprawie? czy jest możliwość rozwiązania tego problemu? A poza tym jak podłączyć radio( które kable zamienić) żeby grało przy wyłączonym zapłonie?
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    A podłączyłeś wszystkie kostki ? Nie jestem pewien czy nie trzeba robić osiowania proxy kablem. Radio czeka na sygnał z lini CAN.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9jtd 140KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    Podłączylem kostki. Mialem jedną podwójną ISO od zasilania i glośników i jedna węższa nad nimi. Z tego co wiem jest od sterowania z kierownicy, ale ja takiego nie posiadam. Po wyjęciu starego radia są jeszcze wolne, zaizolowane kable. Spróbowałbym je podlaczyć tylko nie wiem, który jest od tego CAN i gdzie go podłaczyć. Może wiesz, jaki kolor ma ten kabel i gdzie go podłączyć.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    - usunąłem błędne dane żeby nie wprowadzać w błąd
    Ostatnio edytowane przez maly_777 ; 12-01-2014 o 10:16

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9jtd 140KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    tej kostki własnie nie mam. Mam tylko wolne, zaizolowane przewody. Co mozna z tym zrobić?

  6. #6
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał lysy13 Zobacz post
    A poza tym jak podłączyć radio( które kable zamienić) żeby grało przy wyłączonym zapłonie?
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.
    żółty ( czasem również pomarańczowy ) z czerwonym połączyć i podpiąć pod stałe 12V


    • +12 V podtrzymanie (+12 V battery, permament itp.) - najczęściej żółty przewód, czasem czerwony (znowu Niemcy) a nawet pomarańczowy (Pioneer). Ten przewód powinien być podłączony także bezpośrednio do akumulatora ale do klemy plusa. Ponieważ często radio nie ma pamięci nieulotnej (np. radia Pioneer, Kenwood, Sony) to jeżeli przewód ten zostanie połączony w miejscu gdzie plus jest tylko po włączeniu zapłonu to po każdym wyłączeniu stacyjki będą ginąć zapamiętane stacje radiowe, ustawienia korekcji (Kenwood), czy też radio będzie się zakodowywać. Takie podłączenie gwarantuje uzyskanie właściwej mocy wyjściowej wzmacniacza w radiu (najczęściej z tego złącza zasilane są w nowych radiach końcówki mocy) oraz będzie możliwe otwieranie się radia z zabezpieczeniem typu MASK. Połączenie najlepiej zrealizować kablem (linka) o średnicy minimalnej 1,5 mm.
    • + 12 V zasilanie (+12 V power, ACC- accesory) - zazwyczaj czerwony przewód ale to nie jest reguła (producenci "krzak" stosują czasem pomarańczowy) . Producent zaleca podłączenie tego kabelka w miejscu gdzie +12 V pojawia się po włączeniu stacyjki. Rozwiązanie to nie jest najlepsze w przypadku gdy słuchamy muzyki na postoju (zapłon musi być włączony a kluczyki w stacyjce). Ja osobiście preferuję albo połączenie tego kabla z +12 V podtrzymanie albo indywidualne połączenie z klemą dodatnią



    - - - Updated - - -

    czyli tak w skrócie :
    dowiedzieć się który masz acc a który bat , spiąć je razem , wpiąć pod bat. w aucie








  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9jtd 140KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    A czy mozna kupić taką wtyczkę do lini CAN? może wtedy jakos udałoby mi się to wszystko ogarnąć. Tylko musiałbym wiedzieć jakie kable do niej podłaczyc? Może coś wiecie na ten temat.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    CAN jest w tej kostce która jako jedyna jest pionowa
    Bzdura.

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    żółty ( czasem również pomarańczowy ) z czerwonym połączyć i podpiąć pod stałe 12V
    12v po zapłonie, jak i 12v po "włączonych światłach" (zmiana iluminacji) idzie przez CAN a nie osobnymi przewodami.

    Cytat Napisał lysy13 Zobacz post
    Mam tylko wolne, zaizolowane przewody. Co mozna z tym zrobić?
    Wpiąć do fabrycznej kostki od zasilania - w miejsca oznaczone CAN na nalepce.
    Który CAN jest który (Low/high czy też inne oznaczenie A/B) zmierzysz miernikiem.

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Nie jestem pewien czy nie trzeba robić osiowania proxy kablem.
    Nie trzeba.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    No to sory za wprowadzenie w błąd, pomyliło mi się z innym blaupunktem. Teraz sprawdziłem dokładniej, CAN jest w kostce A czyli tej z zasilaniem

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9jtd 140KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    Jeszcze dzisiaj pojdę pokombinować. Moze cos z tego bedzie.

    - - - Updated - - -

    Więc tak. Poszedłem pokombinować dzisiaj z tym moim radyjkiem. Zrobiłem to, że już włącza się bez zapłonu (bez kluczyka), ale niestety głównego problemu nie udało się rozwiązać. Zlokalizowałem w radiu, który pin to CAN A, a który CAN B. Problem tylko w tym, że w kostce, do której są podłączone kable z wiązki w samochodzie te miejsca są puste. Z wolnych przewodów, których jest 3 szt na dwóch jest napięcie a jeden jest bez prądu. Co o tym Powiecie?

Podobne wątki

  1. ICS problem z radiem, problem z dzwiękiem - przerywa, pyka
    Utworzone przez deszczyk w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-02-2016, 10:43
  2. [159] Problem z radiem:)
    Utworzone przez Krecikk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-10-2015, 13:54
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-01-2014, 19:26
  4. Problem z nadmuchem i komunikat Air conditioner faulty
    Utworzone przez lukasrps2 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-07-2012, 20:00
  5. Problem z radiem
    Utworzone przez -BamBosZek- w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 20:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory