Strona 19 z 30 PierwszyPierwszy ... 91011121314151617181920212223242526272829 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 293

Temat: E 90 vs 159

  1. #181
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar strzelec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    SD
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4, Alfa Romeo 159 2.0 Mondeo Hybryd Vigniale
    Postów
    533

    Domyślnie

    159 jak każda alfa prowadzi się bardzo dobrze i jest skierowana ku sportowości, a nie komfortowi. Wiadomo że nie jest, to lekkie auto, ale mimo, to jazda w zakrętach jest pewna i daję fan. Może nie którzy oczekiwali zbyt wiele, myśleli że będzie jak w F1. Oglądając test nowego Leona, testujący w pewnym momencie wspomina o "9" nie porównuję do renault, audi,bmw ale właśnie do "starej" 159, a przecież później było tyle wspaniałych aut. https://youtu.be/U7yyoZnwD2c?t=505

  2. #182
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Czekaj czekaj porównuje Alfe do auta na mqb? Przecież w innym temacie niektórzy przekonywali jaka ta platforma nie jest bezpłciowa i ze nadaje się tylko dla Januszy w skodach Co do 159 się zgodzę ale nie mozemy chyba rozpatrywać włoskiego coupe w tych samych kategoriach co sedana/kombi?
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 01-09-2020 o 10:48

  3. #183
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Czekaj czekaj porównuje Alfe do auta na mqb? Przecież w innym temacie niektórzy przekonywali jaka ta platforma nie jest bezpłciowa i ze nadaje się tylko dla Januszy w skodach Co do 159 się zgodzę ale nie mozemy chyba rozpatrywać włoskiego coupe w tych samych kategoriach co sedana/kombi?
    Że niby to coupe gorzej się prowadzi od sedana?
    Po Twoich kolejnych wyborach można prędzej zauważyć, że celowałeś w inny segment
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #184
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Prowadzi soe podobnie z tym, ze Coupe powinno sie prowadzić lepiej od kombii szczególnie włoske, a tutaj Brera ma gorszy rozkład masy. W kolejnych wyborach celowałem w coś co sprawia przyjemność nie tylko podczas patrzenia

  5. #185
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    .
    Postów
    451

    Domyślnie

    Waga Brery wynika z tego, ze jest to Coupe na bazie auta segmentu D. Cos jak Audi A5.

    Czy 159/Brera jest ciezka? - w segmencie wszystkie auta chyba tak mniej wiecej wazyly.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Że niby to coupe gorzej się prowadzi od sedana?
    Po Twoich kolejnych wyborach można prędzej zauważyć, że celowałeś w inny segment
    Albo nie wiedzial w co celowac i kupil Alfe bo mu sie podobala. A Brera chyba wg. Plywaka gorzej sie prowadzi od kombi bo ma gorszy rozklad mas niz 159 w kombi czy jakos tak. Choc w sumie to napisal ze prowadzi sie podobnie. Ale znowu przy gorszym rozkladzie mas i tej samej konstrukcji zawieszenia i plyty podlogowej to Brera powinna sie prowadzic gorzej. W sumie to nie wiadomo.
    Ostatnio edytowane przez fan ; 01-09-2020 o 13:41

  6. #186
    WinnieThePooh
    Gość

    Domyślnie

    nie ma możliwości, żeby Brera prowadziła się gorzej od 159 - przy tej samej konstrukcji zawieszenia ma mniejszy rozstaw osi i mniejszy zwis za tylną osią. różnice mogą wynikać z 3 rzeczy:
    1. testowane egzemplarze mają w różnym stopniu zużyte zawieszenie.
    2. różny rozmiar felgi/opony.
    3. różne silniki co przekłada się na różne obciążenie przedniej osi i ogólny balans.

    co prawda nie miałem przyjemności dłużej jeździć brerą (tylko sporadyczne jazdy testowe), ale wiem jakie są różnice w 159 przed i po zrobionym zawieszeniu.
    przed robieniem przedniego zawiasu - nic nie stukało, w zakrętach była porównywalna z innymi autami, którymi miałem wcześniej możliwość jeździć, czasami zdarzało się że przy ostrzejszym zakręcie gwałtownie traciła przyczepność. luzy w zawieszeniu wyszły dopiero po rozpięciu wahaczy. po wymianie na nowe auto jest o niebo stabilniejsze, w porównaniu do tego co było przed wymianą. jedzie jak po szynach. dlatego śmiem twierdzić, że słabe odczucia to najprawdopodobniej zużyte zawieszenie.
    Ostatnio edytowane przez WinnieThePooh ; 01-09-2020 o 14:03

  7. #187
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Wahacze nowe, nowe amory i komplet sprężyn eibacha oraz felgi 19" oczywiście z fabrycznym rozmiarem opon Pirelli P Zero. Nie pomogło, jedyne co by jej pomogło to kuracja odchudzająca.

  8. #188
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    .
    Postów
    451

    Domyślnie

    No i inne Coupe w tym segmencie wlasnie sa po takich kuracjach i sa lzejsze mam rozumiec?

  9. #189
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Zalezy o jakiej klasie gadamy jeśli o tej gdzie pozycjonowała ją Alfa czyli Coupe Premium to nie jest ciężka obok W209 czy E92 ale wypada gorzej, a to za sprawą ułożenia silnika i napędu. Chyba, ze bierzemy pod uwagę czym defakto była brera czyli hatchbackiem FWD (w opcji AWD ale jeszcze cięższym) zrobionym z sedana to jest ociężały na swoja klasę Wiecie co w tej dyskusji jest najśmieszniejsze? Ze zarówno ja jak i [MENTION=78156]Takumi[/MENTION] mieliśmy Brery i nie wiem jak on ale ja swoja zrobiłem cos koło 40k km, a tutaj ludzie, którzy nigdy nią nie jechali albo jechali "okazjonalnie" chcą nam wmówić, ze nasze odczucia co do prowadzenia powinny być inne. Kwintesencja internetowej dyskusji

  10. #190
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    .
    Postów
    451

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Zalezy o jakiej klasie gadamy jeśli o tej gdzie pozycjonowała ją Alfa czyli Coupe Premium to nie jest ciężka obok W209 czy E92 ale wypada gorzej, a to za sprawą ułożenia silnika i napędu. Chyba, ze bierzemy pod uwagę czym defakto była brera czyli hatchbackiem FWD (w opcji AWD ale jeszcze cięższym) zrobionym z sedana to jest ociężały na swoja klasę Wiecie co w tej dyskusji jest najśmieszniejsze? Ze zarówno ja jak i [MENTION=78156]Takumi[/MENTION] mieliśmy Brery i nie wiem jak on ale ja swoja zrobiłem cos koło 40k km, a tutaj ludzie, którzy nigdy nią nie jechali albo jechali "okazjonalnie" chcą nam wmówić, ze nasze odczucia co do prowadzenia powinny być inne. Kwintesencja internetowej dyskusji
    Wiem, ze zarzuca sie 159 / Brerze wage pojazdu, szczegolnie w mediach z tym, ze waga samochodow w tym segmencie jest raczej podobna. Nie mam pojecia jak jezdzi Brera czy 159. Wiec nie dementuje. Moge powiedziec tylko, ze Brera to samochod segmentu D w wersji coupe a wagowo prezentuje sie tak samo jak reszta konkurencji. Czy prowadzi sie zle? Nie wiem.

    Nawiaze do polsko/niemieckiej historii, propaganda niemiecka naglasniala, ze wojsko polskie jest przestarzale do tego stopnia ze polscy ulani z szablami atakowali niemieckie pancery. Wielu w to uwierzylo heh szczegolnie w Polsce a malo kto wiedzial, ze armia polska miala nowoczesniejszy sprzet od niemcow tylko, ze w mniejszej. ilosci. Zawsze kojarzy mi sie z tym wlasnie patent 159/Brera i ich duzej wagi powtarzanej jak mantre w kazdym tekscie kiedy o niej czytalem.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory